عطر و ادکلن ارشاکو
آموزش روش هایی برای در امان بودن از چین و چروک صورت | کلوپ آموزش
منوی بالا را از قسمت نمایش -> فهرست انتخاب کنید

آموزش روش هایی برای در امان بودن از چین و چروک صورت

از الکل، سیگار و فست فودها پرهیز کنید

هر آنچه که شما در دهان می گذارید نقشی مهم و اساسی در جوانی پوست دارد. اگر شما یک فرد سیگاری باشید که عادت دارد اغلب شکمش را با انواع فست فودها سیر کند و هر روز به سراغ این گونه غذاها می رود باید انتظار داشته باشید که سلامت پوستتان رو به وخامت گذارد و روز به روز کدرتر، خشک تر و پر چین و چروک تر شود.
اما اگر مراقب تغذیه خود باشید و غذاهایی را به بدنتان برسانید که بدن به آن نیاز دارد حتما موفق خواهید شد که از بروز چین و چروک ها پیشگیری کنید.

آب، آب و باز هم آب

حتما روزی ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید و به جای چای و انواع نوشیدنی ها از دم کرده های گیاهی (اما کم رنگ) استفاده کنید و توجه کنید که این دم کرده ها را نیز مانند چای نباید با فاصله کمی از وعده های غذایی تان مصرف کنید.

چگونه بخوریم تا از چین و چروک در امان بمانیم
آووکادو

خیلی از انسان‌ها مواد آرایشی – بهداشتی حاوی ویتامین E را به پوست خود می‌مالند، اما کار بهتر این است که این ویتامین را بخورید آووکادو میوه‌ای غنی از مواد مفید است که پوست را در حالت شاداب نگه می‌دارد و از آسیب دیدن آن توسط اشعه‌های مضر نور خورشید جلوگیری می‌کند.

میوه‌های سیتروسی (مرکبات)

مرکبات و میوه‌های موسوم به زرد و نارنجی منابع عالی از ویتامین C هستند. بدن انسان برای ساخت پروتئین ضروری پوست یعنی کلاژن به ویتامین C نیاز دارد. با ساختن کلاژن، پوست منعطف و جوان و شاداب به نظر می‌رسد.

ماهی تن

ماهی تن (و تا حدودی ماهی آزاد) منابع غنی از سلنیوم هستند. این ماده معدنی سلول‌های پوست را از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و به عملکرد خوب رشته‌های کلاژن که به پوست برای رهایی از خط و چین و چروک کمک می‌کند.

کربوهیدرات سفید نخورید

کربوهیدرات‌های تصفیه شده مثل کربوهیدرات موجود در برنج، نان و پاستا در واقع منبع غنی قندها هستند. با خوردن این مواد غذایی شما مقدار زیادی قند وارد بدن خودتان می‌کنید و این باعث می‌شود بدن دستور ترشح هورمون انسولین را بدهد. به جای خوردن این مواد به خوردن غلات، مثل غلات صبحانه و نان‌های درست شده با غلات کامل روی آورید.

چگونه بخوریم تا از چین و چروک در امان بمانیم
علاوه بر خوراکی هایی که به طور خاص نام بردیم؛ مواد غذایی دیگری نیز جلوی بروز چین و چروک ها را می گیرند و عبارتند از: سبزی ها به ویژه گوجه فرنگی، سیر، پیاز، کرفس، بادنجان، اسفناج و تره فرنگی، سبزی های برگ سبز، هر نوع آب سبزی ها، حبوبات و بنشن، میوه به ویژه زغال اخته، گلابی، آلوها، سیب، طالبی، انواع توت و انگور، میوه های خشک شده، ماست، پنیر، روغن زیتون، زیتون، آجیل، ماهی ساردین، روغن ماهی، تخمه آفتابگردان، تخم مرغ و هر نوع نان سبوس دار و غنی شده.

————————-

با تشکر از ابراز احساس شما!
بعد از خواندن مطلب چه حسی دارید؟
  • برانگیخته
  • مجذوب کننده
  • خوشحال کننده
  • حوصله سر بر
  • ناراحت کننده
  • عصبانی شدم
۹۷۰x90

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.