یک لپ تاپ مناسب برای دانشجویان باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

مدارس و دانشگاه ها شروع شده و شما نیز برای انجام امور کاری نیاز به یک لپ تاپ خوب دارید. در این پست سعی داریم شما را برای خریدن یک لپ تاپ خوب و کاربردی راهنمایی کنیم .پس با ما همراه باشید…

به گزارش کلوب آموزش ؛ با آغاز سال تحصیلی جدید برای دانشجویان فصل تازه ای از خرید و فروش لپ تاپ در بازارها آغاز می شود. ما قبلا بهترین لپ تاپ های دانشجویی سال ۲۰۱۳ را برای شما معرفی کردیم. مطلبی که با استقبال برخی و انتقاد برخی دیگر نسبت به مشخصات و قیمت آن محصولات همراه بود. در این مطلب ما سعی می کنیم معیارهای مهمی را که یک دانشجو در استفاده از لپ تاپش به آن نیاز دارد، شرح دهیم و در پایان لپ تاپ هایی را که به نظر نویسنده مناسب است، به شما پیشنهاد دهیم.

شما به چه چیزی نیاز دارید؟

 

 

۱- عمر طولانی باتری

مسئله عمر باتری درانجام امور بسیار مهم است . بگذارید مثالی بزنم:

فرض کنید برنامه ریزی هایتان به هم ریخته و سرگردان در محیط دانشگاه در حال کار کردن با لپ تاپتان هستید ، حال باتری لپ تاپ شما در حال اتمام است و در آن اطراف محلی برای شارژ لپ تاپتان ندارید . اما اگر یک باتری با عمر طولانی داشتید این مشکل پیش نمی آمد.

بیشتر توان باتری صرف کار کردن پردازنده می باشد . با کمی هزینه بیشتر ، پردازنده های نسل چهارم اینتل می تواند به شما در بهینه سازی عمر باتری لپ تاپ کمک کند.

۲- اندازه کوچک و وزن کم

1252503_1160-100024357-large

به نظر ما یک تبلت خوب مثل مایکروسافت سرفیس پرو می تواند تمام کار های شما را انجام دهد.

با گسترش تبلت ها و امکانات آنها ، کار کردن با آنها راحت تر از لپ تاپ های معمولی شده است. به ویژه امکاناتی از جمله کنترل خودکار نور صفحه ، وبگردی راحت ، یادداشت برداری و کتابخوانی راحت تر می تواند به شما کمک کند تا کار خود را سریع تر و راحت تر انجام دهید.

۳- صفحه کلید راحت

صفحه کلیک یک گزینه اساسی در کار های شماست . در حال حاضر صفحه کلید های مجازی به اندازه صفحه کلید های واقعی لذت بخش نشده اند. بگذارید مثالی بزنم:

سر کلاس ، هنگامی که استاد بسیار سریع مطالب خود را می گوید ، صفحه کلید های مجازی باعث سردرگمی شما می شوند و در نتیجه کار ناقص می ماند . اما صفحه کلید های واقعی می تواند به شما کمک زیادی کند.

اگر قصد خرید تبلت را دارید ، به دنبال آن یک صفحه کلید هم بگیرید.

۴- صفحه نمایش بزرگ برای انجام کار های چند وظیفه ای

 lenovo20ideapad20y58020smaller-100015639-medium

در این مورد پیشنهاد ما به شما لنوو  مدل IdeaPad Y580  است.

صفحه نمایش بزرگ این لپ تاپ بسیار لذت بخش است و به شما در همه کار ها یاری می کند.

هیچ چیز سخت تر از تایپ کردن در یک صفحه نمیش کوچک نیست.

فرض کنید در حال نوشتن یک مقاله مهم هستید . در عین حال آن را در فیس بوک انتشار می دهید و به موسیقی گوش می دهید . مطمئنا یک صفحه نمایش کوچک نمی تواند این همه کار را انجام دهد.

۵- گارانتی

به طور معمول گارانتی پول گرفتن اضافی برای درآمد بیشتر است . اما همان چند هزار تومان می تواند شما را از پرداخت هزینه سنگین و گزاف تعمیر کاران نجات دهد . پس مقداری دیگر هزینه کنید تا از این بلا به دور باشید.

۶- نرم افزار امنیتی

 avast-100049293-large

یکی از بخش های مهم لپ تاپ داشتن امنیت بالا برای نگه داری از هرگونه آسیب و دزدیده شدن اطلاعات است.

امنیت لپ تاپ به دو بخش تقسیم می شود . آنتی ویروسی مانند نورتون و اینترنت سکیوریتی مانند مک کافی . اما پیشنهاد ما به شما استفاده از avast یا  Microsoft security است . چون هم رایگان و هم دارای امنیت بالایی می باشد.

برای پیدا کردن لپ تاپ به سرقت رفته ، بهتر است از نرم افزار GadgetTrak استفاده کنید.

شما به چه چیزی نیاز ندارید؟

 

 

۱- پردازنده های بالای ۴ هسته

قدرت پردازنده خوب است اما برای اکثر دانشجویان نیاز نیست زیرا که کار عمده دانشجویان نوشتن مقالات ، خواندن کتاب ، گوش کردن به موسیقی و وبگردی است و به پردازنده های دارای هسته های کمتر نیاز دارد.

زیرا که پردازنده های بالای ۴ هسته به درد کد گذاری فایل های صوتی و تصویری ، ویرایش عکس های دیجیتال و بازی های بسیار سنگین است.

۲- پردازنده گرافیکی مجزا

اگر یک دانشجوی گیم باز هستید ، پیشنهاد می کنیم از لپ تاپ خود به عنوان کنسول بازی استفاده نکنید . بلکه با مقداری پول بیشتر می توانید یک کنسول بازی بخرید و نهایت لذت را از آن ببرید.

۳- صفحه نمایش لمسی

یکی از مزایای ویندوز ۸ آن است که طوری همگام سازی شده که می تواند به راحتی هر چیزی را در اختیارتان بگذارد. پس از صرف هزینه های گزاف برای خریدن لپ تاپ های دارای صفحه نمایش لمسی دوری کنید.

۴- شبکه بی سیم ۴G

امکان جدیدی که به برخی لپ تاپ ها اضافه شده است ، برقراری ارتباط با۴g است اما این به چه دردی می خورد؟

شما می توانید با بلوتوث به موبایل خود وصل شوید و از طریق موبایل در لپ تاپ خود به مرورگری وب بپردازید یا آنکه از برخی wifi  های رایگان استفاده کنید.

نتیجه

 

وبسایت کلوب آموزش تنها در جهت رضایت شما عمل می کند پس این نکات را جدی بگیرید.

از نظر ما سرفیس پرو بهترین راه حل است اما با قیمت بالای آن تهیه سرفیس پرو برای ایرانیان دشوار است.

ما در آخر برای شما لیست لپ تاپ های پیشنهادی را قرار داده ایم:

Lenovo-Essential-G500s

HP-450-A

HP-ProBook-4540s-A

Asus-X44HR-B

======================================

درباره‌ی

همچنین ببینید

راهنمای خرید لپ‌تاپ

در این مطلب برخی از موارد ضروری در خرید یک لپ تاپ را مرور می‌کنیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو