گام به گام با آموزش اکسل (قسمت اول)

راهنمای مقدماتی استفاده از نرم افزار صفحه گسترده

 EXCEL

excel
مقدمه

شاید کمتر کسی فکر می کرد که روزی اطلاعات اینقدر مهم و حیاتی باشد که کسب و مدیریت آن یکی از نشانه های قدرت در هر جامعه محسوب گردد . جهان اطراف ما ، مالامال داده های خام و بی معنی است که با ایجاد ارتباط بین آنها ، اطلاعات مورد نیاز حاصل می گردد ، روش های حصول و استفاده از این اطلاعات را تکنولوژی اطلاعات یا فناوری اطلاعات ( IT )   می نامیم. جهت دهی به این اطلاعات ، موجبات ایجاد علم ، را فراهم می کند . اما مخزن علم بودن نیز به تنهایی کمال را به ارمغان   نمی آورد ، چه بسیار پزشکان متخصص قلب که هنگام نوشتن مقاله مضرات دخانیات ، سیگار خود را با ولع دود  می کنند . این افراد کسانی هستند که علیرغم داشتن علم به آن عمل نمی کنند و در اصطلاح خردمند نیستند .

یکی از سریعترین روش های  کسب اطلاعات در عصر جدید استفاده از رایانه و ابزارهای مرتبط با آنست .شاید به جرات  می توان گفت که  نرم افزار اکسل که یکی از اجزای مجموعه نرم افزارهای آفیس می باشد ، بهترین ابزار جهت نگهداری ، مدیریت و تحلیل داده ها در سطوح متوسط است . راحتی کار با اکسل ، آنرا به یک وسیله همگانی در بخش مدیریت دادهها تبدیل نموده است .

مجموعه حاضر که مروری است کوتاه به محیط و امکانات این  نرم افزار صفحه گسترده قدرتمند، چکیده منابع معتبری چون راهنمای جامع اکسل ۲۰۰۰ ترجمه آقای محمد حسن مهدوی و کتاب راهنمای جامع EXCEL XP ترجمه آقای امیر حسین رضوی است .

—————————————————————

درباره‌ی

همچنین ببینید

گام به گام با آموزش اکسل (قسمت ششم-ویرایش داده ها)

-ویرایش داده ها برای حذف یا ویرایش دادهها در سلول به چهار روش اقدام میکنیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو