چگونه مصرف اینترنت منابع مختلف در ویندوز را محدود کنیم؟

یکی از دغدغه هایی که هر یکی از ما ایرانی ها این روزها بیستر درگیر آن هستیم استفاده از اینترنت و فضای مجازی است. هزینه هایی که با استفاده از اینترنت متوجه ما می شود با توجه به سرعتی که ارائه می شود گاهی این ضرورت را ایجاد می کند که به مصرف اینترنت خود بیشتر توجه کنیم. بنا به هر دلیل دیگری هم که باشد، گاهی لازم میدانیم که منابع مصرفی اینترنت را محدود و مدیریت کنیم. یکی از راه هایی که برای مدیریت مصرف اینترنت وجود دارد محدود کردن برنامه هایی است که بر روی سیستم های عامل نصب می شود و با اتصال سیستم کامپوتر به اینترنت، بخشی از حجم را به خود اختصاص می دهند، گاهی با آپدیت شدن این برنامه ها که اغلب به صورت خودکار انجام می شود بخشی از حجم اینترنت ناخواسته و گاهی غیر ضروری مصرف و اشغال می شود.

راهی که در این موارد پیشنهاد می شود محدود کردن این برنامه ها در مصرف حجم اینترنت است.در ادامه روشی را که مبتنی بر امکانات سیستم عامل است و نیازی به نصب نرم افزار دیگری ندارد را بررسی می کنیم.

شما می توانید از این روش در ویندوز ۸ و ۱۰ هم استفاده نمایید.

ابتدا باید وارد کنترل پنل شوید و به بخش Windows Firewall وارد شوید. باید فایروال روشن باشد و سپس به قسمت Advanced settings رفته و در لیست برنامه های موجود (قسمت Inbound Rules) در صورتی که برنامه قادر به دسترسی به شبکه اینترنت باشد، آیکن کنار نام آن به رنگ سبز و نماد تایید (تیک) نمایش داده می شود.
برای مسدود کردن دسترسی یک نرم افزار، ابتدا آن را از لیست انتخاب و سپس بر روی آیتم Propertties (در بخش Actions) کلیک کنید. (همچنین می توانید بر روی آیتم مورد نظر کلیک راست و گزینه ی Properties را انتخاب کنید)

۱

۲
۳ ۴

در پنجره ی باز شده و در قسمت Action حالت Block the connection را انتخاب و بر روی سربرگ Advanced کلیک کنید.
حالت Allow the connection دسترسی به اینترنت را به صورت کامل باز و حالت Allow the connection if it is secure دسترسی به اینترنت را به صورت ضمنی و با توجه به تنظیمات کاربر کنترل و معین می کند.
در بخش Profiles هر سه چک باکس موجود را فعال و بر روی دکمه ی OK کلیک کنید.در صورت مسدود کردن دسترسی یک برنامه به اینترنت، آیکن کنار آن با رنگ قرمز و نماد محدودیت نمایش داده می شود.
در صورتی که نرم افزار مورد نظر شما در لیست برنامه ها موجود نیست، بر روی دکمه ی …New Rule کلیک کنید. (اضافه کردن برنامه ی مورد نظر به لیست)

۶۵

در پنجره ی باز شده حالت Program را انتخاب و بر روی دکمه ی Next کلیک کنید.

۶۶

در مرحله ی بعد حالت This program path را انتخاب کنید. سپس توسط دکمه ی Browse نرم افزار مورد نظر خود را انتخاب و بر روی دکمه ی Next کلیک کنید.

حالت Block the connection را انتخاب و بر روی دکمه ی Next کلیک کنید.

۶۷
در این مرحله هر سه چک باکس موجود را فعال و بر روی دکمه ی Next کلیک کنید.

۶۹

منبع : فروشگاه اینترنتی ارشاکو

درباره‌ی

همچنین ببینید

معرفی سرویس های مفید گوگل

وقتی صحبت از سرویس‌های گوگل می‌شود، اولین نکته‌ای که توجه‌مان را مورد این ابزارها جلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو