چگونه در فصل گرما عرق کردن بدن را کنترل کنیم؟

با رسیدن فصل گرما یکی از اصلی ترین مشکلاتی که اکثر افراد با آن مواجه هستند تعریق بدن ،زیربغل ،کف پا ،کف دست و … است .علاوه بر راه حل های کارخانه ای و محصولات موجود در بازار با روش های ساده خانگی هم میتوانید این مشکل را برطرف کنید .

۱ – یکی از راه های مفید در درمان تعریق نقاط مختلف بدن سرکه سیب است .برای اینکار بعد از حمام پنبه ای را به سرکه سیب آغشته کنید و به نواحی مورد نظر مانند زیر بغل بزنید و اجازه دهید جذب پوست شود .

۲ – دومین راه موثر استفاده از جوش شیرین است .برای این منظور جوش شیرین را به مقدار کم به پوست اطراف زیربغل یا کف پا بزنید تا رطوبت را جذب خود کند .هم چنین میتوانید از ترکیب آب لیمو و جوش شیرین یک ماسک طبیعی تهیه کنید و برای چند دقیقه روی پوست قرار دهید .

۳ – ترکیب رزماری با آب و استفاده از آن به عنوان دئودورانت راهی موثر در درمان تعریق و برطرف کردن بوی نامطبوع است .

۴ – پودر تالک نیز روشی موثر و آزمایش شده است که علاوه بر ضرتعریق بودن خاصیت روشن کنندگی دارد همچنین باعث شادابی پوست بدن میشود .در صورتی که پودر تالک در دسترس ندارید از کمی پودر بچه هم میتوانید کمک بگیرید .

۵ – کمی نمک دریا را به نواحی مورد نظر بمالید و اجازه دهید برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوستتان باقی بماند سپس آبکشی نمایید .

اما علاوه بر راه های درمانی خارجی مواردی هستند که با رعایت کردن آنها به کنترل تعریق بدن کمک میکنید .ادویه های تاثیر مستقیم بر روی بوی بدن دارند و اگر در فصل گرما زیاد عرق میکنید بهتر است مصرف آنها را محدود کنید .مورد بعدی رژیم غذایی سالم و پر از سبزیجات به خصوص سبزیجات سبز مانند جعفری است که با داشتن کلروفیل بوی بد بدن را خنثی میکنند .استفاده از لباس های نخی و نازک به جای الیاف مصنوعی و انواع ضخیم در کنترل دمای بدن در گرما و کاهش تعریق بسیار موثر است .عوامل زیادی از جمله چاقی ،سن بلوغ ،تحرک و … در تعریق بدن نقش دارند که باید ابتدا آنها را شناسایی کنید سپس برای درمان آن اقدام کنید .در مواردی که راه های مختلف روی بدن شما بی تاثیر باشد و نتایجی در بر نداشته باشد پزشک به شما تزریق بوتاکس را پیشنهاد خواهد کرد .این عمل حتما توسط پزشک تجویز و انجام میشود که در واقع راه حل نهایی برای مشکل تعریق زیاد و آزار دهنده بدن است .

درباره‌ی

همچنین ببینید

۱۴ ماده غذایی برای جلوگیری از حمله قلبی

در ابتدا باید گفت حمله قلبی رخدادی است که طی آن خون حاوی مقادیر اکسیژن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو