چگونه خودرو خود را با نکاتی ظریف بخوبی نگداری کنیم؟

نگهداری خودرو
نگهداری خودرو

در این مقاله نکاتی در خصوص نگهداری از خودرو را برایتان آماده کرده‌ایم که می‌توانند برای کسانی که خودروی جدید خریداری کرده‌اند مفید باشند.

تا چه میزان با قطعاتی که در مراکز سرویس خودروها عرضه می‌شوند آشنایی دارید؟
ارتقای عملکرد خودرو

برخی از نمایندگی‌های فروش خودرو و یا مراکز سرویس اتومبیل قطعاتی را برای فروش دارند که می‌توانند کارایی خودروی شما را افزایش دهند. در برخی موارد استفاده از این قطعات می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های ماهانه‌ی شما برای خودرو شود.
کف پوش خودرو

محافظ کف خودرو یا کف پوش‌ها دو نوع هستند که یکی مدل تولید شده توسط سازنده‌ی خودرو و دیگری مدل های گران قیمت‌تر متفرقه هستند. محافظ کف خودرویی که از نوع کارخانه ای باشد نیز ممکن است قیمت گرانی داشته باشد اما این محافظ‌ها به طور خاص برای خودروی شما طراحی شده اند و به طور کامل با خودرو همخوانی داشته و به خوبی در جای خود قرار می‌گیرند. اگر می‌خواهید خرج کم‌تری کنید می‌توانید به سراغ قطعات اصلی یا همان genuine کارخانه بروید.

تایرها

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که برف زیادی می‌بارد بهتر است برای فصل زمستان تایرهای مناسب داشته باشید. بنابراین اگر یک خودروی نو خریداری می‌کنید بهتر است در خصوص رینگ و تایر دوم خود برای فصل زمستان نیز فکری کنید و آن را با فروشنده در میان بگذارید. برای کسانی که در خانه فضای کافی برای نگهداری از تایر زمستانی ندارند برخی فروشندگان خودرو فضای نگهداری تایر را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند.

مواد ضد پوسیدگی بدنه

در بدنه‌ی خودروهای جدید برای جلوگیری از زنگ‌زدگی از فولاد گالوانیزه شده استفاده می‌شود. اما کسانی که در مناطق پر برف زندگی می‌کنند ممکن است بخواهند در خصوص پیشگیری از پوسیدگی بدنه‌ی خودرو محکم کاری کنند. اگر این مساله را با سرویس‌کار خودروی خود یا نمایندگی فروش در میان بگذارید آن‌ها به شما پیشنهادات خوبی را برای حفاظت از خودرو به شما خواهند داد تا دیگر نگران زمستان ها نباشید. برای استفاده از این مواد پیشنهاد می‌شود که با نمایندگی خودروی خود تماس بگیرید.
تمدید گارانتی

حقیقت این است که بسیاری از قطعات گران قیمت خودروها توسط گارانتی‌های متداول پوشش داده می‌شوند. گرچه بسیاری از کارشناسان تمدید گارانتی یک خودروی دست دوم را بیهوده می‌دانند اما این کار یکی از گزینه‌های پیش رو برای خریداران این خودروها است. زمانی که خودروی دست دوم را خریداری می‌کنید، می‌توانید با تمدید گارانتی آن ریسک هزینه‌های آینده ی خودرو را کاهش دهید.

باد نیتروژن

امروزه در بسیاری از نمایندگی‌ها و مراکز خدمات خودرویی باد نیتروژن برای تایر خودروها موجود است. نیتروژن یک گاز پایدار است و به دلیل آنکه یک گاز بی اثر (خنثی) به حساب می آید با مواد ساخت تایر هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد. همچنین نیتروژن نشتی کم‌تری نسبت به باد معمولی دارد در نتیجه پس از تنظیم باد تایرها، فشار باد موجود در تایر تا مدت زمان نسبتا زیادی ثابت می‌ماند. اگرچه استفاده از باد نیتروژن ضروری نیست اما اگر قیمت آن را مناسب دیدید از آن استفاده کنید.

آلارم دزدگیر

بسیاری از خودروهای جدید مجهز به سیستم‌های ضد سرقتی هستند که کارخانه‌ی سازنده بر روی آن‌ها نصب کرده است و نگرانی در خصوص سرقت خودرو وجود ندارد. اما اگر خودرویی که خریداری می‌کنید به آلارم دزدگیر مجهز نیست می‌توانید از نمایندگی درخواست کنید تا آن را بر روی خودرو نصب کنند. همچنین در بازار مافرقه نیز می توانید انواع بسیار زیادی از آلارم‌های دزدگیر را با قیمت‌ای پایین و مناسب پیدا کنید اما بهتر این است که نصب آلارم دزدگیر را به نمایندگی فروش خودرو بسپارید چون آن‌ها به خودروی تولیدی خودشان تسلط و آشنایی بیشتری دارند.

سخن پایانی

گاها قطعات موجود در بازار و نمایندگی‌ها بسیار به درد بخور هستند و می‌توانند عمر کاری خودروی شما را افزایش دهند. اگرچه خریداری این قطعات و اضافات می‌تواند مبلغ پرداختی شما را افزایش دهد اما از طرفی ممکن است در دراز مدت سبب کاهش هزینه‌های خودروی شما شوند.

منبع : automobilesreview

درباره‌ی

همچنین ببینید

نقد و بررسی و مشخصات فنی خودرو – جک اس ۵ (JACK S5)

جک اس ۵ JAC S5 SUV Jac S5  یک مدل جدید از SUV های شهری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو