چه نکاتی را برای خرید کولر گازی در نظر بگیریم؟

بایدها و نبایدهای خرید کولر گازی ، در جستجوی هوای مطبوع:امروزه با هوشمندتر شدن دستگاه‌های دیجیتال و راه یافتن آن به همه بخش‌های زندگی، نیاز به آگاهی داشتن از امکانات و فناوری‌های نوین، بیش از پیش احساس می‌شود. پیچیدگی، گستردگی و تنوع محصولات هوشمند مورد استفاده‌ در خانه یا محل کار، انتخاب‌ها را سخت‌تر کرده است و  این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که در مرحله تصمیم‌گیری برای خرید محصول باشیم.

یکی از محصولاتی که نیاز به خرید مدل‌های جدید و اصلاح شده‌ آن در روزهای گرم تابستان به شدت حس می‌شود، کولر است. امروزه نسل جدید کولرهای فوق پیشرفته متناسب با نیازهای خانواده‌ها در بازار عرضه شده و می‌توان گفت که به کمک فناوری‌های نوین ما هر روز راحتی بیشتری را تجربه می‌کنیم. اما برای خرید کولر با این گستردگی محصول و امکانات متفاوت چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

بایدها و نبایدهای خرید کولر گازی ، در جستجوی هوای مطبوع

  کولر گازی

کولر‌های آبی یا گازی؟

شاید اولین پرسش برای خرید کولر این باشد که کولر آبی بخریم یا گازی؟ در جواب باید گفت که هر یک از این دو محصول دارای وپژگی‌های خاصی هستند که با توجه به نیاز و محیطی که قرار است در آن نصب شوند، از یکدیگر تفکیک می‌شوند. در واقع باید ابتدا انتظارات خود را از یک کولر مشخص کنیم و سپس نزدیک‌ترین گزینه را در جهت رفع نیازهایمان انتخاب کنیم.

کولرهای آبی برای محیط‌هایی با رطوبت نسبی بالا (شهرهای شمالی و جنوبی) مناسب نیستند، چرا که هوا از لحاظ رطوبت به مرحله اشباع بسیار نزدیک است. کولر‌های آبی به شبکه کانال‌کشی عمودی و افقی نیاز دارند که هزینه اولیه ساختمان را افزایش می‌دهد و از متراژ مفید ساختمان می‌‌کاهد. هوای مرطوب تولیدشده در کولرهای آبی نیز محیط بسیار مناسبی برای رشد انواع آلودگی‌ از قبیل باکتریایی، ویروسی، میکروبی است.

با پیشرفت صنعت کولرسازی، شرکت‌های سازنده به فکر افزودن قابلیت‌های جدید، بالا بردن کیفیت و پاسخگویی هر چه بیشتر نیازهای مصرف‌کنندگان افتادند. به عنوان مثال شرکت سامسونگ با ارائه‌ مدل‌های جدید کولر گازی، نه تنها موجب تحولی در صنعت کولرسازی جهان شد، بلکه با افزودن امکانات گسترده و مفید روی آنها، بیش از پیش فناوری‌های روز دنیا را به خانه‌ها آورد. مزایای کولرهای گازی سامسونگ نسبت به کولر آبی شامل حوزه‌های وسیع می‌شود که از آن جمله می‌توان به قابلیت تنظیم دما و رطوبت هوا، قابلیت سرمایش و گرمایش، مستقل بودن دستگاه و عدم انتظار برای روشن شدن سیستم مرکزی، سیستم‌های تصفیه هوا برای از بین بردن گرد و غبار و ویروس‌و باکتری‌ و بهینه‌سازی مصرف انرژی اشاره کرد.

نکاتی که در هنگام خرید کولر باید به آن توجه داشت:

ظرفیت کولر گازی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید کولر گازی به آن توجه داشت، توجه به اندازه محیطی است که قرار است کولر در آن نصب شود. در واقع باید بزرگی فضا، تعداد نفرات و تعداد دستگاه‌هایی که هنگام کار کردن از خود گرما تولید می‌کنند را در نظر گرفت و با توجه به آنها، مناسب‌ترین ظرفیت دستگاه را انتخاب کرد. چرا که با انتخاب کولر با ظرفیت پایین‌تر، سرمایش مورد نظر توسط دستگاه تأمین نمی‌شود. از طرف دیگر با انتخاب دستگاه قوی‌تر فضا خیلی زود به دمای مورد نظر می‌رسد و کمپرسور دستگاه دائما روشن و خاموش می‌شود. به این ترتیب از طول عمر کمپرسور کاسته می‌شود. به همین منظور باید متناسب با فضا نسبت به خرید بهترین گزینه اقدام کرد. در صورت نیاز بهتر است با کارشناسان فنی این حوزه مشورت شود.

قابلیت تصفیه هوا

بیشتر کولرهای گازی امروزه نقش یک سیستم تهویه مطبوع را نیز دارند و علاوه بر ایجاد سرمایش و گرمایش، فضایی پاکیزه و مطبوع نیز فراهم می‌کنند. کولرهای گازی سامسونگ با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین، این امکان را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کنند که علاوه بر خنک کردن محیط، از هوای سالم و پاکیزه نیز لذت ببرند. سیستم‌های تصفیه هوا، گرد و غبار، ویروس‌ها و باکتری‌ها از جمله ویروس آنفولانزای نوع A موجود در هوا را از بین می‌برند. سیستم منحصر به‌فرد تصفیه هوای سامسونگ با نام دکتر ویروس “Virus Doctor” تمام ذرات مضر موجود در هوا از جمله باکتری‌هایی که در فیلترهای معمولی باقی می‌مانند را از بین می‌برد و آنها را تبدیل به ذرات بخار آب می‌کند. همچنین فیلتر دیگری به نام Zero در کولرهای سامسونگ وجود دارد که ذرات گرد و خاک موجود در هوا را باردار می‌کند و سپس ذرات با بار مثبت را مانند یک آهنربای قوی جذب می‌کند.

 کولر گازی

برند کولر گازی

برند کولر گازی یکی دیگر از نکته‌های مهمی است که باید هنگام خرید به آن توجه داشت. انواع کولرهای گازی چینی با ظاهری زیبا اما کیفیت و طول عمر پایین در بازار افزایش یافته‌اند که گاهی اوقات افراد را به اشتباه می‌اندازند. باید با مطالعه خصوصیات و چگونگی کیفیت دستگاه، اقدام به خرید کرد نه صرفاً با دیدن ظاهر و طراحی زیبای کولر در دام برندهای ناشناخته بازار افتاد که هیچ تضمین وگارانتی برای فروش محصولشان ندارند.

کمپرسور اینورتر هوشمند

یکی دیگر از موضوعات مهم در خرید کولر توجه به میزان مصرف برق آن است. کولرهای گازی جدید دارای قابلیت اینورتر هستند و مصرف برق را تا۷۰ درصد کاهش می‌دهند. کمپرسور اینورتر هوشمند مدل‌های Triangle و Q9000 سامسونگ، سرعت خود را با توجه به دمای محیط تنظیم می‌کنند و به این ترتیب کمترین میزان انرژی به هدر می‌رود و باعث کم شدن هزینه برق مصرفی می‌شود.

حالت «تک کاربره» یکی دیگر از قابلیت‌های کولرهای گازی سامسونگ است. با فعال کردن آن نیازی نیست به دفعات کولر گازی سامسونگ را خاموش و روشن کنید تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید. در این حالت، کمپرسور و فن تنها به مدت لازم کار می‌کنند تا دمای هوای مطلوب را حفظ کنند و وقتی ضرورت نداشته باشد، خاموش می‌شوند. بنابراین مصرف برق به کمترین میزان ممکن می‌رسد.

 کولر گازی

 کولر گازی طراحی زیبا

چیدمان خانه‌های امروزی به نحوی است که برای هر وسیله‌ای جا و فضای مشخصی در نظر گرفته می‌شود. سازندگان نه تنها به کیفیت و چگونگی ارتقای سیستم کولرهای گازی پرداخته‌اند، بلکه آن را به حد بالایی از سادگی و زیبایی رسانده‌اند؛ به طوری که امروزه شاهد کولرهایی هستیم که نه تنها با فضاهای مدرن در تضاد نیستند، بلکه با اشغال فضای کمتر، مکمل ظرافت و زیبایی محیط نیز به شمار می‌آیند. مدل Q9000  سامسونگ نمونه‌ای از این نوع کولرهاست که متناسب با فضاهای مدرن و امروزی طراحی شده است.

  کولر گازی

قدرت کارکرد دستگاه

یکی دیگر از موضوعات اثرگذار در خرید کولر گازی، توجه به قدرت کارکرد دستگاه است. فن‌های بزرگ‌تر و قدرتمندتر هر وات از هوای خنک را با قدرت بیشتری در فضا می‌چرخانند، به همین خاطر نیروی مکش و دهش کولر نیز حائز اهمیت است. مدل‌های جدید کولر سامسونگ با پره‌های فن بزرگ‌تر و قوی‌تر دارای قدرت پرتاب هوا تا ۱۴ متر هستند و موجب گردش بهتر هوا در محیط و رسیدن دمای مورد نظر به دمای تعیین شده می‌شوند.

منبع :برسام

باز نشر:کلوب آموزش

=======================

درباره‌ی

همچنین ببینید

معرفی عوامل هنگ کردن گوشی تلفن همراه

هنگ کردن گوشی‌های تلفن همراه موضوعی است که کاربران در بسیاری موارد آن را به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو