چه لباسی با توجه به شکل اندامم انتخاب کنم؟

یکی از نکاتی که در انتخاب لباس باید به آن توجه نمود شکل کلی اندام است چرا که حالت اندام به خوبی میتواند راهنمای گزینش نوع و رنگ لباس باشد.به طور کلی اندام بانوان به پنج دسته تقسیم میشود که عبارتند از : اندام های مثلثی ، اندام های مثلث معکوس ، اندام هایی به شکل ساعت شنی ، اندام های سیبی شکل ، اندام های مستطیل.اگر به هنگام انتخاب لباس نوع اندام خود را بشناسید و بر اساس آن لباس بپوشید میتوانید ویژگی های خوب اندام خود را بیشتر و ویژگی های بد آن را کمتر نشان دهید.

اندام های مثلثی :

افراد دارای اندام مثلثی شانه ها و قفسه سینه کوچک ولی  ران و باسن پر و بزرگتری نسبت به بالاتنه خود دارند.به طور کلی در این افراد قسمت پایین بدن از بالای آن بزرگتر است.

این افراد بهتر است از رنگ های روشن تی شرت ،تاپ و … استفاده کنند .ارتفاع نیمه بالایی لباس میتواند تا زیر یا بالای باسن باشد.اگر میخواهید ژاکت یا کتی را روی لباس خود بپوشید اندازه آن را دقیقا متناسب با بدن خود انتخاب کنید ولی فرقی نمیکند که کت یا ژاکت کوتاه باشد یا بلند.همچنین برای پوشاندن کوچکی قفسه سینه و شانه های خود از زیورآلات و شال های بزرگ و پر استفاده کنید.برای کوچکتر نشان دادن ران ها و باسن خود میتوانید از دامن های راسته یا شلوار های تیره رنگ استفاده کنید.انتخاب یک کفش پاشنه بلند و یا یک کفش راحت با کمی لژ و پاشنه میتواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

اما به یاد داشته باشید که پوشیدن لباس ها و تیشرت های خیلی کوتاه و تیره ، دامن های جذب و دارای طرح های افقی ، شلوار های بیش از حد تنگ و دامن های پرچین و کوتاه میتواند زیبایی اندام شما را به هم بزند و بهتر است از این لباس ها برای داشتن اندامی زیباتر دوری کنید.

اندام های مثلث معکوس :

افراد دارای اندام مثلث معکوس ،به طور قابل ملاحظه ای دارای شانه های پهن تر و بزرگتری نسبت به پایین تنه و باسن هستند. این افراد معمولا خط کمر خیلی مشخص و واضحی ندارند.

افراد دارای این فرم بدنی بهتر است از رنگ های تیره برای نیمه بالایی پوشش خود استفاده کنند.یقه لباس ها اگر به شکل U  یا V  باشد بهتر است.نیازی نیست حتما از تیشرت ها و تاپ های بلند استفاده کنند ، همین که لباس روی خطر باسن را بپوشاند کافی است. پوشیدن کت ها و ژاکت های بلند قد و راسته برای این افراد بهترین گزینه است زیرا میتواند بزرگی شانه ها را بهتر مخفی کند. در انتخاب لباس های مجلسی ، لباس های بلند و مدل رومی میتواند بهترین گزینه برای افراد دارای اندام مثلث معکوس باشد.

استفاده از دامن های بلند یا کوتاه همراه با چین و یا بدون چین ، شلوار های جین و پارچه ای که روی قسمت پایینی طرح هایی دارند و یا شلوار های بوتکات یا راسته برای این افراد گزینه مناسبی است.همچنین در انتخاب کفش بهتر است از رنگ های روشن بدون پاشنه یا پاشنه دار استفاده کنند.

پوشیدن لباس هایی که در قسمت شانه بیش از حد تنگ هستند ، لباس هایی که در قسمت شانه بزرگتر و دارای تزیینات هستند ، شلوار های بسیار تنگ و دامن هایی که در قسمت زانو تنگ ترمیشوند برای این افراد گزینه مناسبی نیست زیرا بزرگی شانه ها را بیش از حد معمول نشان خواهد داد.

اندام هایی به شکل ساعت شنی :

افراد دارای اندامی به شکل ساعت شنی ، شانه ها و باسن یا به طور کلی پایین تنه ای هم اندازه و کمر باریکتری در بین این دو دارند .

افراد دارای چنین فرم اندامی برای انتخاب رنگ محدودیتی ندارند و میتوانند از تمام ترکیب های رنگی استفاده کنند.پوشیدن یک کت یا تیشرت یا تاپی که دقیقا هم اندازه با خط باسن باشد میتواند فرم ساعت شنی بدن این افراد را کمتر نشان دهد. در انتخاب کت ها و پالتو های بلند بهتر است روی مواردی که برش راسته و کم قوس تری دارند تمرکز کنند.

انتخاب شلوار هایی که خطوط عمودی دارند و یا شلوار هایی که کمی آزاد و یا بگی هستند برای این فراد ایده آل است.همچنین در انتخاب دامن بهتر است بر روی مدل های بلندتر و شلوغتر و پرچین تر و یا مدل هایی که از ناحیه کمر تا باسن ارتفاع بیشتری دارند تمرکز نمایند.این افراد در پوشیدن کفش محدودیت خاصی ندارند ولی بهتر است کفش هایی جلوگرد و عروسکی را انتخاب کنند.

پوشیدن لباس هایی که بالاتنه شلوغ و بزرگتری دارند ، لباس هایی که خطوط عمودی پهن و فاصله داری دارند و لباس هایی که در قسمت کمر بیش از حد تنگ هستند به این افراد توصیه نمیشود.همچنین انتخاب شلوارهای خیلی تنگ و یا شلوارهایی که قسمت پایین آنها تنگتر است میتواند عیوب اندام این افراد را بیشتر نمایش دهد.

اندام های سیبی شکل :

این افراد پاهای بلند و لاغر ولی در عین حال باسن و بازوهایی پر و بزرگ دارند.معمولا خط مشخص کمر در اندام این افراد تعیین نشده است.شانه ها و قسمت کتف بزرگتر از حد نرمال هستند.

لباس های رنگ روشن همراه با خطوط راهراه عمودی نزدیک به هم برای این افراد گزینه مناسبی است.پوشیدن کت ها و پالتو های بلند که در قسمت پایین تنه کمی گشادتر هستند انتخاب مناسب و به جایی برای این افراد است.شلوار های فاق بلند ، دامن های متناسب با بلندی قد تا سر زانو ، شلوار های راه راه عمودی که خطوط باریک و به هم نزدیکی دارد و شلوارهای بوتکات و راسته برای این افراد بهترین گزینه هستند چرا که بزرگی باسن و پایین تنه را به خوبی پوشش میدهند.

شاید بتوان گفت پوشیدن کفش های پاشنه بلند نوک تیز و یا صندل هایی با پاشنه پهن برای این اندام مناسبتر باشد.نیازی نیست پاشنه های کفش یا صندل خیلی بلند و ناراحت باشد و همین که پاشنه پا کمی از سطح زمین فاصله داشته باشد کافی است.

لباس های رنگ روشن ساده ، شلوارهای بسیار تنگ ، دامن هایی که در قسمت زانو تنگتر میشوند و تیشرت کوتاه میتواند عیوب اندام های سیبی شکل را بیشتر نمایان کند.

اندام های مستطیل :

این فرم اندام با وجود شانه ها و باسن تقریبا هم اندازه تعریف میشود.افراد دارای اندام مستطیلی معمولا قوس و گودی کمر زیادی ندارند و پهنای کمر آنها تقریبا هم اندازه با شانه ها و پایین تنه است.

افراد دارای اندام های مستطیلی محدودیت چندانی مانند انواع دیگر فرم های بدنی ندارند و میتوانند از تمام رنگ ها به راحتی در لباس پوشیدن خود استفاده کنند.اما باید توجه کرد که پوشیدن نیم تنه های گشاد و آزاد و یا بستن کمربندهای باریک و رنگ روشن بر روی لباس میتواند کمبود قوس کمر در این افراد را بیشتر نمایان کند.پوشیدن لباس هایی که خطوط افقی دارند باعث میشود که اندام مستطیلی تر نمایان شود و اگر قوس کمر کمی هم داشته باشید آن را به کلی محو میکند.

بسیاری از افراد نکات گفته شده در انتخاب لباس را نمیدانند و همین باعث میشود تا لباس مناسب اندام خود را نشناسند.مسلما پوشیدن لباسی که مناسب شکل و فرم اندام فرد نباشد ، زیبایی ها را به صورت چشمگیری کاهش و ایرادها را افزایش میدهد که همین امر در میزان اعتماد به نفس افراد مخصوصا خانم ها تاثیر بسیار زیادی دارد.

منبع : مجله اینترنتی ارشاکو

درباره‌ی

همچنین ببینید

معرفی ۷ عطر مردانه برای متولدین تیر

عطر و ادکلن برای هر فرد خاص و منحصر بفرد است و خصوصیات اخلاقی وی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو