نکاتی درمورد رفع گرفتگی یا آبریزش بینی

تغییر فصل ، اغلب با سرماخوردگی و آلرژی به همراه علائم ناراحت کننده از جمله آویزش بینی همراه است . از بین بردن گرفتگی بینی با چند داروی خانگی به راحتی میسر می شود . از استفاده ی همزمان یا با فاصله ی نزدیک چند دارو جدا بپرهیزید مخصوصا اگر داروها طبیعی نباشند چرا که برخی از گیاهان ممکن از با برخی از داروهای شیمیایی همگنی نداشته باشند و استفاده ی همزمان آنها ممکن است مشکلات دیگری را ایجاد کند . در این موارد سعی کنید با پزشک خود مشورت داشته باشید .

اسپری بینی :

استفاده از اسپری های بینی نمکی باعث رفع کامل گرفتگی بینی شما می شود  . این نوع اسپری ها در تمام داروخانه ها موجودند .

نوشیدن چای سبز :

نوشیدن چای سبز برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما مفید است و به از بین بردن چرک های سینوسی هنگام ابتلا به سرماخوردگی یا آلرژی کمک شایانی می کند . چای سبز با دارا بودن آنتی اکسیدان گرفتگی بینی شما را رفع و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شما می شود . استفاده از آن باعث برطرف شدن تمام عوامل سرماخوردگی از جمله آبریزش بینی ، تب و گلودرد می شود . چای سبز حاوی مواد مغزی ضد التهاب از جمله ویتامین c و L-theanine می باشد .

افزایش رطوبت :

شمامی توانید با افزایش رطوبت در منزل خود با استفاده از دستگاه بخار ساز یا تولید کنننده ی رطوبت ، محیط خانه ی خود را جهت از بین بردن گرفتگی بینی بهینه سازی کنید . شما همچنین می توانید هر روز به مدت ۱۰ دقیقه سونا بروید و یا دوش آب گرم داشته باشید .

منبع : ehow

درباره‌ی

همچنین ببینید

چگونه در فصل گرما عرق کردن بدن را کنترل کنیم؟

با رسیدن فصل گرما یکی از اصلی ترین مشکلاتی که اکثر افراد با آن مواجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو