ارشاکو
نقش ویتامین D در سلامت بدن | کلوپ آموزش

  • ADS
  • ADS
  • نقش ویتامین D در سلامت بدن

    ویتامین D از جمله ویتامین‌هایی است که دریافت آن از طریق منابع غذایی، نورآفتاب و مکمل‌های غذایی از دوران کودکی تا کهولت برای تداوم سلامت ضروری است.

    ویتامین دی و پیشگیری از بیماری ها
    ویتامین D باعث استحکام استخوان ها می شود هم چنین این ویتامین در برابر دیابت ، سرطان ، آترواسکلروز ،بیماری های قلبی و افسردگی فرد را حفاظت می کند .
    محققان میگویند که ویتامین D از نور خورشید ، مواد غذایی و مکمل های غذایی بدست می آید .

     

    نقش ویتامین D در بدن, ویتامین D, پیشگیری از بیماری

     

    ویتامین D باعث افزایش استقامت استخوان ها می شود
    ویتامین D از زمان جنینی تا پیری نقش عمده ای در حفاظت از استخوان ها دارد . بخشی از کلسیم توسط مواد غذایی جذب می شود . در افراد سالمند روزانه خوردن یک عدد قرص کلسیم می تواند نقش بسزایی در افزایش استقامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان داشته باشد .
    کودکان هم به ویتامین D برای جلوگیری از نرمی استخوان نیاز دارند .

     

    نقش ویتامین D در بدن, ویتامین D, پیشگیری از بیماری

     

    ویتامین D و بیماری ام اس
    بیماری ام اس به سلسله اعصاب صدمه می زند . مطالعات جدیدتر نشان می دهد که نقصی در ژنی وجود دارد که منجر به کاهش سطح ویتامین D می شود ، نقص این ژن در بعضی افراد باعث بروز ام اس می شود .

     

    نقش ویتامین D در بدن, ویتامین D, پیشگیری از بیماری

     

    ویتامین D و دیابت
    مطالعات نشان می دهد ارتباط معناداری بین سطح پایین ویتامین D و دیابت و سطح قند خون وجود دارد .اما بررسی ها این را که مصرف مکمل های ویتامین D باعث عدم ابتلا به دیابت می شود را نشان نداده است .

     

    نقش ویتامین D در بدن, ویتامین D, پیشگیری از بیماری

     

    کاهش ویتامین D و افسردگی
    ویتامین Dدر رشد و تکامل مغزی نقش عمده ای دارد . برخی از تحقیقات نشان می دهد که سطح بالایی از ویتامین D باعث کاهش علایم افسردگی می شود .

     

    نقش ویتامین D در بدن, ویتامین D, پیشگیری از بیماری

     

    چگونه با نور خورشید ویتامین D جذب بدن می شود؟
    هنگامی که نور خورشید بر روی پوست شما می تابد ، باعث جذب ویتامین D می شود . نور خورشید منبع غنی از ویتامین D است اما به اندازه کافی نیاز را برطرف نمی کند .

     

    نقش ویتامین D در بدن, ویتامین D, پیشگیری از بیماری

     

    چه غذاهایی حاوی ویتامین D می باشد ؟
    بسیاری از غذاهایی که ما می خوریم به صورت طبیعی ویتامین D ندارند . ماهی آزاد ، سالمون و بسیاری از ماهی های دیگر سرشار از ویتامین D است . مقادیری ویتامین D در زرده تخم مرغ ، جگر گوسفند ، شیر و غلات یافت می شود .

     

    نقش ویتامین D در بدن, ویتامین D, پیشگیری از بیماری

     

    روز خود را با ویتامین D شروع کنید
    می توانید صبحانه خود را با ویتامین D شروع کنید. شیر، آب پرتغال سرشار از ویتامین D است که برای یک صبحانه توصیه می شود .

     

    نقش ویتامین D در بدن, ویتامین D, پیشگیری از بیماری

     

    مکمل های ویتامین D
    بسیاری از افراد تمایل دارند که مکمل های ویتامین D را مصرف کنند . مکمل های ویتامین D میزان ویتامین D را در خون بالا می برند.برای مصرف ویتامین D با پزشک خود مشورت کنید .

     

    نقش ویتامین D در بدن, ویتامین D, پیشگیری از بیماری

     

    چگونه کمبود ویتامین D را تشخیص بدهیم؟
    در بسیاری از افراد کمبود ویتامین D با خوردن غذا و مکمل های غذایی جبران نمی شود . برخی عوامل باعث کاهش سطح این ویتامین می شود . برای مثال در ۵۰ سالگی و بالاتر ،پوست تیره ،بیماری های کبدی ، بیماری های گوارشی باعث کاهش ویتامین D می شود .

    ====================

    با تشکر از ابراز احساس شما!
    بعد از خواندن مطلب چه حسی دارید؟
    • برانگیخته
    • مجذوب کننده
    • خوشحال کننده
    • حوصله سر بر
    • ناراحت کننده
    • عصبانی شدم
    برچسب ها : , , , , , , , , ,

    ديدگاهي بدهيد !


    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.