معرفی گوشی های هوشمند مناسب عکاسی در شب‬

از زمانی که اولین گوشی موبایل دوربین دار در سال ۲۰۰۰ و در ژاپن معرفی شد، این صنعت مسیری طولانی را طی نموده است. بسیاری از گوشی های هوشمند رده بالای امروزی با کیفیتی که در عکسبرداری ارائه می دهند باعث می شوند کاربر دوربین کامپکت خود را به فراموشی بسپارد.

‫معرفی بهترین گوشی های هوشمند مناسب عکاسی در شب‬

 

 

البته این دوربین ها جای کار بسیاری دارند و عکاسی در نور کم یکی از همین موارد است. سنسور کوچک دوربین گوشی ها دلیل اصلی این ضعف بوده و غالبا عکس هایی پر از نویز و کم کیفیت را تحویل کاربر می دهند. با این حال گوشی هایی وجود دارند که می توان با دوربین آنها در نور کم تصاویری قابل قبول و راضی کننده ثبت نمود. در ادامه تعدادی از آنها را بدون هیچ ترتیب خاصی از نظر می گذرانیم.

 Asus ZenFone 6 and ZenFone 5

 

 

گوشی

،

گوشی

هر دوری این گوشی ها در رده خوش قیمت جای می گیرند؛ با این وجود ایسوس مدعی است که فناوری PixelMaster عکس هایی عالی را در نور کم ثبت می کند. سنسور ۱۳ مگاپیکسلی ZenFone 6 در حالت کم نور عکس هایی ۳ مگاپیکسلی ثبت نموده و سنسور ۸ مگاپیکسلی ZenFone 5 به وضوح ۲ مگاپیکسلی تغییر وضعیت می دهد.

Nokia Lumia 930

 

 

گوشی

دوربین لومیا ۹۳۰ به یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی PureView به ابعاد ۱/۲٫۵” مجهز است که با لرزشگیر نوری همراه بوده و در نور کم نسبت به بسیاری گوشی های رده بالا عکس های بهتر و کم نویزتری را ثبت می کند.

Nokia Lumia 1020

 

 

گوشی

با وجودی که لومیا ۱۰۲۰ عمر بیشتری در مقایسه با ۹۳۰ دارد، اما در هر شرایطی نسبت به آن عکس های بهتری را ثبت می کند. سنسور تاثیر برانگیز ۴۱ مگاپیکسلی ۱۰۲۰ با ابعاد ۱/۱٫۵” و در کنار OIS (لرزشگیر نوری) چنان تصاویر با کیفیتی را در مقایسه با دیگر رقبا ثبت می کند که پیدا کردن نمونه ای همتای آن را بسیار دشوار می گرداند. حتی گوشی نوکیا ۸۰۸ هم با سنسور ۱/۱٫۲” خود چون فاقد OIS است در این رقابت جا می ماند.

Sony Xperia Z3 and Z3 Compact

 

 

گوشی

هر دو گوشی هوشمند جدید سونی به یک سنسور ۲۰٫۷ مگاپیکسلی۱/۲٫۳” و لنز سری G سونی مجهز هستند. متاسفانه خبری از OIS نیست اما سونی توانسته به طور نرم افزاری میزان ISO را تا ۱۲۸۰۰ و برای اولین بار در میان گوشی های هوشمند بالا ببرد. نتیجه اینکه هر دو گوشی در نور کم و با وضوح ۸ مگاپیکسل چنان عکس هایی می گیرند که برای گوشی های بسیاری ورای دستیابی است.

Apple iPhone 6 Plus

 

 

گوشی

به نظر می رسد اپل در زمان توسعه آیفون ۶ به طور جدی به عکاسی در نور کم اندیشیده است. گوشی ۵٫۵ اینچی آیفون ۶ پلاس با سنسور ۸ مگاپیکسلی و لرزشگیر نوری، بهترین عکس هایی را که تا به امروز از نسل آیفون دیده ایم ارائه می دهد.

Samsung Galaxy Note 4

 

 

گوشی

فبلت نوت ۴ هنوز عرضه نشده، اما سامسونگ ادعا می کند سنسور ۱۶ مگاپیکسلی آن عکس های خوبی را در نور کم به ثبت می رساند. با توجه به لرزشگیر نوری همراه آن (که فقدان آن را در نوت قبلی احساس می کردیم) انتظار داریم عکس های بهتری را در نور کم از آن ببینیم.

Samsung Galaxy K zoom

 

 

گوشی

گلکسی K zoom آخرین دوربین هیبریدی سامسونگ بوده و به همین جهت ضخامت ۱۶٫۶ میلی متر و وزن ۲۰۰ گرمی آن قابل انتظار است. سنسور ۱/۲٫۳” و ۲۰٫۷ مگاپیکسلی آن با فلش زنون، لرزشگیر نوری و زوم نوری ۱۰X همراه بوده و در محیط های کم نور عکس های خوبی می گیرد.

Pansonic Lumix DMC-CM1

 

 

گوشی

گوشی هیبریدی پاناسونیک اوایل همین ماه معرفی شد و با سنسور ۱ اینچی خود (اولین در گوشی های هوشمند) ما را واقعا تحت تاثیر قرار داد. این سنسور ۲۰ مگاپیکسلی به یک لنز عریض ۲۸ میلی متری ساخت شرکت آلمانی Leica مجهز بوده و ISO آن تا ۲۵۶۰۰ به پیش می رود. Lumix DMC-CM1 قادر به عکسبرداری با فرمت RAW بوده و اگرچه هنوز بررسی عملی آن را ندیده ایم، اما انتظار یک عملکرد عالی را از آن داریم.

===================

درباره‌ی

همچنین ببینید

از صفحه گوشی خود در سیستم های عامل های مختلف چطور اسکرین شات (عکس) بگیریم؟

روش های عکس گرفتن از صفحه گوشی موبایل روی سیستم‌عامل‌های مختلف: به دکمه‌ای به نام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو