معرفی توریستی‌ترین شهرهای جهان

هر سال، سفر به یک‌سری از مکان‌های توریستی در بورس مناطق گردشگری قرار می‌گیرد و اگرچه بعضی از شهرها همیشه در صدر علایق گردشگران هستند؛ اما بعضی مقصدها هم وجود دارند که به علت‌های مختلفی در هر سال وارد فهرست بهترین‌ها می‌شوند. با هم نگاهی به آخرین فهرست ۱۰ شهر محبوب توریست‌ها که بیشترین بازدیدکننده را در سال ۲۰۱۱ داشته‌اند، می‌اندازیم:

LearnCloob.ir-paris

 

 paris

france

پاریس معرف حضور همه علاقه‌مندان به دنیای مد است. این شهر را به نوعی پایتخت نانوشته مد و مرکز هنری دنیا می‌شناسند. در واقع پاریس یکی از اولین گزینه‌های توریستی اروپا برای گردشگران تمام دنیاست؛ تا جایی که بر اساس آمار بین‌المللی سالانه بیش از ۶/۱۵ میلیون نفر از آنجا دیدن می‌کنند. همچنین پاریس را شهر عشاق  و رمانتیک‌ترین پایتخت جهان می‌دانند. این شهر لبریز از آثار هنری معروف و بناهای جذاب متعلق به دوره‌های عصر طلایی اروپا و رنسانس است. در آنجا می‌توانید سری به گالری‌ها و مراکز هنری بزنید که تماشای برج ایفل معروف، گل سرسبد دیدنی‌های آن است.

LearnCloob.ir-london 

london

England

از آنجا که هر ساله بیش از ۱۴ میلیون نفر به سمت لندن سرازیر می‌شوند، نام این شهر به عنوان دومین مقصد توریستی پربازدید جهان ثبت شده است. در لندن می‌توانید شاهد بزرگ‌ترین ساعت برجی جهان باشید که حتماً نامش را شنیده‌اید. بیگ‌بن را می‌گوییم که یکی از عجایب معماری جهان است. اگر دوست دارید سایر بناهای درجه یک جهان در عرصه معماری را ببینید، می‌توانید سری به قصر باکینگهام، خیابان آکسفورد و هاید پارک در این شهر بزنید.

LearnCloob.ir-bangkok

bangkok

Thailand

این شهر با شکست رقبای سرسختی چون سنگاپورسیتی و بالی توانست به عنوان توریستی‌ترین شهر آسیای جنوب‌شرقی در سال ۲۰۱۱ شناخته شود. زیبایی بانکوک به تلفیق بافت سنتی و سبک زندگی‌ مدرنش است. در آنجا پر از مکان‌های تاریخی از جمله قصر گراند‌پلیس و بنای وات‌فو است که باعث شده این شهر برای توریست‌های علاقه‌مند به تاریخ و تمدن جذاب باشد. این شهر با بیش از ۸۴/۱۰ میلیون نفر بازدیدکننده در سال ۲۰۰۸، از سوی ۲ سایت معتبر گردشگری تراول و لیسور بهترین مقصد گردشگری شناخته شد.

LearnCloob.ir-Singapore 

Singapore

Singapore City

با وجود حدود ۱/۱۰ میلیون نفر بازدیدکننده در سال، سنگاپورسیتی توانسته چهارمین شهر توریستی جهان لقب بگیرد. در واقع این شهر، دومین شهر آسیایی در میان ۵ شهر پربازدید فهرست ۱۰ مکان توریستی جهان است که نشان می‌دهد آسیا هم برای افزایش جاذبه‌های گردشگری به درجات خوبی رسیده است. این شهر را به عنوان یکی از مقصدهای استوایی و جذاب جهان می‌شناسند که هم یکی از تمیزترین شهرهای جهان به شمار می‌رود و هم در سال ۲۰۱۰ به عنوان هفتمین شهر ثروتمند دنیا انتخاب شد.

 LearnCloob.ir-New york

New york

America

این که چرا به نیویورک شهر «سیب بزرگ» می‌گویند، هنوز مشخص نیست؛ اما قطعاً این قابلیت را داشته که به عنوان پنجمین شهر توریستی جهان شناخته شود. سالانه حدود ۵/۹ میلیون نفر از این شهر دیدن می‌کنند و بعضی‌ها می‌گویند که این شهر اصلاً نمی‌خوابد و ۲۴ساعته فعال است. در نیویورک محل‌های دیدنی متعددی وجود دارد که مجسمه آزادی در جنوب شهر یکی از آنهاست.

 LearnCloob.ir-Hong Kong

Hong Kong

china

این شهر پر از عجایب برای توریست‌هایی جذاب است که دنبال محلی خاص برای گردشگری می‌گردند. هر سال ۹۴/۷ میلیون نفر به تماشای این شهر می‌روند که در محاصره ساختمان‌های مختلف، آسمانخراش‌های خارق‌العاده، فروشگاه‌های بزرگ و سالن‌های سرگرمی و تفریحی متعدد است. البته باید گفت همین ویژگی‌ها باعث شده که هنگ‌کنگ از پایتخت‌های فیلمسازی جهان به شمار بیاید. البته این شهر را یکی از امن‌ترین شهرهای بزرگ جهان با بهترین سیستم حمل و نقل شهری-عمومی نیز می‌شناسند.

 LearnCloob.ir-Istanbul

Istanbul

Turkey

روزی روزگاری استانبول مرکز امپراطوری بیزانس بود و این یعنی علاقه‌مندان به تاریخ می‌توانند دیدنی‌های بسیاری را در آن پیدا کنند. در سال ۲۰۱۰ این شهر برنده جایزه شهر نمونه فرهنگ اروپایی شد که وجود آثار معماری ویژه‌ای چون مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، بازار بزرگ و قصر تاپ‌کاپی در این مسأله نقش فراوانی داشته است. سالانه حدود ۰۵/۷ میلیون نفر از استانبول دیدن می‌کنند.

 LearnCloob.ir-Dubai

Dubai

Emirates

می‌توان گفت آسیا با چند گزینه در این فهرست به یکی از مقصدهای مهم توریستی سال‌های اخیر بدل شده است و دبی که حالا از جمله مقاصد مهم سیاحتی و تجاری جهان به شمار می‌رود، به خوبی توانسته جایی در میان گزینه‌های آسیایی برای خود دست و پا کند. دبی با سالی ۹/۶ میلیون نفر توریست تنها طی همین چند سال اخیر به یکی از مراکز و قطب‌های بازرگانی بین‌المللی بدل شده است. این شهر مقر بلندترین ساختمان جهان یعنی برج خلیفه و همچنین گران‌ترین هتل یعنی برج‌العرب است. همچنین جزیره پالم در دبی، بزرگ‌ترین جزیره دست‌ساز جهان است که در آن با تکنولوژی‌های خارق‌العاده در وسط بیابان، پیست اسکی سرپوشیده ساخته‌اند.

 LearnCloob.ir-Shanghai

Shanghai

China

نهمین شهر توریستی جهان سالانه ۶/۶ میلیون نفر بازدیدکننده دارد و بزرگ‌ترین شهر چین محسوب می‌شود. به نوعی چین با ۲ مقصد توریستی، در این فهرست رکورددار است. وجود بافت سنتی و مدرن این شهر تبدیل به آمیزه‌ای جالب و دیدنی از شرق و غرب شده است که می‌تواند برای هر مسافری خاطرات فراموش‌نشدنی بسازد.

 LearnCloob.ir-Rome

Rome

Italy

می‌گویند رم مرکز و پایتخت فرهنگ اروپایی است و تاریخی چند صد ساله از بشر در دل آن نهفته. البته با وجود جایی چون واتیکان باید گفت رم را می‌توان پیتخت مقدس مسیحیان جهان دانست. سالانه حدود ۱/۶ میلیون نفر توریست به تماشای زیبایی‌های معماری رم می‌روند. رم پر از ساختمان‌ها و بناهای تاریخی است که کلوسئوم و معبد پانتئون از معروف‌ترین‌هایشان هستند.

درباره‌ی

همچنین ببینید

سفر به کشور برزیل و دیدن زیبایی های این کشور

گوشه ای از زیبایی های میزبان جام جهانی در روزهای آینده را ببینیم. به گزارش …

یک نظر

  1. محمد جواد رستمی

    سلام
    در مورد اطلاعات کشور ها هم مطلب بذارید .
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو