ارشاکو
معایب شبکه های اجتماعی برای بازاریابی! | کلوپ آموزش

  • ADS
  • ADS
  • معایب شبکه های اجتماعی برای بازاریابی!

    13630_286-(2)

    مقاله ای که پیش رو دارید یک مقاله ویرایش شده از مقاله ای است که چند روز اخیر در اختیار شما عزیزان قرار گرفت و با ویرایش موجود سعی بر وضوح آن نموده ایم امید که مورد قبول شما واقع شود! از آنجا که شبکه های اجتماعی بسیار اهمیت دارند و یکی از اهمیت آن در خرید و فروش است بنابراین برای اینکه بدانید چگونه از این بستر استفاده کنید تا بتوانید سود بیشتری عاید خود کنید!

    شبکه های اجتماعی یکی از جمله مهمترین و در عین حال آسیب پذیر ترین بسترهایی است که برای بازاریابی ایجاد شده است. شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر و اخیرا هم پینترست در واقع مکانی شده است که بسیاری از افراد با هم در ارتباطند و بازاریابان با صحبت با افراد سعی دارند این کاربران را به سمت محصولات خود سوق دهند اما حقیقتا تنها چیزی که برای این دو قشر اهمیت دارد ( کاربر و بازاریاب) این است که بازاریاب کاری کند که برای کاربر انگیزه و شوق برای استفاده از محصول ایجاد شود . در واقع به خودی خود نمی توان گفت یک مکان پر از کاربر جایی خوب برای ارائه فروش است و می توان در آن موفق شد!

    بسیاری از افراد عقیده دارند که این شبکه ها در واقع یک مکان برای بازاریابان تنبلی است که با خیل عظیمی از کاربران روبروست و می تواند به راحتی به هدف خود در فروش محصولات برسد که در واقع این چنین نیست و نخواهد بود. اما باید توجه داشت با تمام پتانسیل هایی که این شبکه ها دارند گاهی اوقات توجه افراد متوجه راه هایی غلط می شود و نمی توان از آن طریق به هدف خود نائل شد.

    در زیر ۵ مورد از استفاده های نادرست از شبکه های اجتماعی می پردازیم که به وسیله آن می توانید به راحتی با بینشی درست از این شبکه ها استفاده کنید.

    ایجاد باورها و عادات غلط در بازاریابان

     

     

    کمیت و تعداد کاربران در شبکه های اجتماعی گوناگون اغلب مهمتر از کیفیت این کاربران است و این تعدد افراد بیشتر موجب خرید می شوند! با این دید بازاریابان کمتر به دنبال ایجاد هیجان و ترغیب کاربران برای خرید هستند!

    در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر با افرادی زیادی سرو کار داریم که چیزی از علایق خود روی صفحات خود قرار داده اند اما حقیقتا در یک تماس تلفنی که به طور عام با برخی مشتری ها گرفته می شود در طول ۱۵ دقیقه می توان به اطلاعات حقیقی و دقیق تری از علایق و نیازهای افراد پی برد. اما متاسفانه بازاریابان این روش را با پیج ها و صفحات کاربران اشتباه می گیرند و سعی دارند با گفتگو در رابطه با نیازهایی که نوشته شده فرد را ترغیب به استفاده از خدمات یا خرید کالاها کنند که متاسفانه این روش برای افرادی که حقیقتا از ماهیت وجودی خود و علایقشان صحبت نکرده اند به نتیجه خوبی نمی رسد. این مشکلات اغلب موجب شده که کارشناسان بگویند که شبکه های اجتماعی خصوصا فیسبوک در این راستا نتایج عکسش بیش از نتایج درست آن بوده و چندان نمی شود روی آن حساب کرد! در یکی از نظر سنجی ها تنها ۱۲ درصد از کاربران فیسبوک اعلام کرده اند که به طور عادی و از طریق تبلیغات محصولات را از سایت خریداری می کنند!  و این یعنی باید از راه صحیح و نه عام وارد این شبکه ها شد و سعی در ترغیب افراد کرد!

    در شبکه های اجتماعی  رقابت شدیدی وجود دارد!

     

     

    هر چند بسیاری از افراد تمایل به خرید محصولات ندارند و از شبکه هایی نظیر فیسبوک هم نمی توان چندان به طور عادی انتظار سود داشت با این حال در ماه گذشته آمارها نشان می دهد که فیسبوک از نظر بازاریابی و سود کاراتر از شبکه هایی مثل یاهو، AOL، Zynga، به Yelp از، پاندورا، OpenTable، Groupon، LinkedIn، بوده است بنابراین باید توجه داشت که سرمایه خود را در کدام شبکه های اجتماعی صرف می کنید تا چند برابر بازگردد!

    شبکه های اجتماعی برای بازاریابی کمپانی های B2B مناسب نیستند!

     

     

    در باره شرکت های بزرگ باید بگوییم که تنها راهی که می تواند کمک کننده باشد این است که افراد و مدیران با مدیران رده بالای کمپانی های مشابه ارتباط برقرار کنند! در چنین فرصتی است که می توان امید به همکاری داشت در غیر اینصورت کار ارتباط  در شبکه های اجتماعی نمی تواند جای مذاکرات سازنده و دنباله دار را بگیرد!

    شبکه های اجتماعی بستری برای بازخوانی پیام های فراموش شده!

     

     

    بسیاری از شبکه های اجتماعی در واقع فقط برای بازاریابان است و بدین طریق در حال توسعه بازاریابی خود هستند! می توان گفت بهترین چیزی که می توان از شبکه های اجتماعی انتظار داشت زمانی است که بتوانید با زبان خاص افراد صحبت کرد. به عبارتی صحبت منطقی کاربر را به فکر کردن وا می دارد و در کنارش احساسات موجب خرید وی می شود! بنابراین باید توجه داشت که ارسال پیام های دنباله دار و بی ربط نمی تواند یک روز این افراد را به سمت شما سوق دهد بلکه باید با هر فرد با زبان خود وی حرف زد و او را به سمت خدمات و محصولات سوق داد!

    پلتفرم های صحیحی که شما باید از آن استفاده کنید!

     

     

    برای اینکه بتوانید سود خوبی عاید خودتان کنید در واقع باید یک لیست قوی و کارا از افراد داشته باشید و با آن ها در ارتباطی صمیمی و تقریبا مستمر باشید تا بتوانید آن ها را به خود ترغیب کنید! همچنین ارتباط های شما بهتر است با توجه و در بستر وب سایتتان باشد! شما ممکن است با خود بگویید که این کارها را در شبکه های اجتماعی انجام می دهید اما باید بگوییم که این شبکه ها در حقیقت  یکی از بستر هایی است که شما می توانید به این صورت با مشتریان رابطه برقرار کنید البته اگر تحت اطلاعات اشتباه قرار نگیرید. بنابراین سعی داشته باشید که از بستر های متنوعی استفاده کنید و سعی در ایجاد شوق و احساسات در افراد داشته باشید تا آماری بیش از ۱۲ درصد را از آن سایت خود کنید!

    ======================

    با تشکر از ابراز احساس شما!
    بعد از خواندن مطلب چه حسی دارید؟
    • برانگیخته
    • مجذوب کننده
    • خوشحال کننده
    • حوصله سر بر
    • ناراحت کننده
    • عصبانی شدم
    برچسب ها : , , , , ,

    ديدگاهي بدهيد !


    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.