لوگوی اندروید چگونه خلق شد؟

لوگوی اندروید یا همون شخصیت تبلیغاتی اندروید رو همه ما میشناسیم . یه ربات سبز با مزه که دو تا شاخک هم روی سرشه . بدون شک لوگوی اندروید یکی از شاهکارهای دنیای گرافیکه چون این ربات سبز نقش بسیار مهمی در شهرت اندروید داشته .

لوگوی اندروید چگونه خلق شد

 

 

همه اندروید رو به ربات سبز رنگ میشناسن . همونطور که در پست معرفی برنامه Androidify هم عرض کردم ، لوگوی اندروید یک لوگوی Open Source یا متن بازه ؛ به این معنی که هرکسی می تونه این لوگو رو تغییر بده و لوگوی جدیدی رو که ساخته منتشر کنه . خب از اونجایی که خود سیستم عامل اندروید به صورت متن باز منتشر شده کاملا ضروریه که لوگوی اندروید هم متن باز باشه چون اینجوری تولید بازی ها و برنامه های اندروید حداقل یک قدم جلو میوفته . از طرف دیگه متن باز بودن لوگوی اندروید باعث شده تا ایده های زیادی برای ساخت بازی و سرگرمی در ذهن برنامه نویس ها شکل بگیره . در ادامه توضیح میدم خدمت تون که خانم Irina Blok چه جوری به ایده ی لوگوی اندروید ( ربات سبز ) رسیده .

ایده ی لوگوی اندروید و ارتباط آن با دستشویی !

 

 

چند سال پیش شرکت گوگل از Irina Blok خواست تا یک لوگو برای سیستم عامل اندروید طراحی کنید که هم راحت تشخیص داده بشه ( با لوگو های دیگه اشتباه گرفته نشه ) و هم اینکه مشتری ها بتونن شکل لوگو رو به راحتی در ذهن شون ثبت کنن . در ضمن گوگل به آیرینا گفته بود که لوگوی اندروید باید یک روبات باشه . آیرینا بلاک بعد از دقت و مطالع زیاد روی اسباب بازی های علمی – تخیلی نهایتا ایده ی لوگوی اندروید رو از جایی گرفت که شاید حتی تصورش هم عجیب باشه ؛ از لوگوی آقایان و بانوان روی درب دستشویی ها !همه ما با این دو تا لوگو رو در اماکن عمومی مثه فرودگاه دیدیم .

اندروید

بله اینجوری بود که ایده ی لوگوی اندروید هم در ذهن آیرینا شکل گرفت . اگر به ربات اندروید دقت کنید ، کاملا مشخصه که نوع ایستادن و فرم سر شونه ها و دستاش ترکیبی از لوگوی مذکر و مونث روی در دستشویی هاست . چقدر آدما می تونن با هم فرق داشته باشن ! آیرینا بلاک تو دستشویی هم به کارش فکر میکنه اما متاسفانه خیلی از ما انسان ها ( نمیگم همه ) تو فکر مون هم دستشویی میکنم .

درباره آیرینا بلاک Irina Blok طراح لوگوی اندروید

 

 

ربات سبز رنگ اندروید چند سال پیش توسط خانم Irina Blok گرافیست روسی طراحی شده . خانم آیرینا بلاک در یک خانواده مهندس در Saint Petersburg به دنیا اومده و از ۱۸ سالگی در امریکا زندگی میکنه . آیرینا در ۱۵ سال اخیر با شرکت های بزرگی مثل یاهو ، اپل و گوگل و Adobe کار کرده . Irina Blok یک طراح حرفه اییه و علاوه بر گرافیک طراح جواهرات و فشن هم هست . مجله نیویورک تایمز هم مصاحبه ای با Irina Blok داشته که اگر به گرافیک علاقمند هستین بهتون توصیه می کم حتما این مصاحبه رو بخونید .

——-

درباره‌ی

همچنین ببینید

چه نکاتی را برای خرید کولر گازی در نظر بگیریم؟

بایدها و نبایدهای خرید کولر گازی ، در جستجوی هوای مطبوع:امروزه با هوشمندتر شدن دستگاه‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو