فاجعه تاریخی هیندنبرگ

در ۶ می ۱۹۳۷ کشتی هوایی عظیم ارتش آلمان در حالی که قصد فرود در لیکهورست نیوجرسی را داشت دچار حریق شد. در این حادثه ۳۵ نفر از سرنشینان و تعدادی از مردم روی زمین کشته شدند. و این در حالی است که از ۹۷ نفر خدمه و مسافران، ۶۲ نفر موفق شدند جان خود را نجات دهند. این حادثه دردناک توسط چندین و چند خبرنگار، عکاس و شبکه های تلویزیونی و رادیویی پوشش داده شد و در مقالات و روزنامه های مختلف سر و صدای زیادی به پا کرد. اخبار منتشر شده از این فاجعه، بی اعتمادی مردم نسبت به کشتی های هوایی را در پی داشت و باعث شد تا دورانشان به پایان رسد. هیندنبرگ با طولی در حدود ۲۴۵ متر از هیدروژن قابل اشتعال به عنوان سوخت پرواز استفاده می کرد و این مسئله عامل اصلی سوختنش بود، اما علت آتش سوزی اولیه ناشناخته باقی ماند. تصاویری که در این قسمت مشاهده خواهید کرد سال های آغازین هیندنبرگ در اقانوس اطلس و پایان غم انگیزش در ۷۷ سال پیش را شامل می شود.

  هیندنبرگ، کشتی هوایی عظیم آلمان بر فراز منطقه منهتن در ۶ می ۱۹۳۷، ساعاتی بعد کشتی در منطقه لیکهورست نیوجرسی در آتش سوخت.

Hindenburg Disaster 2p فاجعه تاریخی هیندنبرگ آشیانه بزرگ ساخت و ساز ارتش آلمان در Friedrichshafen. کارگران مشغول پاشیدن نوعی ماده شیمیایی برای استحکام پوشش پارچه ای قسمت انتهایی کشتی هوایی هستند.
Hindenburg Disaster 3p فاجعه تاریخی هیندنبرگ اسکلت فولادی “LZ 129″، کشتی هوایی جدید آلمانی ها در دست ساخت و ساز. این کشتی بعد ها به یاد پاول فون هیندنبورگ رئیس جمعور سابق آلمان، هیندنبورگ نام گذاری شد.
Hindenburg Disaster 4p فاجعه تاریخی هیندنبرگدر حال آزمایش های اولیه روی هیندنبورگ برای اطمینان از فرود نرم و راحت در لیکهورست نیوجرسی در تاریخ ۹ می ۱۹۳۶٫ در طی سال ۱۹۳۶، کشتی هوایی در حدود ۱۷ سفر روی اقیانوس اطلس انجام داد و در حدود ۲۶۰۰ مسافر را با سرعتی در حدود ۱۳۵ کیلومتر در ساعت جا به جا کرد. شرکت زپلین ساخت و ساز هیندنبورگ را از سال ۱۹۳۱ شروع کرد یعنی چندین سال قبل از انتصاب آدولف هیتلر به عنوان صدر اعظمی آلمان.
Hindenburg Disaster 5p فاجعه تاریخی هیندنبرگعکس رنگی از اتاق ناهار خوری هیندنبورگ.
Hindenburg Disaster 6p فاجعه تاریخی هیندنبرگ هیندنبورگ در حال پرواز بر فراز بوستون ماساچوست در سال ۱۹۳۶٫ در سمت راست میتوانید هواپیمای کوچکی را مشاهده نمایید!
Hindenburg Disaster 7p فاجعه تاریخی هیندنبرگ هواپیمای گارد ساحلی ایالات متحده در حال اسکورت هیندنبورگ برای فرود در لیکهورست نیوجرسی در پروازه سالانه خود بین Friedrichshafen و لیکهورست در سال ۱۹۳۶ است.
Hindenburg Disaster 8p فاجعه تاریخی هیندنبرگ عکسی از غول عظیم هیندنبورگ در لیکهورست نیوجرسی. ماه می سال ۱۹۳۶٫ حلقه های المپیک برای ترویج بازی های المپیک تابستانی ۱۹۳۶ برلین روی بدنه کشتی نقاشی شده است.
Hindenburg Disaster 9p فاجعه تاریخی هیندنبرگ نمایی از پشت کشتی هوایی هیندنبورگ در حال خروج از آشیانه نیرو هوایی ایالات متحده در نیوجرسی ۹ می ۱۹۳۶٫
Hindenburg Disaster 10p فاجعه تاریخی هیندنبرگ پرواز کشتی هیندنبورگ از ایستگاه نیرو هوایی ایالات متحده بر فراز آسمان.
Hindenburg Disaster 11p فاجعه تاریخی هیندنبرگ هیندنبورگ در حال عبور از ساختمان معروف امپایر استیت منهتن در تاریخ ۸ اوت ۱۹۳۶ به مقصد نیوجرسی.
Hindenburg Disaster 12p فاجعه تاریخی هیندنبرگ آشپزخانه ای مدرن همراه با تجهیزات الکتریکی در هیندنبورگ. این عکس بدون تاریخ ارائه شده است.
Hindenburg Disaster 13p فاجعه تاریخی هیندنبرگ نمایی از سالن هیندنبورگ که در آن مسافران را در حال مشاهده اطراف می بینیم.
Hindenburg Disaster 14p فاجعه تاریخی هیندنبرگ هیندنبورگ بر فراز جزیره منهتن شهر نیویورک در تاریخ ۶ می ۱۹۳۷ تنها چند ساعت قبل از فاجعه نیوجرسی
Hindenburg Disaster 15p فاجعه تاریخی هیندنبرگ بالن آلمانی هیندنبورگ، درست قبل از فرود در ایستگاه نیرو دریایی ایالات متحده در لیکهورست سقوط کرد.
Hindenburg Disaster 16p فاجعه تاریخی هیندنبرگدر حدود ساعت ۷:۲۵ به وقت محلی، کشتی هوایی هیندنبورگ قبل از پهلو گرفتن در ایستگاه، از قسمت پشتی شروع به آتش گرفتن کرد. در اینجا حدود ۲۰۰ فوت از زمین ارتفاع داشت.
Hindenburg Disaster 17p فاجعه تاریخی هیندنبرگآتش سوزی خیلی سریع و در کمتر از یک دقیقه کل کشتی را فرا گرفت. این تصویر درست بین انفجار دوم و سوم و قبل از برخورد به زمین گرفته شده است.
Hindenburg Disaster 18p فاجعه تاریخی هیندنبرگگاز هیدروژن باعث سوختن قسمت عقب کشتی و سقوطش از آن قسمت شد. خدمه روی زمین در حال فرار از آتش هستند.
Hindenburg Disaster 19p فاجعه تاریخی هیندنبرگیکی از بازماندگان در حال نجات جان خود است.
Hindenburg Disaster 20p فاجعه تاریخی هیندنبرگ خرابه های هیندنبورگ در لیکهورست نیوجرسی ۶ می ۱۹۳۷٫
Hindenburg Disaster 21p فاجعه تاریخی هیندنبرگ آدولف فیشر، مکانیک کشتی هیندنبورگ در حال انتقال با آمبولانس به بیمارستان پل کیمبال در لیکوود نیوجرسی.
Hindenburg Disaster 22p فاجعه تاریخی هیندنبرگ تعدادی از افراد نیرو هوایی آمریکا، لاشه کشتی هوایی را در روز پس از حادثه مورد برسی قرار می دهند.
Hindenburg Disaster 23p فاجعه تاریخی هیندنبرگدو مرد در داخل بدنه ی فلزی بجای مانده از کشتی هوایی هیندنبورگ.
Hindenburg Disaster 24p فاجعه تاریخی هیندنبرگ مراسم تشییع جنازه ۲۸ آلمانی جان باخته در حادثه هیندنبورگ در شهر نیویورک ۱۱ می ۱۹۳۷٫ در حدود ۱۰٫۰۰۰ نفر از اعضای سازمان های آلمانی در این مراسم شرکت کردند.
Hindenburg Disaster 25p فاجعه تاریخی هیندنبرگ برخی از خدمه باقی مانده ی کشتی بد شانس هیندنبورگ در ایستگاه هوایی نیوجرسی. رودلف سوتر، مهندس ارشد کشتی را در مرکز تصویر با کلاه سفید مشاهده میکنید. پشت او هاینریش کوبیس دستیارش قرار گرفته و افسر دیده بان سوم از راست با کلاه سیاه مشخص است. چندین نفر از اعضای خدمه کشتی با لباس تابستانه نیرو هوایی آمریکا (بدلیل سوختن لباس هایشان!) در تصویر قرار دارند.
S A L I  J O O N نمای هوایی از لاشه بجای مانده از کشتی هوایی هیندنبورگ در نزدیکی آشیانه نیرو هوایی آمریکا در لیکهورست نیوجرسی ۷ می ۱۹۳۷٫

منبع : عجایب جهان

=========================

درباره‌ی

همچنین ببینید

آشنایی کامل با میدان آزادی

  تاریخچه‌ی میدان آزادی تا اوایل دهه چهل از میدان مجسمه (انقلاب) تا غرب تهران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو