طریقه ی نصب ویندوز ۷

درحالی که هنوز ویندوز ویستا جای خود را به درستی در بین مردم باز نکرده و هنوز مدت زیادی از ارائه سرویس پک ۱ آن نمی گذرد ، شرکت مایکروسافت در اقدامی عجولانه ، به معرفی و ارائه ویندوز ۷ پرداخت . هنوز دلیل این اقدام مایکروسافت به درستی مشخص نگردیده است ، ولی بعضی بر این عقیده اند که ویستا به دلیل نیاز به سیستم سخت افزاری نسبتاً قوی برای نصب ، علیرغم تمامی محاسن امنیتی ، استحکام ساختار و زیبایی چشمگیر پوسته آن ، آنچنان مورد استقبال گسترده مردم همانند XP قرار نگرفت و ظاهراً شرکت مایکروسافت با رفع نسبی این مشکل در ویندوز ۷ که می توان به دلیل شباهت بسیار زیاد به ویستا ، در حقیقت و بی تعارف آن را نسخه اصلاح شده ویستا نیز نامید ، اقدام به ارائه این ویندو جدید نموده است که این روزها نسخه های آزمایشی آنکه البته قطعاً چندان تفاوت اساسی با نسخه اصلی نخواهد داشت ( مگر در برخی از اصلاحات جزئی ) ، در همه جا به وفور یافت می شود . همچنین از ویژگی های ویندوز ۷ که در مقایسه با ویستا بسیار به چشم می آید ، افزایش سرعت کار با ویندوز و نصب با حداقل سخت افزارها است که با توجه به این ویژگی، از همین حالا در بین کاربران، عطش زیادی برای نصب آن مشاهده می شود .
در این مقاله ما ابتدا سیستم مورد نیاز برای ویندوز ۷ را از نظر شرکت مایکروسافت و همچنین از نظر کارشناسان که با تست فنی آن را برآورد کرده اند ، معرفی می کنیم و سپس به نحوه نصب ویندوز ۷ می پردازیم .

سیستم مورد نیاز :

ابتدا سیستم مورد نیاز ویندوز ۷ را در ۳ سطح از نظر مایکروسافت و یک سطح تست ، از طرف کارشناسان بررسی می کنیم و سپس به سراغ مراحل نصب ویندوز می رویم :
ـ حداقل سیستم :
حافظه ( RAM ) : میزان ۵۱۲ مگابایت
پردازنده ( CPU) : تک هسته ۸۰۰ مگاهرتزی
فضای هارد ( HDD ) : میزان ۸ گیگابایت فضای خالی
گرافیک ( VGA ) : میزان ۱۶ مگابایت ( بدون پشتیبانی Aero)
درایو نوری ( ODD ) : دی وی دی رام

مایکروسافت ـ حداقل :

حافظه ( RAM ) : یک گیگابایت
پردازنده ( CPU) : تک هسته ۱ گیگاهرتزی
فضای هارد ( HDD ) : میزان ۱۶ گیگابایت فضای خالی
گرافیک ( VGA ) : میزان ۱۲۸ مگابایت با پشتیبانی DirectX9.0 ( برای فعال شدن Aero)
درایو نوری ( ODD ) : دی وی دی رام
شبکه ( Network ) : اتصال به اینترنت برای دریافت به روز رسانی ها

مایکروسافت ـ خوب :

حافظه ( RAM ) : میزان۲ گیگابایت
پردازنده ( CPU) : دو هسته ۳گیگاهرتزی
فضای هارد ( HDD ) : میزان ۱۶ گیگابایت فضای خالی
گرافیک ( VGA ) : میزان ۲۵۶ مگابایت با پشتیبانی DirectX9.0 ( برای فعال شدن Aero)
درایو نوری ( ODD ) : دی وی دی رام
شبکه ( Network ) : اتصال به اینترنت برای دریافت به روز رسانی ها

مایکروسافت ـ عالی :

حافظه ( RAM ) : میزان ۴ گیگابایت به صورت ۲ کانال
پردازنده ( CPU) : چهار هسته ای ۲/۴۴ گیگاهرتزی ( مثل Intel Q6600)
فضای هارد ( HDD ) : میزان ۲۰ گیگابایت فضای خالی
گرافیک ( VGA ) : میزان ۷۶۸ مگابایت مستقل با پشتیبانی DirectX10.1
درایو نوری ( ODD ) : دی وی دی رایتر
شبکه ( Network ) : اتصال به اینترنت برای دریافت به روز رسانی ها

دانلود کامل ویندوز ۷ :

در زیر ۲ لینک برای دانلود کامل ۲ نسخه ۳۲ و ۶۴ بیتی وجود دارد . در صورتی که نمی دانید کدام نسخه برای سیستم شما مناسب است ، بهتر است نسخه ۳۲ بیتی را انتخاب کنید :
دانلود نسخه ۳۲ بیتی با حجم ۲/۵ گیگابایت ….

http://www.tinyurl.com/win7-32bit

دانلود نسخه ۶۴ بیتی با حجم ۳/۲ گیگابایت …

http://www.tinyurl.com/win7-64bit

ضمناً از آنجایی که قطعاً دانلود این میزان ، از عهده بسیاری از کاربران خارج است ، توصیه می شود نسخه ای از آن را از طریق فروشگاه های نرم افزار تهیه نمایید . همچنین قابل ذکر است که قرار است به زودی اولین نسخه RC ویندوز ۷ عرضه شود که البته شاید در هنگام مطالعه این مقاله ،این نسخه در دسترس شما باشد . این نسخه به هر صورت نسخه یافته و اصلاح شده نسخه های موجود است . بنابراین شما می توانید هم از نسخه های فعلی در بازار استفاده کنید و یا صبر کنید تا نسخه RC وارد بازار شود . اما قطعاً روند و روال نصب همه این نسخه ها با هم مشابه می باشد و تغییرات فقط در جزئیات کوچک و یا در بهبود ساختارهای امنیتی خلاصه خواهد شد .

تنظیمات مادربورد :

توجه داشته باشید ، برای شروع کار می بایست تنظیمات مادربورد شما به گونه ای باشد که پس از ری استارت کامپیوتر ، ابتدا بوت از سی دی رام یا دی وی دی رام انجام شود . برای پی بردن به این موضوع ، ابتدا سی دی ویندوز را درون کامپیوتر قرار داده و کامپیوتر را ری استارت کنید . سپس منتظر بمانید تا منوی بوت از سی دی رام ظاهر شود . در این لحظه اگر پس از لود سی دی ، گزینه ی Press Any Key for Boot From آمد ، تنظیمات مادربورد شما صحیح است و به مرحله ی بعدی بروید . در غیر این صورت دوباره کامپیوتر خود را ری استارت کنید و پس از لود شدن صفحه ی اول مشخصات ، کلید Delete را چند بار فشار دهید تا وارد صفحه آبی رنگ تنظیمات مادربورد یا در واقع همان قسمت بایوس ( Setup ) شوید . سپس در آن به دنبال گزینه ی Advance BIOS Features ( یا گزینه ی مشابه ) رفته و در آن تنظیمات بوت را به شکل زیر تغییردهید :

cd rom—————first boot device
floopy————— second boot device
hard disk ———-third boot device

سپس کلید F10 را ( معمولاً ) برای ذخیره و خروج انتخاب کنید ( اگر کلید F10 این عمل را انجام نداد ، کلید مشابهی را که عمل Save &Exit را انجام می دهد ، بیابید ) .

مراحل نصب :

مرحله ی اول : Boot

خب ، اگر مراحل گفته شده را به درستی انجام داده باشید ، پس از ری استارت کردن کامپیوتر و لود سی دی ، این بار عبارت Press Any Key for Boot From cd برای شروع نصب ویندوز ، یک کلید را به دلخواه از روی کیبورد فشار دهید ( مثل Enter ) تا صفحه نصب نمایان شود . سپس چند دقیقه صبر کنید تا فایل های ویندوز از روی سی دی لود شوند و صفحه رنگی ویندوز ۷ ظاهر شود .
نکته : این قسمت بدون علامت لودینگ می باشد و حدوداً ۵ دقیقه زمان می برد تا اولین صفحه نصب ویندوز ظاهر شود ، پس صبور باشید .

مرحله ی دوم : انتخاب زبان و کشور :

در این صفحه که صفحه ی اول نصب ویندوز می باشد ، ۳ منوی کشویی وجود دارد که عبارتند از :
۱ ـ منوی کشویی اول ، منوی انتخاب زبان نصب ویندوز می باشد که معمولاً شامل یک گزینه English است . ( معمولاً در ورژن های بعدی ویندوز، تعداد این زبان ها افزایش می یابد ، اما بعید است که زبان فارسی به این منو اضافه شود ) .
۲ ـ منوی دوم ، منوی انتخاب نوع زبان نمایش دهنده زبان نمایش دهنده زمان ویندوز ( تقویم و ساعت ) می باشد که در صورت تمایل می توانید گزینه ی English را Persian را تغییر دهید .
۳ ـ منوی سوم ، انتخاب نام کشور محل سکونت می باشد .
پس از تکمیل مراحل بالا ، کلید Next را می زنیم تا صفحه جدیدی با ۳ گزینه ظاهر شود :

مرحله ی سوم: نصب یا تعمیر ؟

در این مرحله صفحه جدید با ۳ گزینه ظاهر شود :
۱ ـ Install Now : برای ادامه مراحل نصب این گزینه را انتخاب کنید .
۲ ـ What to know before installing windows : برای خواندن دانستنی هایی قبل از نصب ویندوز ، این گزینه را انتخاب کنید .
۳ ـ Repair your computer : برای تعمیر مشکلات ویندوز قبلی ، از این گزینه استفاده می کنیم .
پس از انتخاب گزینه اول ، در این مرحله پیغام Please Wait نمایان می شود و حدود ۳ دقیقه منتظر می مانیم تا صفحه اصلی نصب ویندوز نمایان شود.

مرحله ی چهارم : موافقت با قوانین

در این مرحله صفحه ای با عنوان Please read license term مقابل شما ظاهر می شود ، مبنی بر خواندن و قبول قوانین و مقررات استفاده از ویندوز ۷ ، برای ادامه مراحل نصب ، تیک گزینه I accept license terms را بزنید و کلید Next را بفشارید و به مرحله ی بعدی نصب بروید .

مرحله ی پنجم : انتخاب نوع نصب :

این مرحله شامل دو گزینه Custom , Upgrade می باشد که گزینه ی اول برای نصب ویندوز ۷ ، از طریق اینترنت بوده و گزینه دوم برای ادامه نصب ، از روی سی دی است که باید آن را انتخاب کنیم .

مرحله ی ششم : انتخاب مکان نصب

این مرحله همان طور که از نامش پیداست ، مختص به انتخاب درایو برای نصب ویندوز می باشد . پس از انتخاب درایو مورد نظر برای نصب ، اگر نمی خواهید این درایو فرمت شود یا اطلاعات درون آن را نیاز دارید و یا قبلاً آن را فرمت کرده اید ، کلید Next را بزنید و به مرحله ی بعد بروید .
در غیر این صورت پس از انتخاب درایو ، کلید Drive option ( واقع در پایین صفحه ) را انتخاب کنید تا ۵ گزینه در اختیار شما قرار دهد که معمولاً از این ۵ گزینه ، ۳ تای آنها فعال است :
۱ ـ به روزرسانی حجم درایو ( فعال )
۲ ـ حذف درایو انتخاب شده ( فعال )
۳ ـ فرمت درایو انتخاب شده ( فعال )
۴ ـ بارگذاری درایو انتخاب شده ( غیر فعال )
۵ ـ مقدار فضای اضافی ( غیر فعال )
همان طور که مشخص است ، برای فرمت درایو مورد نظر باید گزینه ی ۳ را انتخاب کنیم و پس از ظاهر شدن پیغامی مبنی بر مطمئن بودن از حذف اطلاعات درایو ، کلید ok را می زنیم و پس از چند ثانیه که عمل فرمت به اتمام رسید ، کلید next را می زنیم .
نکته : توجه شود در این قسمت می توانید اندازه درایوهای خود را تغییر دهید . البته در این صورت تمام اطلاعات موجود در آن درایو از بین خواهد رفت .
نکته : برای تغییر حجم درایوهایتان ، ابتدا آنهایی را که اطلاعاتشان را نیاز ندارید حذف کرده و سپس از طریق گزینه های ۴ و ۵ می توانید درایوهای جدید خود را با حجم دلخواه بسازید !

مراحل ۷ ـ ۸ ـ ۹ ـ ۱۰ ـ ۱۱ ـ ۱۲ نصب ویندوز :

این مرحله شامل ۵ گزینه است که از گزینه ی اول ، به طور خودکار کامل می شوند و در نتیجه تا پایان این مراحل که زمانی در حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد ، کامپیوتر دیگر نیازی به حضور شما ندارد . ضمناً ذکر مراحل زیر فقط برای آشنایی بیشتر شما با پروسه نصب ویندوز است .

۱ ـ copying windows files
۲ ـ Expanding files
۳ـ Installing features
۴ ـ Installing updates
۵ ـ Completing installing

۱ ـ قسمت اول که مرحله ی کپی فایل های ویندوز است و بعد از ۱ دقیقه به پایان می رسد .
۲ ـ قسمت دوم که طولانی ترین قسمت نصب می باشد و مربوط به باز کردن و توسعه دادن فایل های کپی شده ویندوز بر روی هارد است ، که این قسمت نیز بعد از طی شدن ۱۵ دقیقه به پایان می رسد .
۳ – قسمت سوم مربوط به نصب ویژگی های ویندوز است که در حدود ۳۰ ثانیه زمان نیاز دارد .
۴ ـ قسمت چهارم ، نصب به روزرسانی ها است که پس از حدود ۱ دقیقه کامپیوتر را به شکل خودکار ری استارات می کند و پس از بالا آمدن دوباره صفحه نصب ، این قسمت نیز به پایان می رسد .
۵ ـ مرحله آخر نصب نیز پس از ۲ دقیقه به پایان می رسد که باز کامپیوتر ری استارت می شود و مراحل نصب به پایان می رسد .

مرحله ی سیزدهم : ری استارت ویندوز:

در این مرحله ویندوز به طور خودکار ری استارت می شود و باید منتظر بمانید تا پس از ورود به مراحل نصب ، بقیه مراحل دنبال شود . ضمناً در این مرحله نیز هیچ کاری از طرف شما صورت نمی گیرد .

مرحله ی چهاردهم : چک کردن عملکرد کامپیوتر توسط ویندوز :

این مرحله هم که به صورت خودکار انجام می شود ، برای تعیین رنکینگ و قدرت گرافیکی کامپیوتر شماست .

مرحله ی پانزدهم : وارد کردن سریال نامبر ویندوز :

در این مرحله باید کد فعال سازی ویندوز ۷ را وارد کنید ، در غیر این صورت ویندوز شما پس از ۴۵ روز به حالت تعلیق در می آید .
نکته : اگر کد فعال سازی را ندارید ، می توانید آن را خالی بگذارید و کلید next را فشار دهید تا پیغامی مبنی بر اینکه بدون ورود کد ، بعد از مدتی ویندوز به حالت تعلیق در می آید ظاهر شود و کلید no را انتخاب کنید تا به مرحله ی بعدی بروید . در این صورت باید پس از نصب ویندوز برای جلوگیری از به تعلیق در آمدن ویندوز ، کرک آن را نصب کنید . ( دقت داشته باشید که در صورت خرید ویندوز ۷ از فروشگاه های نرم افزار ، حتماً نسخه دارای کرک آن را خریداری کنید تا به مشکل بر نخورید ) .
در عین حال در زیر لینک های کرک برای ویندوز ۷ را مشاهده کنید :
حذف واتر مارک و سند فیدیک :

http://combile.persiangig.ir/software

Remove%20send%20feedback0/020&.0/0water Mark .rar.

اکتیو کردن ویندوز ۷ بتا ۱ :

http://combile.persiangig.ir/software/crack-win7.rar

روش اجرای کرک :

۱ ـ ویندوز ۷ را تحت safe mode اجرا کنید .
۲ ـ فایل ها را از حالت Rar خارج کنید .
۳ ـ بر روی فایل ها راست کلیک کنید و گزینه ی Run as administrator را جهت اجرای برنامه ها بزنید .
۴ ـ سیستم را مجدداً راه اندازی کنید .

مرحله ی شانزدهم : تعیین نوع حفاظت

این مرحله تعیین کننده نوع حفاظت ویندوز می باشد که شامل ۳ گزینه ی زیر است :
A ـ نصب مهمترین توصیه ها و به روز رسانی ها
انتخاب این گزینه سبب افزایش امنیت هنگام استفاده از اینترنت و همچنین نصب قابلیت حل آنلاین مشکلات احتمالی می باشد .
B ـ فقط نصب مهمترین به روز رسانی ها :
انتخاب این گزینه سبب کاهش امنیت در هنگام استفاده از اینترنت و همچنین حذف قابلیت حل آنلاین مشکلات احتمالی می شود .
C ـ این سوال را بعداً بپرس
اگر فعلاً نمی دانید که کدام گزینه را انتخاب کنید ، با انتخاب این گزینه می توانید این سوال را به بعداً موکول کنید .

مرحله ی هفدهم : تنظیم ساعت و تاریخ

در این مرحله تنظیم ساعت و تاریخ و همچنین تعیین فاصله زمانی نسبت به گرینویچ می باشد .

مرحله ی هجدهم : انتخاب شبکه وایرلس

اگر از شبکه Wireless استفاده می کنید ، نوع شبکه خود را در این مرحله انتخاب کنید ، در غیر این صورت گزینه ی Skip را انتخاب کنید .

مرحله ی نوزدهم : انتخاب نوع شبکه

در این مرحله باید نوع استفاده خود از شبکه را انتخاب کنید که ۳ گزینه Home,work,public موجود می باشد و با توجه به نوع استفاده خود از شبکه ، یک گزینه را انتخاب کنید که ما در اینجا گزینه ی اول ( home ) را انتخاب می کنیم .

مرحله ی بیستم : تست شبکه

تست شبکه انتخاب شده ، در این مرحله صورت می گیرد .

مرحله ی بیست و یکم : انتخاب یک گروه شبکه برای پیوستن به آن

و در نهایت یک گروه در شبکه را انتخاب می کنیم .

مرحله ی ۲۲ و ۲۳ : مرحله ی پایانی و خوش آمدگویی ویندوز

نصب ویندوز به پایان رسیده است و حالا شما می توانید از آن استفاده کنید .
دوستان گرامی بگذارید این مقاله را با ارائه یک ترفند برای ویندوز ۷ به پایان برسانیم .

رفع مشکل نصب نرم افزارها در ویندوز ۷ بتا

در ویندوز ۷ بتا ، احتمالاً در رابطه با نصب برخی از نرم افزارها ، به مشکل بر خواهید خورد . یعنی بعد از شروع مرحله نصب ، پنجره خود به خود بسته می شود . به هر حال این ویندوز هنوز در مرحله بتا است و قرار نیست که بدون مشکل باشد . اما نگران نباشید ، راه حل ساده ای برای رفع این مشکل وجود دارد . در واقع این مشکل به دلیل باگ یکی از نرم افزارهای داخلی ویندوز ۷ است. تنها کاری که باید بکنید این است که به command prompt بروید ( به عنوان Administrator ) و این دستور را آنجا تایپ کنید :

reg delete HKLM/SOFTWARE/Microsoft/SQMClient/Windows/Disabledsessions/va/f

سپس دکمه ی Enter را بزنید . حالا کامپیوتر را ری استارت کنید . مشکل حل شده است و حالا می توانید نرم افزارها را روی ویندوز ۷ نصب کنید .

———————————–

درباره‌ی

همچنین ببینید

چگونه مصرف اینترنت منابع مختلف در ویندوز را محدود کنیم؟

یکی از دغدغه هایی که هر یکی از ما ایرانی ها این روزها بیستر درگیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو