ارشاکو
آموزش طرز تهیه سوخاری سبزیجات | کلوپ آموزش

  • ADS
  • ADS
  • آموزش طرز تهیه سوخاری سبزیجات

    در میان مواد غذایی‌ای که به شکل سوخاری تهیه می‌شوند، انواع گوشت‌های سفید و سبزی‌ها رایج‌ترین‌ها محسوب می‌شوند. البته سوخاری کردن به ۲ صورت پف‌کرده و پف نکرده است.

     

    مـواد لازم برای ۴ نفر:

    هویج حلقه‌حلقه شده              ۲ لیوان                          ۵۰ کیلوکالری

    قارچ متوسط                            ۳ لیوان                          ۵۰ کیلوکالری

    ساقه پیازچه                            ۴ عدد                            ۲۵ کیلوکالری

    گل‌کلم خرد شده                      ۳ لیوان                           ۲۵ کیلوکالری

    تخم‌مرغ                                   ۱ عدد                           ۱۰۰ کیلوکالری

    آرد سوخاری                            ۶ قاشق غذاخوری          ۱۶۰ کیلوکالری

    آرد سفید                                ۶ قاشق غذاخوری          ۱۶۰ کیلوکالری

    شکر                                       ۱ قاشق چای‌خوری         ۱۶ کیلوکالری

    روغن مخصوص سرخ کردن       ۶ قاشق غذاخوری          ۵۴۰ کیلوکالری

    نمک و فلفل سیاه                    به میزان دلخواه              ۰ کیلوکالری.

    سبزی‌ها از گروه‌های غذایی هستند که عادت به مصرفشان علاوه بر تأمین ویتامین‌ها و املاح، فیبر زیادی را به بدن می‌رساند.

    البته هستند کسانی که به جز سالاد، سبزی‌ها را به هیچ شکل دیگری نمی‌توانند بخورند در حالی که سوخاری کردن آن‌ها هم روشی است برای افزایش حجم سبزی‌های مصرفی روزانه. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند روزانه افراد سالم و بالغ باید ۲ تا ۳ واحد سبزی بخورند که هر واحد برابر است با یک لیوان سبزی خام و نصف لیوان سبزی پخته که هر دو ۲۵ کیلوکالری انرژی دارند.

    در این مطلب دستور سوخاری کردن ۴ نوع سبزی را برایتان در نظر گرفته‌ایم.

     

    مقدار کالری

    مواد غذایی یاد شده در مجموع ۱۲۰۰ کیلوکالری انرژی دارند که در صورت تقسیم کردن آن‌ها میان ۴ نفر، مقدار کالری دریافتی برای هر نفر ۳۰۰ کیلوکالری خواهد بود که برای وعده شام این مقدار مناسب است. همراه کردن هر ماده غذایی دیگری مانند کمی گوشت یا سیب‌زمینی سرخ کرده با سبزی‌های سوخاری شده،‌ حداقل ۱۰۰ کیلوکالری بر میزان انرژی یاد شده اضافه خواهد کرد.

     

    همراه غذا

    اگر می‌خواهید همراه سبزی‌های یاد شده منبع پروتئینی‌ای نیز میل کنید، می‌توانید یک عدد تخم‌مرغ آب‌پز را حلقه‌حلقه کنید و همراه این غذا بخورید. حتی یک تکه ۶۰ گرمی سینه مرغ را می‌توانید به صورت گریل شده درآورید و در کنار سبزی‌ها میل کنید. مصرف سبزی‌های سوخاری با یک سوم لیوان ماست چکیده طعم‌دار شده با پودر نعناع و مخلوط شده با جوانه گندم یا ماش، وعده غذایی مغذی‌ای را به عنوان شام برایتان فراهم می‌کند.

    حتماً برای سوخاری کردن سبزی‌ها از آرد سوخاری پودری با دانه‌های ریز یا

    از نان فانتزی‌ای که از قبل خشک کرده و به صورت پودر درآورده‌اید استفاده کنید.

    بهتر است آرد سوخاری پودری را نیز یک بار الک کنید زیرا هرچه دانه‌های آرد

    سوخاری یکدست‌تر و ریزتر باشد، حاصل کار بهتر خواهد بود

     

    طـرز تـهـیـه:

    * ابتدا در قابلمه‌ای کوچک هویج‌ها را با شکر و آب‌لیمو بپزید.

    * در قابلمه‌ای دیگر نیز گل کلم‌ها را بخارپز کنید. فقط حواستان باشد که این سبزی به سرعت پخته می‌شود بنابراین نباید بیش از حد آن را حرارت داد.

    * قارچ‌ها را هم درسته در قابلمه‌ای که آب آن در حال جوشیدن است، بریزید و به سرعت آبکش کنید. این کار باعث خواهد شد قارچ‌ها حین سوخاری شدن آب نیندازند.

    * پیازچه‌ها را به دو نیم تقسیم و خام برای سرخ کردن استفاده کنید.

    * حالا قطعات این سبزی‌ها را تک به تک ابتدا در آرد سفید سپس در تخم‌مرغ و نهایتاً در آرد سوخاری قرار دهید و در روغنی که کاملاً داغ شده است، سرخ کنید.

    * وقتی سبزی‌ها سرخ شدند، آن‌ها را از تابه بردارید و در سبدی فلزی بگذارید. یادتان باشد که این غذا را باید گرم و بلافاصله بعد از تهیه میل کرد در غیر این صورت تردی خود را از دست خواهد داد.

    با تشکر از ابراز احساس شما!
    بعد از خواندن مطلب چه حسی دارید؟
    • برانگیخته
    • مجذوب کننده
    • خوشحال کننده
    • حوصله سر بر
    • ناراحت کننده
    • عصبانی شدم
    برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , ,

    ديدگاهي بدهيد !


    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.