سمپل عطر و ادکلن چیست و از کجا بخریم؟

سمپل عطر و ادکلن چیست ؟

همواره یکی از سخت ترین و پیچیده ترین کارها برای علاقمندان به عطر و ادکلن ، انتخاب یک رایحه ی جدید و متناسب با سلیقه و روحیات هر فرد می باشد و شاید به همین دلیل است که اغلب افراد یک یا دو ادکلن را انتخاب نموده و سالها به خرید و استفاده از همان نسخه ها ادامه می دهند . انتخاب یک عطر و ادکلن جدید ریسک بزرگی است زیرا از یک طرف شما را وادار به پرداخت هزینه های هنگفت کرده و از طرفی دیگر این امکان وجود دارد که پس از چند بار استفاده و یا حتی گذشت چند ساعت به این نتیجه برسید که عطر و ادکلنی که خریداری کرده اید آن چیزی نیست که به دنبالش بوده اید و یا انتظارش را داشته اید .

این مسئله کاملا بدیهی و متداول است . دلیل اول این که شما به هر فروشگاهی مراجعه کنید ، حتی اگر دهها عطر و ادکلن را بو کرده و پس از آن اقدام به خرید نمایید ، شامه ی شما تنها و تنها قدرت آنالیز ۳ رایحه ی اول را داشته و پس از آن قادر به درک کامل و دقیق روایح بعدی نخواهید بود . دوم این که تکمیل فرایند ترکیبات نت های تشکیل دهنده ی هر عطر به زمانی حدود یک ساعت و یا بیشتر نیاز دارد و از این رو شما نمی توانید با بوئیدن رایحه ی آغازین یک عطر به تمامیت ماهیت آن پی ببرید . اما سومین نکته که شاید برای برخی مهمترین نکته محسوب شود نیز وجود حساسیت به ترکیبات و یا روایح خاص می باشد . به طور مثال افرادی که به میگرن ، آسم و بیماری های تنفسی مبتلا هستند ، هنگام قرار گرفتن در مجاورت نت ها و یا ترکیباتی خاص دچار سردرد و یا تهوع شده و یا به تنگی نفس دچار می شوند . از این رو خرید عطر و ادکلن جدید برای این افراد چالشی بزرگ به شمار می آید که ممکن است آنها را متضرر کرده و از تجربه ی مجدد روایح جدید منصرف سازد .

بنا به دلایل ذکر شده خرید سمپل عطر و ادکلن اصل راهکاری بسیار منطقی و مناسب به شمار می آید که می تواند شما را در خرید عطر و ادکلن مناسب راهنمایی کند . سمپل عطر و ادکلن نمونه ای کوچک از محتویات عطر اصلی است که توسط کمپانی های عطرسازی ارائه می شوند و رایحه ای کاملا مشابه با نمونه ی اصلی را دارا می باشند . به طور کلی سمپل های عطر و ادکلن به دو صورت ارائه می شوند . یکی سمپل هایی با غلظت عطر اصلی است که عموماً رقیق بوده و برای ۳ تا نهایتاً ۵ بار استفاده مناسب می باشند و همچنین دارای ماندگاری و پخش بوی کمتری هستند . دیگری سمپل های اسانس می باشد که غلظت بسیار بیشتری داشته و علاوه بر قابلیت استفاده ی مکرر ، دارای ماندگاری و پخش بوی بسیار بالاتری می باشند . در حقیقت سمپل اسانس همان ترکیبات تشکیل دهنده ی عطر و ادکلن می باشد که به آن آب و الکل اضافه نشده است . از این رو همان سیر تغییر و تحول عطر اورجینال را طی نموده با این تفاوت که بسیار ماندگار تر می باشد .

سمپل عطر و ادکلن
سمپل عطر و ادکلن

سمپل یا نمونه عطر و ادکلن چه کاربردهایی دارد ؟

فرض کنید شما برای خرید یک عطر گرم و تلخ وارد یک فروشگاه معتبر می شوید . منظور از فروشگاه معتبر فروشگاهی است اولاً شما به اصل بودن محصولات آن اعتماد کامل دارید و ثانیاً فروشنده ای ماهر و مطلع در مقابل شما قرار گرفته است . چرا که حتما تجربه کردیده اید که شما رایحه ی مورد نظر خود را اعلام می کنید و فروشنده عطری گرم و ترش به شما معرفی می کند . اولین رایحه است و مشام شما کاملا خالی است پس بلافاصله پیشنهاد او را رد می کنید و او به سراغ پیشنهاد بعدی که یک عطر گرم و شیرین است می رود و مکالمه تکرار می شود . چنانچه این روند بیش از ۳ بار تکرار شود شما دیگر قادر به تشخیص روایح نخواهید بود چرا که تمام گیرنده های بویایی شما توسط مولکول های بو اشغال شده اند و تخلیه ی آنها نیاز به زمان دارد . در نتیجه گیج و مستاصل می شوید و قطعاً یا بی نتیجه از فروشگاه خارج می شوید و یا عطری را انتخاب می کنید که نسبت به آن مطمئن نخواهید بود . پس طبق فرض آغازین شما سراغ یک فروشنده ی ماهر رفته اید که از همان ابتدا چند عطر محدود با رایحه ای گرم و تلخ را معرفی و پیشنهاد می دهد . در این حالت شما بدون استیصال در اغلب اوقات از میان پیشنهادات فروشنده رایحه ای را با اطمینان کامل انتخاب کرده و آن را خریداری می نمایید . احتمالا شما خوشحالید و احساس رضایت دارید اما این حس ممکن است یک ساعت پس از اولین استفاده به طور کامل از بین برود و شما متوجه شوید که آنچه از عطر منتخب شما ماندگار می شود مطابقتی با خواسته یتان ندارد.

حالت دیگری را فرض کنید . شما در محل کارتان نشسته اید و یکی از همکاران سابقتان برای انجام کاری به دیدارتان آمده است . آنچه توجه شما را بیش از هر چیز به خود جلب کرده رایحه ی دلنشین و جذابیست که همکار سابق با خود به همراه دارد . پس از مدتی که به گپ و گفت گذشته است متوجه می شوید که در تمام طول مکالمه در حال لذت بردن از آن رایحه هستید . بنابراین نام عطر و ادکلن او را می پرسید و آن را در گوشه ای از ذهن ثبت می کنید و در اولین فرصت عطر و ادکلن ایده آل خود را خریداری می نمایید . اما آنچه پس از اولین استفاده به مشام شما می رسد کاملا خلاف توقع شماست . زیرا شما در تمام این مدت فراموش کرده بودید که ترکیبات عطر و ادکلن ها اغلب بر روی پوست های مختلف دچار تغییراتی می شوند که گاهی بسیار متفاوت خواهد بود . از این رو نتیجه ای که از خرید عطر دلخواه خود داشته اید کاملا با آنچه به واقعیت می پیوندد متفاوت بوده و شما را دلزده و ناراحت می کند .

سمپل عطر و ادکلن
سمپل عطر و ادکلن

همین مثال های ساده تجربه ی مشترکی است که در صورت تکرار می تواند ذهنیت شما را کاملاً تغییر داده و گاهی تا آنجا پیش برود که هیچ تمایلی برای امتحان کردند روایح جدید در شما وجود نداشته باشد . اینجا است که سمپل های عطر و ادکلن اصل و اورجینال به کمک شما آمده و این امکان را برایتان فراهم می سازد که بتوانید روایح مختلف را در طی روزها امتحان کرده و با تغییراتی که در طول زمان بر روی ترکیبات یک عطر و ادکلن ایجاد می شود همراه شده و با فراغ بال به تجزیه و تحلیل رایحه و مطابقت دادن با سلیقه شخصی خود بپردازید . از طرفی دیگر نیز به آسانی می توانید سازگاری هر عطر و ادکلنی را با پوست خود بسنجید و با آگاهی کامل نسبت به فرایند تغییر نت های سازنده ی هر عطر و ادکلن بر روی پوست خود ، یک انتخاب ایده آل و بی نقص را تجربه نمایید.

به غیر از مزایایی که تا کنون برای استفاده از سمپل ها نام برده شد ، یک ویژگی دیگر نیز بسیاری از افراد را ‏به خرید سمپل عطر و ادکلن مشتاق می نماید و آن صرفه ی قابل توجه اقتصادی است . شما با خرید ‏چندین سمپل از یک عطر و ادکلن خاص می توانید مدت بسیار بیشتری در مقایسه با خرید یک شیشه با ‏حجم ۱۰۰ میل همان عطر و ادکلن ، از رایحه ی مورد علاقه ی خود لذت ببرید و مبلغی بسیار کمتر از ‏خرید یک عطر و ادکلن ۱۰۰ میل پرداخت نمایید . همین منطق درست محاسباتی بسیاری از عطربازان را در ‏زمره ی مشتریان ثابت سمپل های اصل و اورجینال قرار داده است و با توجه به تنوع بسیار بالایی که در ‏سمپل های عطر و ادکلن وجود دارد می تواند پاسخگوی نیاز و سلیقه عموم باشد . ‏

نکاتی که باید در مورد سمپل عطر و ادکلن بدانید 

واضح است که تمامی کمپانی های عطرسازی جهان اسانس و سمپل عطر و ادکلن های خود را در اختیار ‏عموم قرار نمی دهند و ترجیحشان فروش شیشه های عطر و ادکلنشان است . اما بسیاری از کمپانی های ‏محبوب و مطرح این عرصه ، همچون کلوین کلین ، شانل ، آزارو ، جورجیو آرمانی ، ایسی میاکی ، جیونچی ، ‏آمواج ، باربری و … همواره سمپل های پرفروش ترین و محبوب ترین عطر و ادکلن های خود را ارائه می ‏دهند و از این رو طیف بسیار وسیع و گسترده ای از برترین روایح موجود در جهان همواره به صورت سمپل ‏به فروش می رسد . ‏

سمپل عطر و ادکلن
سمپل عطر و ادکلن

با توجه به تمامی نکات ذکر شده کاملا قابل درک است که سمپل های عطر و ادکلن طرفداران بی شمار ‏داشته باشند و متاسفانه هر کجا تقاضا بالا می روند عده ای سودجو نیز در صدد کسب منفعت خود بر می ‏آیند . سمپل های عطر و ادکلن اصل و اورجینال از اسانس های صد درصد مشابه با عطر و ادکلن هر کمپانی ‏ساخته می شود اما بسیاری از سمپل های موجود در بازار به دلیل جایگزین کردن ترکیبات شیمیایی با ‏ترکیبات اصلی ، نه تنها روند عطر اصلی را با همان کیفیت دنبال نخواهد کرد و فاقد پختگی و تعادل  ‏هنرمندانه مخلوط عطر و ادلکن اصل می باشد ، بلکه عوارضی مهم تر و گاهی غیر قابل جبران همچون ‏حساسیت های پوستی ، تنفسی و .. را نیز در پی دارد . یکی دیگر از ویژگی های منفی سمپل های عطر و ‏ادکلن تقلبی ، ایجاد لکه های چربی یا لکه های رنگی بر روی لباس است که غالبا نیز به راحتی تمیز نشده و ‏چه بسا موجب بلا استفاده شدن لباس ها می گردد . از این رو بسیار مهم است که به هنگام تهیه سمپل عطر ‏و ادکلن حتماً و حتماً نسبت به اصل بودن آن اطمینان کافی را به دست بیاورید و پس از آن نسبت به خرید ‏اقدام نمایید . ‏

درباره‌ی

همچنین ببینید

ماشین اصلاح مجیک کلیپ بیسیم وال یا سنیور بیسیم وال ؟

وقتی صحبت از تجهیز کردن یک آرایشگاه یا صرفاً لوازم آرایش شخصی آقایان به میان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو