زغال فعال چیست و چه کاربردهایی دارد؟

تا چه حد در مورد زغال میدانید؟آیا زغال برای زیبایی شما نیز مفید است؟چه نوع زغالی؟در این مقاله به سوال های پرسیده شده و سوال هایی که احتمالا در ذهن شما هم هست پاسخ خواهیم داد.

زغال یکی از مهم ترین مواد مورد استفاده در پزشکی و اورژانس است،ممکن است شما هم در مورد مصارف پزشکی این ماده با ارزش شنیده باشید.همچنین در زیبایی و سلامت پوست و مو نیز کاربرد فراوانی دارد.

در این مطلب ما در مورد نوع خاصی از زغال صحبت میکنیم که در اصطلاح شیمی و پزشکی، زغال فعال یا کربن اکتیو نام دارد.این نوع زغال با زغالهایی که در دسترس عموم قرار دارد و برای آتش منقل های کبابپزی و مصارف دیگر کاربرد دارد بسیار متفاوت است. عنصر اصلی تشکیل دهنده زغال کربن است.زغال فعال نوعی زغال است که دارای سوراخ و روزنه های بسیار ریز است و توانایی عبور دادن مواد مایع مانند آب را از داخل خود دارد.یکی از عمده ترین تفاوت های میان زغال فعال و زغال معمولی وجود همین روزنه ها در داخل آن است.زغال فعال کاربردهای فراوانی دارد از جمله : دستگاه های تصفیه آب،برخی دستگاه های تصفیه هوا،برخی از خمیردندان ها،برخی از محصولات زیبایی و آرایشی،بازیافت طلا،آبمیوه ها و نوشیدنی های صنعتی و …

اگر به فیلترهای تصفیه آب دستگاه های تصفیه آب خانگی دقت کنید میتوانید زغال فعال را در آن به راحتی ببینید. به دلیل از بین رفتن خاصیت تصفیه کنندگی زغال بعد از مدتی مشخص شما باید نسبت به تعویض فیلتر اقدام نمایید چرا که دیگر زغال موجود در فیلتر دستگاه شما قابلیت تصفیه آب را نخواهد داشت.در برخی از ماسک های فیلتر دار تصفیه هوا نیز زغال فعال وجود دارد.

امروزه این ماده ارزشمند در میان مردم بسیار محبوب و پرطرفدار واقع شده است چرا که میتوانید از آن در تهیه ماسک ها و سفید کردن دندان ها استفاده کنید.

زغال فعال برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است.برخی از خواص زغال فعال برای پوست و مو: درمان آکنه،کوچک کردن منافذ پوست،پاکسازی پوست،درمان نیش حشرات،پاکسازی پوست سر،حجیم کردن موها،از بین بردن چربی اضافه پوست و …

برای از بین بردن چربی اضافه پوست و درمان آکنه میتوانید از زغال فعال مانند یک شوینده استفاده کنید.زغال فعال میتواند تمام آلودگی ها و چربی اضافه پوست را بشوید و از بین ببرد اما در استفاده از آن بسیار محتاط باشید چرا که استفاده زیاد از زغال میتواند باعث خشکی پوست شود.میتوانید از ماسک ها و صابون های حاوی زغال که در داروخانه ها موجود هستند برای پاکسازی و زیبایی پوستتان استفاده کنید و یا حتی میتوانیدیک ماسک خانگی برای پاکسازی و بستن منافذ باز پوست صورتتان در منزل با استفاده از مواد ساده تهیه کنید.مواد مورد نیاز: زغال فعال،دم کرده گل رز،ژل آاوئه ورا از هرکدام یک قاشق چایخوری و یک چهارم قاشق چایخوری نمک دریا،این مواد را باهم ترکیب کنید و به صورت بمالید،اجازه بدهید ماسک کاملا خشک شود سپس آن را با آب ولرم بشویید.همچنین میتوانید از ترکیب زغال فعال با آب یک خمیر نرم بسازید و بر روی جوش های خود قرار دهید و پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

همچنین برای سفیدتر کردن دندان ها و جلوگیری از تشکیل جرم و پلاک میتوانید از ترکیب خمیردندان و زغال فعال استفاده کنید و برای مدت کوتاهی آن را بر روی دندان های خود نگه دارید سپس بشویید.

برای پاکسازی پوست سر میتوانید از پودر زغال فعال کمی قبل از استحمام استفاده کنید و یا اینکه از شامپوهای حاوی زغال استفاده کنید.توصیه ما به شما این است که از این ماده ارزشمند در زیبایی خود غافل نشوید.

درباره‌ی

همچنین ببینید

ماشین اصلاح مجیک کلیپ بیسیم وال یا سنیور بیسیم وال ؟

وقتی صحبت از تجهیز کردن یک آرایشگاه یا صرفاً لوازم آرایش شخصی آقایان به میان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو