راهنمای خرید تبلتی مناسب

روش انتخابی لوح‌نوشته‌های دیجیتالی!

 

از حضور پدیده منحصر به فرد تبلت‌ها مدت قابل توجهی می‌گذرد و هر روز هم خبر تازه‌ای درباره پیشرفت تکنولوژی این محصولات به گوش می‌رسد؛ اما شاید هنوز هم عده‌ای هستند که نمی‌دانند برای انتخاب و خرید یک تبلت مناسب چه نکاتی را باید در نظر بگیرند. در واقع، تصمیم به خرید تبلت، خود مسأله‌ای مجزا از این است که چه تبلتی باید بخریم. تبلت در برگردان فارسی چیزی معادل لوح‌نوشته است که می‌تواند همراه دیجیتالی مناسبی برای اجرای کارهای مختلف باشد. اگر می‌خواهید یکی از این لوح‌های مدرن دیجیتالی را داشته باشید، قبل از هر اقدامی بهتر است دستورالعمل و راهنمای زیر را بخوانید.

 

قدم اول: دریابید چرا واقعاً به تبلت نیاز دارید

 

 

شما می‌خواهید با این تبلت چه کاری انجام دهید؟ می‌خواهید در هر جایی که خواستید فیلم محبوب‌تان را با آن تماشا کنید؟ اسنادی را که لازم دارید در آن ثبت و تایپ کنید و همراه‌تان نگه دارید؟ مقاله بخوانید؟ کارهای فوتوشاپی انجام دهید؟ سؤالاتی از این دست زمینه انتخاب شما را می‌سازند و کار انتخاب را برایتان راحت‌‌تر می‌کنند؛ زیرا تبلت‌های مختلفی در بازار هستند که هر یک ویژگی‌های خود را دارند و باید مطابق خواست و نیازتان یکی از آنها را برای خود انتخاب کنید.

قدم دوم: سیستم‌های عامل را بشناسید

 

 

در حال حاضر، تبلت‌ها با دو سیستم پردازنده عرضه می‌شوند و به عبارتی، یا آندروید هستند یا آی‌اُاس؛ البته تبلت‌های ارزان‌قیمتی هم وجود دارند که خارج از برنامه‌های این دو عامل عرضه می‌شوند.
آندروید: بانی توسعه این پردازنده، گوگل است. در واقع، آندروید پردازنده‌ای اُپن سورس است که بیشتر تلفن‌های هوشمند جدید و تبلت‌ها با آن سازگار شده‌اند. اپلیکیشن‌های آن بسیار قوی هستند و سرویس‌های متعدد گوگل از جمله جی‌میل، گوگل‌مپ، گوگل کلندر، کروم بروزر و گوگل تاک را پوشش می‌دهد. اگر از علاقه‌مندان به گوگل هستید، آندروید مناسب حال شماست.
آی‌پاد: آی‌پاد و آی‌اُاس یکی هستند. آی‌پاد سیستم عامل قوی آی‌اُاس را ساپورت می‌کند و در حال حاضر، بیش از ۲۰۰ هزار اپلیکیشن برای تبلت‌های آی‌پاد ساخته شده‌اند. البته برعکس آندروید، این سیستم عامل با همه تجهیزات ارائه شده از سوی اپل سازگار نیست؛ اما از آنجا که عمده تکنولوژی‌های روز برای آن طراحی می‌شوند، سیستم پردازنده‌ای مدرن و به‌روز است.

به جز این دو پردازنده مهم و قوی، بعضی شرکت‌ها هم دست به طراحی تبلت‌هایی با سیستم‌های پردازنده جداگانه‌ای زده‌اند که به نسبت ارزان‌تر هستند. آمازون و بارنزاند نوبل از جمله آنها هستند. تبلت‌های نوک و کیندل فایر هر دو از سری محصولات ۷ اینچی هستند که پردازنده آنها شکل به‌شدت تغییریافته آندروید است؛ اما برای استفاده از امکانات گوگل مناسب نیستند و هر کدام تنها استفاده از اپلیکیشن‌های ویژه خود را امکان‌پذیر می‌کنند. در کل، این نوع تبلت‌ها برای کاربران علاقه‌مند به موسیقی، فیلم و بازی یا ذخیره‌سازی اطلاعات مناسب هستند.

قدم سوم: امکاناتی که باید در نظر بگیرید

 

 

۱٫ ابعاد صفحه نمایش: در حال حاضر، تبلت‌ها با صفحه‌نمایش‌هایی در ابعاد متفاوت عرضه می‌شوند که از ۷ اینچ شروع و به ۱۳ اینچ ختم می‌شود. برای مثال، آی‌پاد و ایسوس ترانسفورمر هر دو تبلت‌هایی ۱۰ اینچی دارند؛ در حالی که کیندل فایر به ۷ اینچ بسنده کرده است. از نظر کارشناسی، صفحه نمایش‌های در ابعاد ۸ تا ۹ اینچ مناسب‌تر هستند. موتورولا مدل Xyboard از سری ۲/۸ اینچی یا سامسونگ مدل Galaxy Tab از سری ۹/۸ اینچی نمونه‌های خوبی هستند.
۲٫ پخش اچ‌دی: اگر بتوانید تبلتی با صفحه‌نمایشی سوپرآمولد پیدا کنید، بهتر است؛ هر چند ال‌سی‌دی‌ها هم به اندازه کافی مناسب و کار راه‌انداز هستند. باید توجه‌تان به رزولوشن تصویری تبلت باشد. حداقل چیزی که مناسب باشد، کیفیت‌های ۸۰۰×۱۲۸۰ است؛ اما اگر پول کافی دارید، مدل‌های ۱۰۸۰ پیکسلی یا حتی بالاتر از آن را بخرید.
۳٫ پردازنده دو هسته‌ای: توصیه می‌کنیم سراغ تبلت‌هایی دست‌کم با دو هسته پردازنده بروید تا اگر خواستید چند کار هم‌زمان را انجام دهید یا نیاز به اجرای بعضی اپلیکیشن‌های خاص داشتید، به خوبی کارتان را ساپورت کند و به‌اصطلاح هنگ نکند و سرعتش کاهش پیدا نکند. اگر هم می‌خواهید تبلت شما تا مدت‌ها بازی‌هایی با حجم و گرافیک بالا را ساپورت کند و در انجام آنها دچار مشکل نشوید، از مدل‌های ۴ هسته‌ای مجهز به امکانات ان‌ویدیاتگرا۳ استفاده کنید.
۴٫ سیستم وای- فای: اگر از آن دست افرادی هستید که دائم باید ارتباط بگیرید و با سیستم‌های وایرلس کارهای خود را انجام می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم چون با این سبک کاری تبلت خود را همه جا می‌برید، از مدل‌های نسل ۴ یا دست‌کم نسل ۳ استفاده کنید تا کانکشن کاملی داشته باشید. در غیر این صورت، همان مدل‌های معمولی وای-فای بسیار مناسب  هستند و در هزینه خریدتان هم صرفه‌جویی می‌شود.
۵٫ توانایی ارتقا: خریداران تبلت‌های آندروید باید توجه کنند برای آن که تبلت آنها ویژگی آپ‌گرید شدن داشته باشد، باید مدلی را بخرند که سیستم آن آندروید ۰/۴ باشد که به آیس‌کریم ساندویچ معروف هستند. هواداران آی‌پاد هم باید مدل‌های دست‌کم از سری نسل دوم را تهیه کنند تا در آپ‌گرید شدن مشکلی نداشته باشند. برعکس تلفن‌ها، تبلت‌ها وسیله‌ای هستند که باید آپ‌گرید شوند.
۶٫ عمر باتری: از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های چنین دستگاهی، عمر باتری آن است. تفاوت تبلت‌هایی با عمر باتری بالا و کم چیزی مانند تفاوت شب و روز است. آی‌پادها عمر شارژی ۱۰ ساعته دارند؛ اما بعضی تبلت‌ها باتری خود را به مدت طولانی‌تری حفظ می‌کنند و امکان کار طولانی‌تری به شما می‌دهند. برای مثال، مدل ترنسفورمر پرایم از کارخانه ایسوس تا ۱۹ ساعت شارژ نگه می‌دارد که زمانی تقریباً ۲ برابر است.
۷٫ پورت‌ها: تبلت‌ها بیش از گوشی‌های همراه می‌توانند در زندگی روزمره شما نقش داشته باشند؛ بنابراین هر چه پورت‌های بیشتری داشته باشند و امکان اتصالات آنها کامل‌تر باشد، بهتر هستند. مطمئن شوید تبلت انتخابی شما دارای بلوتوث، پورت اس‌دی، یواس‌بی و کابل اچ‌دی‌ام‌آی باشد.

—————————–

درباره‌ی

همچنین ببینید

معرفی عوامل هنگ کردن گوشی تلفن همراه

هنگ کردن گوشی‌های تلفن همراه موضوعی است که کاربران در بسیاری موارد آن را به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو