دریافت لینک با کیفیت از یک رسانه ی خارجی : ۶ درس کلیدی از صنعت PR

پست مهمان بر روی وبلاگ های مربوطه  ، با یک بک لینک به وب سایت خودتان دارای دو مزایای اصلی و کلیدی است : آن باعث می شود که کار شما توسط عده ی بیشتری دیده شود و کمک می کند که وبلاگ شما با یک روند صعودی در رتبه بندی موتورهای جستجو از طریق دریافت بک لینک از وب سایت های معتبر ، حرکت کند .

در دنیای SEO ، اعتبار یک سایت از طریق اعتبار و اقتدار دامنه اش اندازه گیری می شود . با وجود دارا بودن آنها از سطوح برتری از ترافیک و اشتراک گذاری های اجتماعی و بروزرسانی محتوا به طور منظم ، وب سایت های رسانه ای بالاترین مقام دامنه را در بر دارند بنابراین آنها نخستین هدف برای ساخت لینک می باشند .

در گذشته یک بک لینک شامل اشاره ی مختصری به یک شرکت یا یک شخص بود اما اکنون دیگر بدین نحو نیست .

چرا – و چه کاری شما می توانید در این زمینه انجام دهید ؟

یک چشم انداز آنلاین تغییر یافته :

یک دلیل اصلی برای عدم تمایل به دریافت لینک ها ، مجازات هایی است که گوگل به سایت هایی که قوانین را بشکنند ارائه می دهد .

شاید یکی از شناخته شده ترین ها Interflora باشد که تا روز ولنتاین شامل حجم بسیار وسیعی از لینک از سوی صاحبان وب سایت های خبری در سراسر انگلستان می شود .

آن در برابر ابزار وبمستر گوگل علاقه مند به تکرار محتوا به میزان بیش از حد شد و همین امر باعث شد که از سوی گوگل مجازات شود و حتی برای مدتی به کل از موتورهای جستجو پاک گردد و باعث شد که نشریات درگیر با آن نیز اقتدار دامنه  خود را از دست دهند .

گرفتن لینک از سایت های خارجی گاهی ممکن است منجر به نابودی شود حتی آن سایت هایی که در زمان خود در اوج بوده اند . گوگل بسیار باهوش است و سایت های خطاکار را به خوبی می شناسد و در صورتیکه شما در انتخاب سایت مرجع دقت نکنید ممکن است در یک تابع زمانی اعتبار خود را به خطر بیندازید .

چگونه داستان خود را در سایت های رسانه ای به فروش برسانیم ؟

به عنوان یک وبلاگنویس ، شما در حال حاضر قادر به نوشتن محتوای قانع کننده ای که بتوانید بوسیله ی آن با مخاطبان خود صحبت کنید ، هستید .

همه ی شما احتیاج دارید که بدانید که چگونه یک مقاله را به یک وب سایت با رتبه ی بالا بفروشید و اکنون زمان آنست که درسی از صنعت روابط عمومی را بیاموزیم .

متخصصان PR یا روابط عمومی در ایجاد و قرار دادن مطالب ارزشمند در رسانه هایی با اعتبار محکم ، متخصص هستند و این امر در حال حاضر به یک مهارت مستمر و مهم برای شرکت های سئو تبدیل شده است .

پس از صرف سالها تلاش برای توسعه ی روابط با روزنامه نگاران و انتشارات آنها ، این متخصصان اکنون می دانند و درک میکنند که چگونه یک ایده یا مطلب را به فروش برسانند و در یک موقعیت بسیار قویتر به مذاکره بپردازند و توجیه کنند که چرا آن باید پاداشی با یک لینک را به دنبال داشته باشد ؟

با این تصور ، اکنون برخی از راهنمایی های PR که شما باید انها را برای ارتباط با رسانه ها در نظر بگیرید ارائه شده اند که عبارتند از :

وب سایت های رسانه ای در اطلاعات معامله می کنند – نه لینک . شما احتیاج دارید که علاقه مندی های آنان را درک کنید و ببینید که چطور می توانید آنها را به اینان ارائه دهید .

هر خروجی منحصربفرد است فقط به دنبال یک لیست از آدرس های ایمیل فقط برای همان ایده نباشید . تحقیقات خود را کامل انجام دهید و یک روزنامه نگار مناسب را برای هدف خود پیدا کنید .

فرصت های وبلاگ نویسی – برخی از سایت های خبری ملی ، فرصت های وبلاگ نویسی را برای آندسته از افرادی که مطالب آموزنده و جالبی را برای عرضه دارند ؛ ارائه می کنند . خود را فقط با این عنوان که شما هستید به آنها معرفی نکنید ، دست پر به سمت آنان بروید و ایده ای را برای عرضه داشته باشید ، یک ایده ی واقعی .

زمان بندی بسیار مهم است – وقتی داستانی یکبار منتشر شده است دیگر آن خبر قدیمی است . برای پیشبرد و دانستن آنچه که به احتمال زیاد یک روزنامه نگار قصد نوشتن آنرا برای آینده دارد ، برنامه ریزی کنید . این برای شما یک فرصت جدید را بوجود می آورد .

تعامل با روزنامه نگاران در حد ممکن –از طریق رسانه های اجتماعی ، هاستینگ ، رویداد ها و حتی دعوت آنها به یک محیطی  خارج از محل کار به صرف یک فنجان قهوه شما می توانید با آنان تعامل داشته باشید . اینگونه شما بیشتر می توانید در مورد یک روزنامه نگار و علاقه مندی های آنها اطلاعات کسب کنید .

انتخاب زمان مناسب برای مذاکره پیرامون لینک –اگر شما خیلی زود این مکالمه را ایجاد کرده اید باید انتظار این را داشته باشید که روزنامه نگار مقابلتان به هر دلیلی از ادامه ی کار پا پس بکشد . از طرفی مذاکره در مورد یک لینکی که در حال حاضر آنرا پوشش می دهید  ، فقط برای یکبار خیلی مشکل است . سعی کنید نمونه هایی که از آنها استفاده می کنید زمانی باشد که بتوانید برای آنها استدلال محکمی داشته باشید و گزینه ی مرتبط با آن وجود داشته باشد .
منبع : سایت شخصی مسعود خسروی

درباره‌ی

همچنین ببینید

چگونه مصرف اینترنت منابع مختلف در ویندوز را محدود کنیم؟

یکی از دغدغه هایی که هر یکی از ما ایرانی ها این روزها بیستر درگیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو