ارشاکو
آموزش خورش سویا با کلم بروکلی | کلوپ آموزش

  • ADS
  • ADS
  • آموزش خورش سویا با کلم بروکلی

    کلم بروکلی حاوی ویتامین C و بیوفلاونوئید است سویا هم امگا۳ دارد، از بتاکاروتن هویج هم نمی‌شود گذشت. همه این مواد کافی است برای این‌که این خورشرا به یک غذای ضد حساسیت و البته کم‌کالری تبدیل کند.

    اگر در لیست مواد غذایی که برای رفع علائم حساسیت فصلی مفید است، نگاهی بیندازید هر سه ماده کلم بروکلی، سویا و هویج را در آن می‌بینید.

    کلم بروکلی حاوی ویتامین C و بیوفلاونوئید است سویا هم امگا۳ دارد، از بتاکاروتن هویج هم نمی‌شود گذشت. همه این مواد کافی است برای این‌که این خورش را به یک غذای ضد حساسیت و البته کم‌کالری تبدیل کند.

    مواد لازم برای ۴ نفر

    کلم‌بروکلی: ۴۰۰ گرم

    سویا: ۲ پیمانه

    پیاز بزرگ: یک عدد

    سیر: ۴ حبه

    هویج بزرگ: یک عدد

    رب گوجه‌فرنگی: ۲ قاشق سوپ‌خوری

    روغن: به میزان لازم

    نمک، فلفل و زردچوبه: مقداری

    طرز تهیه:

    ۱-  پیاز را پوست کنده، شسته و خلالی یا نگینی خرد کنید. هویج را هم پوست کنده، بشویید و به شکل دلخواه برش بزنید.

    ۲ – در تابه‌ای روغن ریخته، روی حرارت بگذارید. پس از داغ شدن روغن، پیازها را در روغن تفت دهید. سیرها را هم له کرده و همراه پیاز سرخ کنید.

    ۳-  مقداری زردچوبه و فلفل به تابه اضافه کرده و سویای آماده را داخل تابه ریخته و خوب با مواد دیگر مخلوط کنید.

    ۴- بعد از کمی تفت دادن سویا، نوبت به اضافه کردن رب گوجه فرنگی و هویج خردشده است.

    – ۵ مدتی که از تفت دادن مواد گذشت مقداری آب به خورش اضافه کنید (تا حدی که روی مواد بیاید) و اجازه دهید تا هویج بپزد.

    ۶ – حدود ۱۰ دقیقه به آخر پخت مانده، کلم بروکلی خردشده را اضافه کرده و بعد از پخت خورش را سرو کنید. این غذا را، هم می‌شود با نان سرو کرد و هم با برنج.

    با تشکر از ابراز احساس شما!
    بعد از خواندن مطلب چه حسی دارید؟
    • برانگیخته
    • مجذوب کننده
    • خوشحال کننده
    • حوصله سر بر
    • ناراحت کننده
    • عصبانی شدم
    برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    ديدگاهي بدهيد !


    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.