تفاوت WPA و WPA2 در تنظیمات مودم

در ادامه به تفاوت های دیگر واژه های مورد استفاده در تنظیمات ADSL و مودم ها، یعنی تفاوت WPA و WPA2 می پردازیم.

به گزارش کلوب آموزش WPA (دسترسی حفاظت شده Wi-Fi یا Wi-Fi Protected Access) و WPA2 دو مورد از استانداردهای امنیتی هستند که می توانند برای حفاظت شبکه های بی سیم مورد استفاده قرار بگیرند. WPA از (TKIP (Temporal Key Integrity Protocol استفاده می کند در حالی که WPA2 قادر است از TKIP با الگوریتم های پیشرفته AES استفاده کند.

Wi-Fi برای مردم دسترسی آسان و سریع و بدون هرگونه زحمت به شبکه را بدون اینکه نیاز به سیمی باشد فراهم می کند. اما این رایگان نیست. گرچه سیمی نیاز نیست اما احتمال اینکه افراد غیرمجاز از شبکه استفاده کرده و به داده ها و منابع آن ها دسترسی پیدا کنند وجود دارد. این مشکل در شبکه های سیمی به دلیل اینکه کاربر باید به طور فیزیکی در ارتباط با شبکه LAN قرار بگیرد وجود ندارد. WPA زمانی به جای WEP برای تامین امنیت شبکه های بی سیم مورد استفاده قرار گرفت که مشخص شد معایب جدی برای دسترسی بسیار آسان آن به داده ها وجود دارد. علیرغم اینکه WPA بسیار سخت تر هک می شود اما هنوز هم ممکن است که از ابزار های پیشرفته تر استفاده شود.

WPA2 این مشکل را با معرفی الگوریتم AES حل کرده است از لحاظ تئوری گذرنامه ایجاد شده توسط الگوریتم AES عملا غیر قابل هک می باشد. بیشتر افراد و مراکزی که از شبکه بی سیم استفاده می کنند باید از WPA2 برای تامین نیاز های امنیتی خود استفاده کنند.

تنها نقظه ضعف WPA2 مقدار استفاده از قدرت پردازشی است که از آن برای تامین امنیت شبکه شما استفاده می شود. به همین دلیل به صورت مستقیم به سخت افزاری قوی تر نیاز دارد در غیر اینصورت با کاهش عملکرد در شبکه ها منجر خواهد شد. این چالشی است که با اکسس پوینت های قدیمی که قبل از WPA2 ساخته شده اند وجود دارد که تنها با ارتقا firmware قادر خواهند بود WPA2 را اجرا کنند.  بیشتر اکسس پوینت های جدید با داشتن سخت افزار قوی تر، تاثیر بر روی سرعت را به حداقل رسانده اند.

شما در صورت امکان باید از WPA2 استفاده کنید چراکه این سیستم حداکثر امنتیت را برای قسمت های مورد نیاز شما فراهم می کند. تنها زمانی از WPA استفاده کنید که اکسس پوینت شما  قادر به پشتیبانی از WPA2 نمی باشد. همچنین اگر اکسس پوینت شما در استفاده از WPA2 تحت تاثیر کاهش سرعت قرار می گیرد می توانید از همان WPA استفاده کنید. اما برای موسساتی که امنیتشان از اهمیت فراوانی برخودار داست خرید یک اکسس پوینت قوی تر تنها راه حل می باشد.

به طور خلاصه

۱- WPA2 نسخه بهبود یافته WPA می باشد.

۲- WPA تنها از رمزگذاری TKIP پشتیبانی می کند در حالی که WPA2 از AES نیز پشتیبانی می کند.

۳- از لحاظ تئوری WPA2 قابل هک نیست در حالی که WPA قابل هک می باشد.

۴- نیاز WPA2 به قدرت پردازشی بیش از  WPA می باشد.

درباره‌ی

همچنین ببینید

معرفی عوامل هنگ کردن گوشی تلفن همراه

هنگ کردن گوشی‌های تلفن همراه موضوعی است که کاربران در بسیاری موارد آن را به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو