اپلیکیشن Rescuetime :زمان فعالیت مفید در کامپیوتر

معرفی Rescuetime: چقدر در روز مفید کار می‌کنید:همیشه می‌شنویم که زمان کار مفید در کشورمان حداکثر ۱ ساعت در روز است و بعضی اوقات با شنیدنش لبخندی بر روی لبانمان ظاهر می‌شود. برای خودم همیشه پیش آمده که بدانم واقعا کار مفیدم چقدر است؟ از صبح که وارد دفتر می‌شوم و یا در خانه شروع به کار می‌کنم چند ساعت آن واقعا Productive و سودآور است و چند ساعتش را صرف کارهای دیگر می‌کنم؟ پس از تحقیق و بررسی چند سرویس مختلف و روش‌های مختلف به اپلیکیشن Rescuetime رسیدم و پس از مدتی استفاده از آن تصمیم گرفتم توضیحاتی در مورد آن در کلوب آموزش بنویسم.

اپلیکیشن Rescuetime چه کاری انجام می‌دهد؟

 

 

در واقع ساده‌ترین تعریفی که می‌شود از این نرم‌افزار کرد این است که زمان صرف شده شما را در نرم‌افزارهای مختلف و سایت‌های مختلف جمع‌آوری می‌کند و در طی گزارشی که در تصویر بالا می‌بینید نمایش‌ می‌دهد. این نرم‌افزار بر روی کامپیوتر ویندوزی یا مک شما نصب می‌شود، زمان‌ها را محاسبه می‌کند، هر ۳۰ دقیقه برای سرور می‌فرستد و گزارشات مربوط به فعالیتتان را در داشبوردتان در سایتش نمایش می‌دهد. این سرویس هم پلن رایگان دارد و هم پلن پولی که بابت هر ماه ۹ دلار دریافت می‌کند. من از سرویس Premium استفاده می‌کنم که به من اجازه می‌دهد زمان‌های صرف شده (به جز وقتی که پای کامپیوترم) را نیز مانیتور کنم و آنها را هم در سیستم ثبت کنم. توصیه می‌کنم ابتدا با پلن رایگان شروع کنید و اگر نیاز داشتید اکانتتان را به پلن پولی آپگرید کنید.

 

 

می‌توانید از اینجا در این سرویس ثبت‌نام کنید

چند نکته برای استفاده مفید‌تر از سرویس:

 

 

توصیه می‌کنم پس از این که در این سرویس ثبت‌نام کردید و نرم‌افزارش را بر روی کامپیوترتان نصب کردید، حداقل سه روز به فعالیت معمولی ادامه دهید و کاری به گزارش‌ها نداشته باشید. پس از سه روز با مراجعه به صفحه Categorize your activities فعالیت‌هایتان را دسته‌بندی کنید. می‌توانید برای هر فعالیت یک وضعیت (بر طبق لیست زیر) مشخص کنید:

  • Very productive (بسیار مفید)
  • productive (مفید)
  • distracting (غیرمفید یا مزاحم)
  • very distracting (بسیار مزاحم)

با دسته بندی فعالیت‌ها و سایت‌هایی که برروی آنها فعال هستید، می‌توانید به آمار دقیق‌تری از مقدار Productive بودن خود برسید و بدانید که واقعا در ۱۰ ساعتی که فعال بودید چند ساعت به درستی کار کردید و چند ساعت را صرف فعالیت‌های غیرمفید کردید.

اگر زمان کاری مشخصی در طی روز دارید (مثلا ساعت ۸ صبح الی ۲ بعدازظهر) می‌توانید در بخش account setting و سربرگ privacy از سرویس بخواهید که فقط در همین زمان فعالیت شما را مانیتور کند. اگر هم اهداف خاصی را در طی روز یا هفته دنبال می‌کنید می‌توانید در بخش Tools و گزینه Goals & Alerts آنها را مشخص کنید. من روزانه کمتر از ۲ ساعت صرف وقت در شبکه‌های اجتماعی و بیشتر از ۵ ساعت کار مفید در روز را به عنوان هدفم قرار دادم.

در پایان امیدوارم که اطلاعاتی که از این سرویس بدست می‌آورید باعث شود تا بیشتر حواستان به وقتی که پای کارهای غیرمفید صرف می‌کنید باشد و بتوانید بهتر کار کنید. لطفا اگر از این سرویس استفاده کرده‌اید، تجربه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

درباره‌ی

همچنین ببینید

چگونه مصرف اینترنت منابع مختلف در ویندوز را محدود کنیم؟

یکی از دغدغه هایی که هر یکی از ما ایرانی ها این روزها بیستر درگیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو