آموزش ۵ روش برای انجام مکالمه ویدیویی

مکالمه ویدیویی یا ویدئو چت یک روش محبوب در بین کاربران برای برقراری ارتباط با دوستان و اعضای خانواده است. معمولا از هر نوع صفحه ی نمایشی می توان برای این کار استفاده کرد: لپ تاپ، تبلت، گوشی های هوشمند، کامپیوتر ها و دیگر دستگاه ها. یکی از این صفحات نمایش هم تلویزیون است که برتری های نسبت به دیگر صفحات نمایش دارد.

به گزارش کلوپ آموزش ؛ معمولا دستگاه های ذکر شده در بالا برای مکالمات یک نفر با یک نفر مناسب است و زمانی که تعداد افراد زیاد باشد و عده ی افرادی که دور صفحه نمایش جمع می شوند زیاد می شود استفاده از این دستگاه ها سخت میشود. استفاده از تلوزیون های هوشمند بهترین راه حلی برای مکالمه ویدیویی است. ما به شما می گوییم که چگونه از ابزارهای مکالمه ویدیویی مختلف بر روی تلوزیون خود استفاده کنید.

Skype

ساده ترین ابزار برای برقراری یک مکالمه ویدیویی استفاده از اسکایپ است. این برنامه برای مکالمه بین تعداد بیشتر از ۱۰ نفراز افراد هم مناسب است. همچنین این برنامه روی اغلب سیستم عامل ها از قبیل Windows ،OSX ،Linux ،Android ،iOS ،BlackBerry و Windows Phone قابل استفاده است.

راحت ترین راه دسترسی به اسکایپ روی تلوزیون، استفاده از تلوزیون هایی است که طبق تنظیمات پیش فرض کارخانه این برنامه را دارند. کمپانی هایی مثلSony ،Sharp ،Panasonic ،LG   Toshiba ،Samsung ،Vizio و Elite تلوزیون های هوشمند را با برنامه ی اسکایپ نصب شده ارائه می دهند.

مرحله ی بعدی برای برقراری ارتباط تصویری داشتن یک دوربین متناسب با نوع مدل تلوزیون شما می باشد و البته مدل های پیشرفته تر تلوزیون های هوشمند خودشان دوربین هم دارند که طبیعتا قیمت زیادی هم دارند.

دستگاه های Blu-ray

دستگاه های Blu-ray نسبتا ارزان قیمت تر هستند. همانطور که برنامه ی اسکایپ بر روی بعضی از تلوزیون ها نصب بودند بر روی بعضی از دستگاه های Blu-ray هم به طور پیش فرض وجود دارند مثلا دستگاه هایی که کمپانی های Sony و Panasonic ارائه می دهند دارای اسکایپ هستند. البته با تمام اینها باز هم شما مستلزم خرید دوربین هستید.

All-in-one

یکی دیگر از گزینه هایی که شما می توانید برای مکالمه ویدیویی از آن استفاده کنید دوربین های مخصوص تلوزیون All-in-one می باشند که توسط کمپانی های Logitech یا Tely Labs ارائه می شوند. مزیت این دوربین ها این است که نیازی به تلوزیون های هوشمند ندارند و فقط وجود یک تلوزیون HD کافی است.این دوربین ها شامل یک دوربین عریض با کیفیت HD ، میکروفن ، پورت اترنت و ارتباط Wi-Fi هستند که به خروجی HDMI تلوزیون متصل می شوند.

Xbox One

شرکت مایکروسافت به تازگی کنسول بازی جدیدش را روانه ی بازار کرده که این دستگاه دارای اسکایپ نصب شده و همچنین قابلیت اجرای Blu-Ray ، فیلم های تلوزیونی و اجرای آخرین نسخه از بازی های کنسول را دارد. مهمترین و بهترین وی‍‍ژگی این دستگاه داشتن دوربین بر روی Kinect آن است که شما را از خریدن یک دوربین راحت می کند.

Laptop

در آخر بهترین و راحت ترین و البته در دسترس ترین روش برای برقراری مکالمه ویدیویی استفاده از لپ تاپ است که هم دارای دوربین است هم می توان به راحتی اسکایپ را بر روی آن نصب کرد. فقط کافیست لپ تاپ را به خروجی HDMI تلوزیون متصل کرده و برنامه ی اسکایپ را باز کنید و وارد اسکایپ شوید. البته یک سری مشکلات کوچک مثل کیفیت پایین دوربین لپ تاپ ها و قدرت کم میکروفن آنها وجود دارند.

در صورتی که هیچ کدام از دستگاه های بالا در دسترس نبودند می توانید از Xbox 360 یا PlayStation 3 استفاده کنید. البته فقط در صورتی می توانید مکالمه برقرار کنید که طرف مقابل شما هم از همان دستگاه استفاده کند.

درباره‌ی

همچنین ببینید

چگونه مصرف اینترنت منابع مختلف در ویندوز را محدود کنیم؟

یکی از دغدغه هایی که هر یکی از ما ایرانی ها این روزها بیستر درگیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو