آموزش گل آرایی برای فصل بهار

بهار آمده است و حضور گل های رنگارنگ در اطرافمان هم به وضوح نشان از آن دارد ، حضور گلهای آفتابگردان به همراه گلهای دیگر که درون یک سبد شیشه ای گرد آمده اند می تواند بر روی میز صبحانه الهام بخش این فصل پر ترنم و خوش آهنگ باشد .

شما براحتی می توانید میز خانه ی خود را با استفاده از گل های طبیعی زینت ببخشید .

آنچه که برای این آموزش شما بدان احتیاج دارید :

این گل آرایی بسیار آسان است . برای پیشبرد آن شما به یک گلدان شیشه ای استوانه ای شکل ، مارچوبه (asparagus) ، تعدادی از گل های مورد علاقه ی خود ، شاخه های مجعد ، دو عدد کش پلاستیکی ، نوار گل و روبان احتیاج دارید. به جز مارچوبه و گل که از گل فروشی ها قابل خریداری هستند ، سایر مواد را می توانید از فروشگاه های صنایع دستی تهیه نمایید .

گام ۱ :

پایه ی سبد مارچوبه ی شما یک گلدان استوانه ای شیشه ایست که باید بین ۴ تا ۸ اینچ قطر داشته باشد و ارتفاع آن هم بیشتر از ارتفاع یک ساقه ی مارچوبه ی متوسط نباشد ؛ یعنی حدودا ۷ اینچ باشد . دو عدد کش لاستیکی را دور گلدان شیشه ای و تقریبا وسط آن قرار دهید . اکنون همه چیز برای قرار دادن مارچوبه ها مهیاست .

گام ۲ :

مارچوبه ها را طوری تنظیم و مرتب کنید که ارتفاع آنها کمی بلندتر از ارتفاع گلدان باشد . سپس آنها را دور تا دور گلدان داخل کش لاستیکی قرار دهید . کش برای آنست که مارچوبه ها را ثابت نگه دارد . برای گلدان ۷ اینچی من ، من به ۴۵ مارچوبه برای پوشش کامل گلدان نیاز داشتم . سپس گلدان را با آب پر کنید .

گام ۳ :

قرار دادن رنگ زرد گل آفتابگردان در کنار گل های لیلیوم و رز صورتی می تواند جلوه ی تمام عیار فصل بهار باشد . گل های خود را برش بزنید به طوریکه آنها فقط کمی بلندتر از مارچوبه ها باشند بدون اینکه ساقه ی اضافی آنها نمایان شود . به این ترتیب به نظر خواهد رسید که مارچوبه ها ساقه ی گل های شما هستند .

گام ۴ :

اگر شما شاخه یا بید مجعد تازه را پیدا نکردید می توانید از نمونه ی مصنوعی آن که در فروشگاه های صنایع دستی یافت می شود ، استفاده کنید . حدودا دو الی سه شاخه بید مجعد کافی است ، آنها را کنار هم قرار دهید و به شکل یک قوس خم کنید . رشته ها را به دور هم بپیچید تا کاملا به هم متصل شوند . این دسته ی سبد شما خواهد بود .

گام ۵ :

دو قسمت انتهایی بید مجعد را در دو سوی مقابل سبد به منظور تعبیه ی یک دسته ی زیبا قرار دهید . از گل های داخل گلدان به منظور محکم کردن پایه ی بید های مجعد استفاده کنید . اگر دسته هنوز هم محکم نیست می توانید با استفاده از نوارهای گل آنرا به سطح داخلی گلدان شیشه ای بچسبانید . نوار گل بهتر از نوارهای معمولی است و علاوه بر محکم تر بودن ضد آب نیز هست .

گام ۶ :

مسلما حضور کش های لاستیکی بر روی سطح مارچوبه ها جلوه ی چندان جذابی را ندارد . از این رو شما می توانید با استفاده از چند رشته روبان در این محل ، گل آرایی خود را به کمال برسانید .

گام ۷ :

از این سبد زیبا می توانید در فصل بهار بر روی میزهای غذاخوری و در محیط منزل خود به منظور ایجاد طراوت و شادابی بهارگونه استفاده کنید .

منبع : ehow

درباره‌ی

همچنین ببینید

بانوان خانه دار بخوانند …

خانم های خانه دار برای بهتر کردن مدیریت در امور خانه باید برای خود یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو