آموزش چند راهکار برای کاهش لرزش دوربین و گرفتن عکس های واضح تر

با یادگیری این تنظیمات می‌توانید درکی ابتدایی از چگونگی کنترل لرزش دوربین داشته باشید. در این مطلب تعدادی از راهکار هایی که در کاهش لرزش دوربین و عکس های واضح تر نقش دارند را به شما معرفی خواهیم کرد.

راهکار هایی برای کاهش لرزش دوربین و عکس های واضح تر

۱ . سرعت شاتر سریع‌تر

دوربین

اگر از لنزی بلند استفاده می‌کنید و یا اینکه عکسبرداری را در فضایی کم نور انجام می‌دهید دوربین را بر مد الویت شاتر (Shutter Priority) یا دستی (Manual) قرار دهید. در این مدهای نوردهی شما قادر خواهید بود از سرعت شاتر سریعتری مثلا سرعت۱۶۰/۱ ثانیه برای یک لنز ۱۰۰میلیمتری استفاده نمایید.

۲ . دیافراگم بازتر

دوربین

یک دیافراگم باز همچون f/2.8 و f/4 به نسبت دیافراگم بسته‌ای همچون f/16 یا f/22 سرعت شاتر بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد. با وجودی که دیافراگم‌های باز عمق میدان کمتری دارند ولی حذف لرزش دوربین به آن می‌ارزد.

۳ . ایزوی بالاتر

دوربین

اگر نمی‌توانید برای افزایش سرعت شاتر از دیافراگم بازتری استفاده نمایید ایزو را افزایش دهید. در ایزوی ۸۰۰ یا ۱۶۰۰ به میزان کمی از کیفیت تصویر کاسته می‌شود. ایزو را بر حالت خودکار قرار دهید تا بهترین ایزو برای ثبت عکس شارپ انتخاب شود.

دوربین

کلام آخر: frame rate را افزایش دهید و عکس های بیشتری بگیرید

اگر تعداد عکس‌هایی که در لحظه می‌گیرید را افزایش دهید شانس ثبت عکسی شارپ افزایش می‌یابد. شما ممکن است در هنگام فشردن دکمه‌ی شاتر، ناخواسته دوربین را حرکت دهید و این موجب می‌شود اولین عکسی که با آن بگیرید به صورتی محو ثبت گردد.

بعد از فشردن دکمه‌ی شاتر عکس‌های بعدی واضحتر ثبت می‌شوند. حتی در زمانی که سوژه‌تان متحرک نیست و شما سه پایه‌ای در دسترس ندارید دوربین را بر مد عکسبرداری پیاپی قرار دهید.

۴ . لنز را به درستی جا بزنید

دوربین

اگر لنز شما از جک اتصال سه پایه برخوردار است، آن را بچرخانید تا در بالا قرار بگیرد به این صورت جایگاهی برای دست خواهید داشت تا به وسیله‌ی آن دوربین را سفت‌تر بگیرید.

همچنین شما می‌توانید به طور کامل جک را از لنز جدا کنید. اگر دوربین شما از تنظیمات لرزشگیری تصویر برخوردار است آن را فعال کنید و در صورت امکان گزینه‌ی خنثی سازی همه‌طرفه‌ی حرکت را انتخاب نمایید.

۵ . نحوه گرفتن دوربین در دست

دوربین

بند دوربین را به دور بازوی راست خود حلقه کنید و آن را بکشید تا ثابت‌تر بماند. پاهایتان را تا عرض شانه باز کنید، آرنج‌هایتان را به سمت بدنتان خم کنید و چشمی منظره یاب را بر چشمتان قرار دهید تا بر چهره‌تان تکیه کند.

به جای اینکه دکمه‌ی شاتر را بفشارید، برای جلوگیری از حرکت دوربین به سمت پایین، انگشت خود را بر روی دکمه‌ی شاتر بچرخانید.

برای کسب آموزش بیشتر در مورد نحوه صحیح گرفتن دوربین در دست هنگام عکاسی، به این اینفوگرافیک لنزک مراجعه نمایید.

۶ . تکیه دادن هنگام عکاسی

دوربین

در صورت امکان جسم محکمی پیدا کنید تا دوربین و لنز را به آن تکیه دهید. همچنین نشستن روی زمین نیز می‌تواند به ثبت عکس‌های واضح به ویژه با لنز‌های بزرگ و سنگین کمک شایانی کند. بر روی شکم بر زمین بخوابید و دوربین را به کیفش تکیه دهید.

همچنین شما می‌توانید بر زمین زانو بزنید، زانوی راست خود را بر زمین گذاشته و آرنجتان را بر زانوی چپ تکیه دهید.

======================

درباره‌ی

همچنین ببینید

دوربین هوشمند NX3000 Smart سامسونگ با سنسور ۲۰.۳ مگاپیکسلی رونمایی شد

سامسونگ جدیدترین دوربین بدون آیینه خود را با نام NX3000 Smart Camera رونمایی کرد. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو