آموزش عکاسی حرفه ای با دوربینی بی کیفیت!

اگر هنوز از یک دوربین قدیمی فشرده و ضعیف استفاده می‌کنید، یا علاوه بر دوربین DSLR خود یک دوربین جیبی معمولی و قدیمی نیز دارید که بیشتر اوقات همراه شماست و ترجیح می‌دهید از آن برای ثبت لحظات زندگی خود استفاده نمایید. ولی کیفیت بد عکس‌های گرفته شده با آن همیشه باعث رنجش شما می‌شود، خواندم مقاله را ادامه دهید تا با چند توصیه برای خلق عکس‌های بهتر با دوربین‌های معمولی و قدیمی آشنا شوید.

شارژ کنید

 

 

اگر باتری دوربین شما شارژ نداشته باشد، اصلا کار نمی‌کند که بخواهد عکس خوب یا بد بگیرد. دوربین‌های کوچک نیز معمولا باتری‌های با کیفیت و طول عمر باتری پایین دارند. پس همیشه مراقب شارژ دوربین خود باشید. سعی کنید بلافاصله پس از اتمام عکس‌برداری، دوربین را خاموش نموده تا انرژی ذخیره شده در باتری دیرتر تخلیه شود. همچنین تلاش کنید کمتر از نمایشگر و فلش دوربین استفاده کنید تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

منبع نور را در پشت خود قرار دهید

 

 

منبع نور نباید پشت سوژه عکاسی قرار گیرد، همیشه سعی کنید، سوژه عکاسی را در موقعیتی قرار دهید که منبع نور پشت خود شما (عکاس) قرار گیرد، در غیر اینصورت عکس‌های شما با کیفیت بسیار پایین و با حداقل جزئیات ضبط خواهند شد.

یک حافظه SD حجیم‌تر تهیه نموده و هزاران عکس بگیرید

 

 

اگر با اصول عکاسی به خوبی آشنا نیستید و دوربین شما هم امکانات خاصی برای عکاسی حرفه‌ای ندارد، سعی کنید از یک حافظه ذخیره‌سازی حجیم استفاده نموده و از هر سوژه چندین عکس شبیه به هم بگیرید تا بعدا از بین عکس‌های گرفته شده، بهترین را انتخاب نمایید. فراموش نکنید که همواره می‌توانید عکس‌های بدرد نخور را حذف نمایید. بسیاری از دوربین‌های قدیمی نیز مجهز به قابلیت عکاسی پشت سر (Burst Mode) هستند. می‌توانید از این قابلیت برای گرفتن چند عکس پشت سر هم استفاده نمایید.

وقتی نور محیط زیاد است از فلش استفاده کنید!

 

 

در یک روز روشن آفتابی وقتی نور خورشید مستقیما به سوژه عکاسی شما می‌تابد، از فلش برای از بین بردن سایه‌های روی چهره شخص استفاده کنید. به این ترتیب تمام سایه‌ها از بین رفته و عکس صاف و سالمی ضبط می‌شود.

در تاریکی از فلش استفاده نکنید!

 

 

فلش دوربین‌های معمولی بسیار ضعیف است و به خوبی عمل نمی‌کند. زمانی که در نور کم از فلش دوربین خود استفاده می‌کنید تمام جزئیات تصویر از بین رفته و اگر فاصله سوژه از شما دور باشد هیچ چیز قابل تشخیص نخواهد بود. پس همواره سعی کنید تا جای ممکن از فلش دوربین استفاده نکنید یا اگر یک عکس را با فلش می‌گیرید حتمی یک عکس دیگر با شرایط یکسان و بدون فلش بگیرید. بسیاری از دوربین‌های جیبی امروزی دارای تنظیمات از پیش تعریف شده برای شرایط کم و نور و محیط‌های تاریک هستند، سعی کنید از این تنظیمات استفاده نمایید. اگر دوربین شما امکان تغییر میزان ISO را می‌دهد آن را برروی بالاترین مقدار ممکن تغییر داده و سپس عکس بگیرید.

دوربین را ثابت نگه دارید

 

 

اکثر دوربین‌های ارزان قیمت فاقد، لرزش‌گیر مناسب هستند و همانطور که می‌دانید لرزش دوربین باعث تاری عکس می‌شود. پس سعی کنید تا جای ممکن از پایه استفاده نموده و یا دوربین را برروی سطحی ثابت قرار دهید تا دوربین در هنگام عکس‌برداری تکان نخورد. لرزش دوربین در محیط‌های تاریک و بدون فلش بیشتر مشکل ساز می‌شود پس سعی کنید در این شرایط بیشتر به ثابت نگاه داشتن دوربین توجه کنید.

برای یک لحظه به ترکیب و ساختار عکس فکر کنید

 

 

نیازی نیست که قوانین زیبا شناسی در عکاسی را بشناسید. تنها کافی است برای یک لحظه به داستانی که قرار است با عکس خود بیان کنید، فکر کنید. سعی کنید سوژه عکاسی خود را در بهترین موقعیت قرار داده و کادربندی خود را با دقت انجام دهید. سعی کنید همه بخش‌های مورد نظر شما در کادر عکس جا بگیرند. اجسام و اشیاء غیرضروری را از پس زمینه عکس خارج نمایید. در نهایت تلاش کنید عکاسی از سوژه مورد نظر خود را از چندین زاویه مختلف انجام دهید تا بعدا بتوانید بهترین آنها را انتخاب نمایید.

عکس خانوادگی در رستوران

 

 

اگر قصد دارید از خانواده خود در رستوران عکس بگیرید، سعی کنید به دیوار تکیه داده و فلش را نیز غیرفعال کنید. در جایی بایستید که منبع اصلی نور در پشت سوژه مورد نظر شما قرار نگیرد و سعی کنید، مردم در حال حرکت در پس زمینه عکس شما قرار نگیرند.

عکس از فرزندتان در مقابل یک ساختمان بزرگ

 

 

قصد دارید از فرزند خود که در مقابل یک برج یا ساختمان بسیار بلند ایستاده، عکس بگیرید؟ ابتدا مطمئن شوید که خورشید در پشت شما قرار دارد، به دنبال فرصتی بگردید که رهگذری در پشت سوژه عکاسی شما حرکت نکند، سپس چندین عکس پشت سر هم بگیرید تا بعدا سر فرصت بهترین آنها را انتخاب کنید.

———————————–

درباره‌ی

همچنین ببینید

آموزش کامل فتوشاپ در عکاسی

قیمت این محصول: ۱۸,۹۰۰ تومانابتدا محصول را درب منزل دریافت کنید و سپس هزینه آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو