آموزش روش هایی برای داشتن شروعی موفق در کاهش وزن

بی شک داشتن یک شروع خوب و صحیح در میزان موفقیت نهایی موثر است.

 

 

آیا شما نیز خواهان یک شروع بهتر در برنامه کاهش وزنتان هستید؟ می‌توانید در این راستا از توصیه های ذیل کمک بجویید … بی شک داشتن یک شروع خوب و صحیح در میزان موفقیت نهایی موثر است. طبق همان ضرب‌المثل قدیمی خودمان که می‌گوید: سنگ اول چو نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج؛ می‌بایست کارها را از روش صحیح شان شروع نمود. اما سنگ‌های اول در کاهش وزن تعیین اهداف مناسب و انتخاب مسیر صحیح می‌باشند، که در ادامه‌ی آن با رعایت الگوی صحیح به سر منزل مقصود خواهید رسید.
واژه‌ی رژیم در کل یک واژه‌ی ناخوشایند است و ما را یاد محرومیت و دردهای گرسنگی می‌اندازد؛ لذا برای پیشگیری از درد و رنج همراه با رژیم لاغری باید از یک برنامه صحیح پیروی نمود. آیا شما نیز خواهان یک شروع بهتر در برنامه کاهش وزنتان هستید؟ می‌توانید در این راستا از توصیه های ذیل کمک بجویید.

۱ – اهدافتان برای کاهش وزن را بهتر بشناسید .

قبل از تصمیم برای اقدام به کاهش وزن، می‌بایست میزان تغییری که برای کاهش وزن نیاز دارید را بسنجید. در این راستا افراد دارای اضافه وزن زیاد یا چاق بهتر است به مراکز کاهش وزن مراجعه کنند؛ یعنی جایی که افرادی که نیاز به کاهش مقادیر زیادی از وزن مازادشان را دارند؛ از یک برنامه سازماندهی و نظارت شده پیروی نمایند.
اما اگر شخصی دارای اضافه وزن اندک و خفیف است می‌تواند با کنترل حجم غذای دریافتی و افزایش فعالیت بدنی به کاهش وزن دست یابد. هر چند که برای تنظیم میزان غذای دریافتی نیز می‌بایست با یک متخصص تغذیه مشورت نمود و یا از راهنماها در این زمینه استفاده نمود.
لازم نیست برای افزایش فعالیت بدنی حتماً به باشگاه بروید بلکه با پیاده‌روی و استفاده از تردمیل و افزایش فعالیت‌های روزانه‌ی خود نیز می‌توانید فعالیت بدنی روزانه‌تان را ارتقاء بخشید؛ همچنین متخصص تغذیه می‌تواند راهکارهایی برای افزایش فعالیت بدنی روزانه‌تان را به شما نشان دهد.
اطمینان کسب کنید که فقط برای شخص خودتان ملزم به کاهش وزن شده‌اید و به خاطر این نیست که شخص دیگری شما را تحت فشار قرار داده که این کار را انجام دهید .

۲ – شخصیت خودتان را در ارتباط با کاهش وزن بهتر بشناسید .
ویژگی شما در نگرش و رفتار شما در ارتباط با غذا خوردن موثر است. احتمالاً یکسری عادات غذایی نامناسب دارید که باید آن‌ها را بشناسید برای مثال:
_ غذا خوردن غیر ارادی و ناخودآگاه :
اگر شما دچار تمایلات غیر ارادی به غذا خوردن هستید یعنی مثلاً با دیدن خوراکی و تنقلات به صورت غیر ارادی به سمت آن‌ها می‌روید و آن‌ها را می‌خورید، بنابراین شما رژیم گیرنده‌ای هستید که باید این تمایلات غیرارادی و کنترل نشده را اصلاح و مهار نمایید.

_ افراد دچار بی‌توجهی و عدم تمرکز بر غذا خوردن :
اگر از جمله افرادی هستید که به زمان و میزان غذا خوردن خود توجه و تمرکز کافی ندارید؛ ممکن است در هنگام تماشای تلویزیون یا کارهای دیگر به خوردن غذا و میان‌وعده‌های غذایی بپردازید، که باید این عادت خود را اصلاح کنید.

_ عصبی بودن :
اگر انسانی عصبی و مضطرب هستید، احتمالاً مشکلات بیشتری خواهید داشت. افراد دچار عصبانیت، استرس و ناراحتی، ممکن است از غذا خوردن برای بهتر نمودن احساسشان استفاده کنند.

_ شخصیت محکم و استوار :
کاهش وزن برای شخصیت‌های محکم و استوار سخت نیست. اگر شما خیلی خود محور، دارای حس همکاری و مصمم هستید؛ اوقات راحت‌تری را در کاهش وزن سپری خواهید نمود.

_ افراد معاشرتی :
بنا به نظر برخی متخصصین افراد معاشرتی و اجتماعی احتمالاً بهتر از بقیه می‌توانند دریافت غذای خود را تحت کنترل و نظارت داشته باشند.

اصول کاهش وزن

 

 

۳ – ترکیب هر دو گزینه‌ی ورزش و رژیم غذایی
برخی ممکن است بپرسند از بین رژیم غذایی و فعالیت بدنی؛ کدامیک در ارجحیت قرار دارد؟ پاسخ، هر دوی آن‌هاست، در واقع ترکیب نمودن رژیم غذایی با ورزش و فعالیت بدنی است که می‌تواند شما را به سرمنزل مقصودتان یعنی کاهش وزن برساند.

۴ – ایجاد یک تعهد راسخ در زمینه کاهش وزن
دانستن این که چرا می‌خواهید کاهش وزن یابید، به موفقیت شما کمک می‌کند. بنابراین قبل از این که یک برنامه‌ی کاهش وزن را شروع کنید از خودتان سؤال‌های زیر را بپرسید:
آیا من برای انجام این کار آماده‌ام؟
آیا انگیزه این کار از درون من نشات می‌گیرد؟
آیا می‌توانم با پسرفت‌ها و یا کاهش پیشرفت‌های گاه و بیگاه کنار آیم؟
آیا می‌توانم به طور کامل به کاهش وزن تمرکز کنم؟ (برای مثال اگر شما هم اکنون در خلال تغییر شغل یا دیگر حواس پرتی‌ها قرار دارید؛ بهتر است اول این مسائل را برطرف کنید و سپس به تلاش در راستای کاهش وزن متمرکز گردید.)

در نهایت اطمینان کسب کنید که فقط برای شخص خودتان ملزم به کاهش وزن شده‌اید و به خاطر این نیست که شخص دیگری شما را تحت فشار قرار داده که این کار را انجام دهید. علاوه بر این در آخر توصیه می‌شود که کارها را آهسته انجام دهید، توصیه‌های مذکور را در ذهن خود داشته باشید و بدون معطلی در جاده سلامت و تناسب اندام قرار گیرید.

درباره‌ی

همچنین ببینید

چگونه در فصل گرما عرق کردن بدن را کنترل کنیم؟

با رسیدن فصل گرما یکی از اصلی ترین مشکلاتی که اکثر افراد با آن مواجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو