آموزش راهکاری مناسب جهت خرید لباس مناسب

برای انجام یک خرید موفق نکات زیادی هست که باید آنها را در نظر گرفت. نکاتی که در عین سادگی، دانستن آنها باعث یک انتخاب درست هنگام خرید پوشاک می شود و در نهایت احساس رضایت خریدار را به دنبال دارد.
در اینجا ما سعی می کنیم با یادآوری این نکات، در خرید لباسهای مناسب به شما کمک کنیم.

  • ‎مقدار قابل توجهی از در آمد سالیانه ی ما صرف هزینه های پوشاک می شود. از سوی دیگر نوع پوشش ما، نقش زیادی در به نمایش گذاشتن شخصیت و رفتارمان دارد. همچنین غیر از نیازی که به پوشش داریم، تنوع پوشاک به خودی خود برای ما جذاب است. تمام این موارد باعث می شوند که در انتخاب پوشش خود دقت کافی داشته باشیم.
  • ‎ زمانی که می خواهیم پیراهن یا بلوزی را بخریم اولین مواردی که به ذهن ما می رسد مدل کلی لباس و رنگ آن است و در مرحله ی بعدی سایز یا کوتاهی و بلندی لباس توجه ما را به خود جلب می کند.کسانی که کمی دقیق ترند به جزئیات مدل و رنگ لباس هم توجه میکنند. مانند اینکه آیا این مدل یقه با سرشانه و گردن من هماهنگ است؟ آیا این رنگ لباس به رنگ پوست من می آید؟ و یا اینکه دراین لباس متناسب به نظر می رسم یا خیر؟
  • نکته ی خیلی مهم و ساده ای که اکثرا مورد توجه قرار نمی گیرد، راحتی لباس است. این مورد به ویژه در انتخاب لباسهای مهمانی، نادیده گرفته می شود. گاهی به دلیل راحت نبودن در لباسهای مهمانی، به شدت خسته و کلافه می شوید و وقتی به خانه ی خود می رسید با تعویض آنها احساس راحتی فوق العاده ای می کنید، این به دلیل انتخاب نامتناسب لباس است. شما می توانید لباسهایی را بپوشید که در عین زیبایی و رعایت تمام اصول، از راحتی نسبی هم برخوردار باشند. پرو لباسها در این میان نقش مهمی پیدا می کند.
  • ‎ بیشتر اتاقهای پرو در مغازه ها، از فضای کافی برخوردار نیستند و باعث می شوند که فقط به دیدن لباس در آینه بسنده کنیم. در حالی که باید راحتی لباس را هم در نظر بگیریم.
  • ‎هنگام پرو کردن لباس بهتر است دستهای خود را به جهات مختلف حرکت دهیم تا از راحتی حلقه آستین لباس، هنگام حرکت دستها مطمئن شویم. در لباسهایی که در جلو دکمه دارند، حرکت دادن دستها می تواند به ما نشان دهد که آیا دکمه ها در هنگام حرکت، کشیده و باز می شوند یا خیر؟ و آیا لباس با حرکت دستها به سمت بالا کشیده می شود یا خیر؟با کمی خم شدن، می توانیم گشادی و بازی یقه و همچنین کوتاهی و بلندی قد لباس را هنگام حرکات روزمره، بررسی کنیم.
  • ‎ در هنگام پرو شلوار بهتر است به حالت بستن بند کفش بنشینید و از راحتی شلوار مطمئن شوید وببینید که آیا کمر شلوار در هنگام خم شدن از راحتی کافی برخوردار است یا نه؟قد شلوار را هم با کفش و هم بدون کفش کنترل کنید واگر قد شلوار بلند بود بعد از علامت گذاری آن را حتما کوتاه کنید و از تا زدن شلوار خودداری کنید. تا زدن شلوار باعث ایجاد نوعی بی نظمی و نابسامانی در لباس می شود.
  • ‎ در صورتی که لباس جیب دارد و قصد دارید از آن استفاده کنید، بهتر است اندازه ی آن را بررسی کنید وببینید آیا به راحتی می توانید دست یا کیف پول خود را در آن قرار دهید یا نه؟ چون گاهی اوقات جیب ها خیلی بالا یا خیلی پایین طراحی می شوند و برای استفاده از آنها به دردسر می افتید و راحتی لازم را ندارند.
  • از نکات مهم هنگام پرو لباس این است که لباس را به همان صورتی که قرار است بپوشیم، پرو کنیم. یعنی با همان کفش یا لباسی که آنها را با هم خواهیم پوشید، نه با لباس وکفش هایی که اصلا به هم نمی آیند. این امر باعث میشود که ناهماهنگی های احتمالی در لباس را به راحتی مشاهده کنیم و کار انتخاب برایمان بسیار راحتتر خواهد بود.
  • در هنگام پرو لباس بهتر است یک نفر که سلیقه اش را قبول داریم همراه ببریم تا بتوانیم از نظر وی هنگام پرو بهره مند شویم و به ما کمک کند تا لباس را از زوایای مختلف بررسی کرده و راحت تر بتوانیم لباس مناسب خود را بیابیم. در ضمن تا اندازه ی زیادی از انتخاب خود مطمئن می شویم.
  • یکی از نکات بسیار مهم هنگام خرید لباس این است که دوخت لباس را بررسی کنیم. برای این کار لازم نیست که در این کار تخصصی داشته باشیم. متأسفانه در بازار لباسهایی وجود دارند که به علت صرفه جویی در مقدار پارچه ی مصرفی و یا بی دقتی تولید کننده، جادرزهای خیلی کمی دارند و فقط با چند ساعت پوشیدن درزهایشان باز می شود، یا لباسهایی را می بینیم که درزهایشان فقط سردوزی شده اند که این ها هم در حداقل زمان ممکن درزهایشان باز می شود. بایک بررسی جزئی می توانیم از خرید این لباسها صرف نظر کنیم.البته در صورتی که اطلاعاتی در مورد دوخت داشته باشید می توانید این بررسی را دقیق تر انجام دهید و لباسی با دوخت مناسب و با کیفیت را تهیه کنید.
  • در هنگام خرید لباس بهتر است به برچسبهای نگهداری و الیاف تشکیل دهنده ی آنها هم توجه کنید. گاهی نگهداری و شستشوی برخی لباسها کمی مشکل است و فقط باید با دست شسته شوند ویا حتما باید اتو شوند، در برخی لباسها نیز رنگشان ثابت نیست یا زیاد چروک می شوند. ممکن است این موارد در تصمیم گیری ما برای خرید لباس مؤثر باشند.
  • در هنگام خرید مانتو یا پالتو بهتر است تا حدودی ضخامت لباسهایی را که زیر آنها می پوشیم در نظر بگیریم. چون پالتو را روی لباسهای دیگر می پوشیم، بهتر است از حرکت راحت دست در حلقه آستین آن مطمئن شویم و مانتو های که جلو باز هستند انتخاب کنیم تا به راحتی آنها را بپوشیم یا هنگام تعویض دچار مشکل نشویم.
  • برای انتخاب روسری دقت کنید اگر صورتتان کوچک و ریز است شال نپوشید، استفاده از مقنعه یا روسری های چهارگوش برای شما بهتر خواهند بود. برعکس اگر صورت درشتی دارید بهتر است است از شال استفاده کنید چون استفاده از روسری های چهارگوش، صورت شما را درشت تر نشان خواهند داد.
  • پوشیدن روسری های طرحدار برای صورت های درشت و روسری های ساده برای صورتهای ریز مناسبتر است.از نکات دیگری که در هنگام خرید روسری می توانید مد نظر قرار دهید این است که آیا به راحتی روی سر قرار می گیرند یا لیز می خورند؟ یا پهنا و کوتاهی و بلندی این شال برای شما مناسب است یا خیر؟روسری های ساده و بدون طرح اگر به نحو زیبایی بسته شوند متمایز و جذاب به نظر خواهند رسید.
  • اگر قد کوتاهی دارید بهتر است کیف های بزگ نخرید زیرا شما را کوتاهتر از آنچه هستید نشان می دهند. کیفهایی که به دوش آویخته می شوند قد شما را بلندتر از زمانی که کیفتان را به دست می گیرید نشان می دهند.همچنین کیفهایی که افقی هستند شما را چاقتر و کیف های عمودی شما را بلندتر نشان می دهند.
  • اگر دوست دارید لباسهای تک و جذابی بپوشید، سعی کنید لباسهایی تهیه کنید که دارای تزئینات و مدلسازی باشند و نیز خیلی شلوغ نباشند، چون این نوع لباسها زود از مد افتاده خسته کننده میشوند و جذابیتشان از دست میرود.انتخاب رنگهای روشن و سرد برای فصل گرم و رنگهای تیره و گرم برای فصل سرد بسیار حائز اهمیت است و کمک شایانی به ایجاد حرارت مناسب در شما می کند.
  • ———————————————

درباره‌ی

همچنین ببینید

برندگان نودمین دوره اسکار (اسکار ۲۰۱۸)

امسال نودمین سال برگزاری اسکار بود ، مراسمی که چشم های تمام سینماگران را هر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو