آموزش دکوراسیون منزل

بسیاری از خانم های خانه دار با فرارسیدن سال نو، تغییراتی را در چیدمان خانه انجام می دهند که البته برای ایجاد تنوع در محیط خانه و همچنین تغییر روحیه عمومی افراد خانواده بسیار عالی است.
یکی از این اقدامات، تغییر رنگ درها و دیوارهاست که البته بیشتر افراد هنگام انتخاب رنگ برای آنها دچار شکل و دودلی می شوند و ترس از این دارند که رنگ انتخابی شان با فضا و وسایل چیدمان شده خانه هماهنگ نباشد و حتی بعد از مدتی دلشان را بزند.
این نکته قابل توجه است که رنگ با احساسات و علایق افراد در ارتباط است و انتخاب درست رنگ ها می تواند الهام بخش، انرژی زا و حتی تسلی دهنده و حیات بخش باشند. استفاده از طیف رنگ های سرد یا گرم در چیدمان خانه، تاثیر متفاوتی در شما ایجاد می کند.

● رنگ های گرم
استفاده از رنگ های گرم حس شادی و صمیمیت در فضا ایجاد می کند. رنگ های گرم باری خانه های بزرگ مناسبند زیرا فضا را گرم تر و شادتر می کنند و در این فضا احساس خستگی و کسلی به واسطه حضور رنگ های شاد بسیار کمتر است. برای مثال استفاده از رنگ گلبهی در اتاق خواب احساس آرامش و استراحت را برای شما به همراه دارد. رنگ گلبهی روی دیوارها سایه ای طبیعی روی میز و آباژور ایجاد می کند که سبب هماهنگی و آرامش و انسجام وسایل روی میز کنار تخت می شود.

● رنگ های سرد
استفاده از رنگ های سرد که بسیار پرطرفدار نیز هستند حس بهاری و تازگی را به همراه دارد و سایه های طبیعی به وجود آمده از رنگ های سرد در فضا به خصوص رنگ سبز، به سبب خنثی بودن آن، آرامش و سکوت به وجود می آورد. کسانی که دوست دارند فضای خانه شان سبکی قدیمی داشته باشد و برایشان گذشته را یادآوری کند، می توانند رنگ سبزی که با کمی آبی ترکیب شده باشد را انتخاب کنند. رنگ های سرد برای خانه های کوچک که آفتابگیر و دارای نور طبیعی بالایی هستند به سبب ایجاد حس سرما و بزرگ نشان دادن خانه بسیار مناسب است.

———————————–

درباره‌ی

همچنین ببینید

کفپوش مناسب ایوان شما کدام است؟

ما با چهار متخصص ساخت ایوان گفتگو کردیم تا متوجه شویم که چگونه باید مواد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو