آموزش جالب ساختن فانوس با قوطی حلبی !

آیا تا به حال فکر کرده اید که می توانید با یک قوطی حلبی بی مصرف، شبی درخشان را برای خود و اطرافیان بسازید؟ یا در تابستانی گرم، غروبی درخشان و خنک را تداعی سازید؟ کافی است تنها یک قوطی حلبی (از جنس قلع)، به اندازه دلخواه، و یک برگ درخت را به عنوان الگوی آن، چکش و تعدادی میخ تهیه کنید و با آموزش ساخت فانوس همراه شوید.

مرحله ۱

چگونه با قوطی حلبی فانوس بسازیم
قوطی حلبی را تمیز کنید. قوطی را باز کرده و درب آن را بردارید و محتویات آن را خالی کنید. نوشته ها و کاغذهای روی آن را بردارید و آن را در مخلوط آب گرم و صابون بشویید. در انتها آن را کامل خشک کنید. قوطی هایی که صدمه دیده باشند و یا تورفتگی داشته باشند، برای این کار مناسب نیستند.

مرحله ۲

چگونه با قوطی حلبی فانوس بسازیم
در این مرحله باید قوطی را برای چکش کاری آماده کنیم. فریز کردن قوطی، قبل از انجام کار، از تغییر شکل دادن قوطی در حین چکش کاری، جلوگیری می کند. بدین منظور، سه چهارم از فضای قوطی را با شن یا ماسه پر کنید. این کار از تورم قوطی، در حین فریز شدن، جلوگیری می کند (آب زمانی که یخ می زند، افزایش حجم خواهد داشت). پس از اینکه قوطی را با شن پر کردید، با آب آن را پر کنید.

مرحله ۳

چگونه با قوطی حلبی فانوس بسازیم
سپس قوطی را داخل فریزر قرار دهید. پس از اینکه آب یخ زد، قوطی را از فریزر خارج نمایید.

مرحله ۴

چگونه با قوطی حلبی فانوس بسازیم
در این مرحله باید طرح برگ را روی قوطی حک کنیم. برگی مناسب قوطی انتخاب کنید. برگ را روی قوطی ثابت نگه دارید. مکان و اندازه دلخواه جایی که می خواهید طرح را حک کنید، بررسی کنید. با ثابت نگه داشتن برگ، اولین ضربه را با میخ و چکش، روی قوطی در انتهای برگ وارد نمایید. دقت کنید که برگ پاره نشود.

مرحله ۵

چگونه با قوطی حلبی فانوس بسازیم
تمام نقاط قوطی را، از روی رگ برگ ها و بر روی محیط برگ، با چکش و میخ سوراخ نمایید تا طرح برگ شکل بگیرد. توجه داشته باشید که سوراخ هایی که ایجاد می کنید، متقارن باشند تا الگوی زیبایی ایجاد کرده باشید.

مرحله ۶

چگونه با قوطی حلبی فانوس بسازیم
در این مرحله، باید قوطی حلبی را رنگ کنید. پس از ایجاد طرح برگ روی قوطی، باید رنگ دلخواه خود را روی آن اسپری کنید. پس از اسپری رنگ روی قوطی، در فضای باز، به مدت ۲۴ ساعت قوطی را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود. البته بیشتر رنگ های اسپری، در فضای گرم و خشک، سه ساعته خشک می شوند.

مرحله ۷

چگونه با قوطی حلبی فانوس بسازیم
حالا باید قسمت روشنایی فانوس را بسازید. برای این کار، انتهای قوطی را نسبت به اندازه قوطی، به مقدار نصف پیمانه با شن یا ماسه پر کنید. یک شمع کوچک را وسط قوطی، روی شن ها قرار دهید. حال، شمع را روشن کنید. فانوس شما آماده است تا شب درخشانی برایتان بسازد.

نکات و هشدارها

  • می توانید دو طرف بالایی فانوس را سوراخ کنید و آن را از جایی آویزان کنید. سیمی را از سوراخ هایی که از دو طرف ایجاد کرده اید، رد کنید و گره بزنید. توجه داشته باشید که فانوس را از مواد قابل اشتعال دور سازید.
  • فانوس های مختلفی با قوطی هایی با اندازه های مختلف درست کنید و حیاط یا فضای خانه خود را زیبا کنید.

منبع WikiHow

=====================

درباره‌ی

همچنین ببینید

آموزش ساخت آباژور در کمترین زمان

  آیا عاشق آباژورهای با پایه مرمر هستید اما به نظرتان گران می‌رسد؟ در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو