آموزش ترفندهای بی نظیر برای سرچی ایده آل در گوگل

موتور جستجوی گوگل، غول بزرگ و دوست داشتنی فضای مجازی، جایی است که هر چه بخواهید در آن پیدا می شود و خیلی وقت ها با یک سرچ ساده می توانید به آنچه مد نظرتان است برسید.

جستجو در گوگل ظاهر سخت و پیچیده ای ندارد، اما دانستن برخی ترفندها و میانبرهای ساده می تواند به ما کمک کند ساده تر و زودتر به جواب برسیم. ضمن اینکه این کلک های به ظاهر ساده از ما یک جستجوگر حرفه ای می سازد.

در ایمیل پیش رو چند روش و ترفند ساده برای بهتر نتیجه گرفتن از سرچ در گوگل را به شما معرفی می کنیم:

نیازهای روزانه

۱٫ آب و هوا

برای اطلاع از وضع آب و هوای شهر مورد نظر خود کلمه  weather را در باکس گوگل تایپ کنید و به دنبال آن نام شهر مورد نظر خود را بنویسید. اولین نتیجه گوگل پاسخ سوال شماست.


۲٫ قیمت سهام

برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود درباره بازار سهام، نماد آن را در باکس گوگل بنویسید و با کلیک روی اولین لینک به پاسخ سوال خود برسید.

 

۳٫ زمان

برای اطلاع از ساعت به وقت شهرهای گوناگون دنیا، ابتدا کلمه “time” را تایپ کنید و بعد از آن نام شهر مورد نظر را بنویسید.

 

۴٫ طلوع و غروب آفتاب

برای اطلاع از زمان طلوع یا غروب آفتاب در بسیاری از شهرهای دنیا می توانید کلمه “Sunrise” یا “Sunset” را در باکس تایپ کرده و سپس نام شهر مورد نظرتان را بنویسید.

 

ابزارک های مرجع

۵٫ ماشین حساب

برای استفاده از ماشین حساب گوگل، خیلی ساده محاسبه مورد نظر خود را در باکس تایپ کنید، گوگل در صدم ثانیه ای پاسخ را به شما می دهد.

 

۶٫ جستجوی کتاب

برای جستجوی اطلاعات راجع به کتاب مورد نظر خود می توانید نام آن را (حتی به فارسی) در باکس گوگل تایپ کنید و سپس از منوی بالای صفحه “Books” را انتخاب کنید تا اطلاعات کاملتری درباره اش بدست آورید

 

۷٫ زمین لرزه

برای اطلاع از تازه ترین خبرها در مورد زمین لرزه این کلمه را در باکس تایپ کنید. اگر جای خاصی نیز مد نظرتان باشد می توانید بعد از این کلمه، شهر مورد نظرتان را تایپ کنید.

 

۸٫ تبدیل واحد

برای اینکه برای تبدیل واحدهای مختلف به هم دچار دردسر نشوید، کافیست واحد هایی را که می خواهید به هم تبدیل کنید را در باکس بنویسید.

 

۹٫ مشخصات افراد

اگر به دنبال اطلاعاتی از یک فرد هستید کافیست نام و تعدادی از مشخصه های او را که می دانید در باکس تایپ کنید تا هر آنچه در مورد این فرد در گوگل هست، به شما نمایش داه شود

 

انتخاب کلمات کلیدی

۱۰٫ کلمات هم معنی

اگر علاوه بر توضیح یک کلمه پیدا کردن هم معنی هایش هم برایتان مهم است، پیش از کلمه از علامت (~) استفاده کنید.

 

۱۱٫ توضیح کلمات در دیکشنری

برای اینکه توضیح یا تعریفی از یک کلمه را پیدا کنید، می توانید کلمه “Define” را پیش از کلمه اصلی و با یک فاصله بنویسید.

 

۱۲٫ چک کردن املای کلمات

گوگل به صورت اتوماتیک املا یا اسپل کلمات را چک می کند و اگر حدس بزند که شما غلط نوشتید، با پرسیدن این سوال که “آیا منظورتان … بود؟!” به شما کمک می کند تا املای درست را بیابید.

 

۱۳ .جستجوی محدود به یک محل

اگر به دنبال رستوران، فروشگاه یا کسب و کار خاصی در منطقه خود هستید، کافیست دسته بندی آنچه می خواهید را به همراه محل مورد نظر بنویسید تا گوگل هر آنچه در چنته دارد برایتان رو کند.

از نقشه اش هم می توانید استفاده کنید.

 

۱۴٫ زمان نمایش فیلم ها

برای آگاهی از اطلاعاتی راجع به پخش فیلم ها می توانید نام فیلم مورد نظر را در کادر جستجو وارد کنید.

 

۱۵٫ بیماری ها و نشانه های آنها

برای آگاهی از یک بیماری و بدست آوردن اطلاعات درباره آن، نام بیماری را در کادر جستجو تایپ کنید تا گوگل اطلاعات کافی درباره آن به شما بدهد.

 

۱۶٫ داروها

درباره داروها هم وضع به همین منوال است. با تایپ نام دارو می توانید اطلاعاتی کافی درباره آن را از گوگل بگیرید.

 

۱۷٫ تبدیل واحد پول

برای اینکه واحد پول کشوری را به واحد پول کشور دیگر تبدیل کنید به سادگی می تواند مقدار پول موردنظر به همراه کشور مبدا و مقصد را در سرچ باکس گوگل تایپ کنید.

 

۱۸٫ نقشه

دنبال نقشه محل خاصی می گردید؟ پیدا کردنش با وجود کادر جستجوی گوگل کار سختی نیست. می توانید به فارسی یا انگلیسی عبارت نقشه یا Map را به همراه نام محل مورد نظر تایپ کنید.

 

۱۹٫ جستجوی مرتبط

اگر بخواهید سایت هایی که مطالب مرتبط با یک سایت خاص را دارند، بیابید کافیست کلمه Related را پیش از آدرس سایت در کادر تایپ کنید.

 

۲۰٫ پر کردن جای خالی

این ترفند برای سوالاتی که می خواهید از گوگل بپرسید به خوبی جواب می دهد. می توانید بخشی از آنچه در ذهن دارید را تایپ کنید و بلافاصله بعد از آن از علامت *استفاده کنید تا گوگل خودش به دنبال پاسخ سوال شما بگردد.

 

درباره‌ی

همچنین ببینید

معرفی سرویس های مفید گوگل

وقتی صحبت از سرویس‌های گوگل می‌شود، اولین نکته‌ای که توجه‌مان را مورد این ابزارها جلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو