آموزش بافت ساق دست

برای بافت ساق به روش زیر عمل می کنیم

۲۶ دانه سر می اندازیم و به اندازه ۴ سانتی متر کشباف می بافیم (۲ دانه از زیر و ۲ دانه از رو)

بعد از کشباف دانه ها رو با سنجاق علامتگذاری می کنیم ، ۱۰ دانه اول ۶ دانه وسط و ۱۰ دانه آخر را با سنجاق علامتگذاری می کنیم .

بعد از کشباف ۱۰ دانه اول همه از رو (در هر دو طرف) ۶ دانه وسط را ساده می بافیم (یه رج از زیر و یه رج از رو ) و ۱۰ دانه آخر هم مثل ۱۰ دانه اول همه از رو (در هر دو طرف) می بافیم . ۴ رج را به همین ترتیب می بافیم.

در رج پنجم به ۶ دانه وسط که می رسیم بافت مارپیچ را انجام می دهیم (۳ دانه اول را از میل خارج کرده و جایش را با۳ دانه دوم عوض می کنیم) و ۱۰ دانه آخر را مثل رج های قبل می بافیم.

رج های بعدی را همان بافت ساده طبق رج های قبل ادامه می دهیم که به این ترتیب مدل مارپیچ درست می شود.

فاصله بین پیچ ها سلیقه ای است ولی در این مدل فاصله ها حدودا ۴ سانتیمتر است به همین ترتیب بافت ها را تا جایی ادامه می دهید که میخواهید اندازه بلندی ساق باشد که برای من حدودا ۱۶ سانتیمتر است.

در ادامه یک رج قبل از کشباف دریچه شصت را می اندازیم به این تزتیب که ۴ دانه که بافتیم ۶ دانه کور کرده و یک دانه از رو می بافیم ۶ دانه ساده و ۱۰ دانه از رو می بافیم.

در رج بعد به دانه های کور کرده که میرسیم ۶ دانه سر می اندازیم ادامه رج را می بافیم. در رج بعد دومرتبه کشباف می بافیم دو دانه از زیر و دو دانه از رو می بافیم به طول ۲ سانتیمتر و در آخر دانه ها را کور کرده و در آخر کار دو طرف را به وسیله قلاب یا سوزن بهم وصل می کنیم.

تمام اندازه های ذکر شده سایز دست خودم است و اگر فکر می کنید ۲۶ دانه برای شما کم و زیاد است می توانیدبه تعداد مساوی به ۱۰ دانه اول و آخر اضافه یا کم کنید

نکته: همه مارپیچها از بافت رو انجام می دهیم (و همین طور کور کردن برای جای شست را.)همچنین دریچه های دست چپ و راست بلعکس است و یکی از سمت اول کار کور می شود ودیگری از قسمت آخر کار

——————————-

درباره‌ی

همچنین ببینید

آموزش ساخت آباژور در کمترین زمان

  آیا عاشق آباژورهای با پایه مرمر هستید اما به نظرتان گران می‌رسد؟ در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو