آموزش استفاده از کـدها و ترفندهای مخفی موبایل

تقریبا تمام اپراتورهای تلفن همراه در جهان کدهای ویژه‌ای دارند که به واسطه به‌کارگیری این کدها کاربران می‌توانند میزان کارایی گوشی تلفن همراه خود را بالا برده و بر برخی از قابلیت‌های آن بیفزایند. برخی از این کدها در حقیقت فرامینی هستند که به‌صورت عادی در منوی گوشی تلفن همراه موجود است و استفاده از این کدها در حقیقت به نوعی میانبر برای همان فرامین محسوب می‌شود.

 کد دایورت :

یکی از معروف‌ترین کدها که جزو پرکاربرد‌ترین آنها نیز محسوب می‌شود کد دایورت است. شما می‌توانید با گرفتن کد #۹۱۵*۲۱* تلفن خود را برای مدت زمانی خاص از دسترس خارج کنید. این سرویس با گرفتن کد #۲۱# کنسل می‌شود.

برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر می‌توانید از کد #Number*21* استفاده کنید. همچنین با استفاده از کد#۰۹۴۰۲۲*۶۷* زمانی که تماس‌های خود را رد می‌کنید پیام شماره مشترک نظر در شبکه موجود نیست برای فرد تماس‌گیرنده پخش خواهد شد. برای خروج از این سرویس کافی است #۶۷# را شماره‌گیری کنید. برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر در صورت عدم ‌پاسخگویی از کد # Number*61* استفاده کنید. در این صورت زمانی که شما به تماس‌های خود پاسخ نمی‌دهید شماره شما روی شماره‌ای که در قسمت Number وارد کرده‌اید انتقال می‌یابد. برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر در صورت در دسترس نبودن از کد #Number*62* استفاده کنید. در این صورت زمانی که شما در دسترس نباشید شماره شما روی شماره‌ای که در قسمت Number وارد کرده‌اید انتقال می‌یابد.

 کد ریست کردن :

#۷۷۸۰#* RESET گوشی یا همان بازگشت به حالت تنظیمات کارخانه‌ای.
مناسب برای زمانی که گوشی قاطی کرده است. در واقع درایو C گوشی را ریست می‌کند (ریست گوشی بدون حذف برنامه‌ها) بعد از وارد کردن این کد‌، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت.

#۷۳۷۰#* فرمت گوشی.
مناسب برای زمانی‌که گوشی خیلی خیلی قاطی کرده است. در واقع این کد درایو C گوشی را فرمت می‌کند و البته تمامی برنامه‌ها و فایل‌های موجود روی این درایو از بین خواهد رفت. بعد از وارد کردن این کد‌، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت.

 کد سریال نامبر گوشی :

کد #۰۶#* سریال نامبر گوشی یا همان IMEI را نمایش می‌دهد. استفاده از این کد در هنگام خرید گوشی و تطابق آن با شماره سریال موجود روی جعبه گوشی و بدنه دستگاه می‌تواند به شما ثابت کند که گوشی شما اورجینال و آکبند است یا تعمیری و کارکرده است.

کلمه IMEI مخفف عبارت International Mobile Equipment Identity و به معنی هویت بین‌المللی دستگاه‌های تلفن همراه است. IMEI یک شماره ۱۵ رقمی است که در هر موبایل منحصر به فرد است و در حقیقت بیانگر هویت دستگاه مورد استفاده در شبکه‌های GSM است.

کد #۰۰۰۰#* نمایش سیستم عامل، تاریخ ساخت و مدل گوشی‌های نوکیا را نمایش می‌دهد. استفاده از این کد و نیز مقایسه زمان ساخت با تاریخ خرید گوشی نیز می‌تواند به‌عنوان یکی از فاکتورهای نو بودن یک گوشی محسوب شود.

 کد قدرت باطری مخفی شده :

تمام شدن باطری موبایل مشکلی همیشگی و آشنا برای همه است، یکی از را‌ه‌های مطمئن برای افزایش طول عمر شارژ باطری موبایل، قراردادن موبایل در حالت ذخیره باطری یا انرژی است که باعث می‌شود در صورتی که با موبایل کار نکنید بلافاصله صفحه را قفل کرده یا نور اسکرین آن را کم می‌کند. اما راه دیگری هم برای حالت‌های اضطراری استفاده از شارژ موبایل وجود دارد.

در نظر بگیرید باطری موبایل شما خیلی ضعیف است. برای فعال کردن کلیدهای #۳۳۷۰* را فشار دهید. موبایل شما با این اندوخته راه‌اندازی مجدد خواهد شد و شارژ باطری ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت. این فضای اندوخته هنگامی که موبایل خود را شارژ می‌کنید، خودبه‌خود شارژ خواهد شد.

برخی معتقدند که باید شارژ موبایل بطور ۱۰۰ درصد تمام شود و بعد شارژ کامل صورت گیرد اما این مسئله در مورد نسل اول موبایل‌ها مصداق داشت تکنولوژی های جدید موبایل نیازی به این کار ندارد.

 کد منوی مخفی گارانتی :

در تلفن‌های همراه نوکیا یک منوی مخفی وجود دارد که حاوی اطلاعات مفیدی برای تعمیرکاران گوشی‌های موبایل است. برای دستیابی به این منوی مخفی‌، کافی است کد #۹۲۷۰۲۶۸۹#* را روی تلفن همراه خود وارد کنید. در این هنگام شما وارد یک منوی مخفی می‌شوید که شامل گزینه‌های زیر است:
نمایش شماره سریال گوشی
تاریخ ساخت گوشی
تاریخ آخرین تعمیر انجام شده روی گوشی (البته اگر در گذشته تعمیری روی آن انجام گرفته باشد).
نشان‌دهنده زمان مکالمات انجام شده با گوشی مورد نظر (این تایمر را با هیچ روشی نمی‌توان پاک کرد).
ایجاد توانایی برقراری تبادل اطلاعات کاربر (درصورت وجود لوازم مورد نیاز) برای خارج شدن از این منو‌، یک‌بار تلفن خود را خاموش کنید و سپس دوباره آن را روشن کنید.

www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج‌

 راهکارهایی برای بالا بردن ذخیره حافظه و سرعت گوشی

 ارسال پیام: بهتر است سعی شود پیام‌ها در کارت حافظه ذخیره شوند، نه در حافظه تلفن همراه.

 تصاویر پس‌زمینه‌زنده: ممکن است این تصاویر زیبا به‌نظر برسند اما قدرت پردازشگر را تضعیف می‌کنند.

 حذف برنامه‌های غیرضروری: اگر از همه برنامه‌های نصب شده در تلفن همراه استفاده نمی‌شود و مانند گردوغبار تلفن همراه را پوشانده‌اند، بهتر است حذف شوند، زیرا تنها حافظه با ارزش تلفن همراه را اشغال می‌کنند.

 انتقال تصاویر و ویدئوهای قدیمی: کاربران ممکن است تصاویر یا ویدئوهای زیادی را در گوشی خود ذخیره کنند؛ حتی بدون اینکه آنها را بشناسند. می‌توان آنها را در یک حافظه خارجی یا اکسترنال یا در حافظه لپ‌تاپ ذخیره کرد.

www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج‌

2-2

 چگونه نیاز موبایل به شارژ را در حد امکان کاهش دهیم

۱٫ اگر از بلوتوث استفاده نمیکنید، آن را خاموش کنید.
بلوتوث خود به تنهایی باتری زیادی مصرف میکند. بعد از استفاده هدست یا هندزفری بلوتوث یا نقل و انتقال فایل، عکس، صوت و… از طریق بلوتوث فراموش نکنید آن را خاموش نمایید.

۲٫ نور صفحه نمایش خود را کم کنید.
بعضی از گوشیها به طور خودکار نور صفحه نمایش خود را با توجه به نور محیط تنظیم می‌کنند ولی بعضی دیگر از گوشیها این قابلیت را ندارند و باید خود کاربر این کار را انجام دهد.

۳٫ از عکسهای متحرک استفاده نکنید.
محافظ های صفحه نمایش و عکسهای متحرک پس زمینه بسیار جالبی هستند ولی مصرف باتری شما را بیشتر میکنند.

۴٫ زنگ موبایل خود را تنظیم کنید.
زیرا زنگ با صدای بلند، به همراه لرزش، انرژی زیادی مصرف میکند که باعث میشود باتری زودتر خالی شود.

۵٫ باتری خود را بشناسید.
بعضی از گوشیها باتری های لیتیومی دارند و برخی باتریهای نیکلی. در مورد باتری های نیکلی، قبل از اولین بار استفاده باید گوشی خود را تا ۱۰ ساعت شارژ کنید تا تمام ظرفیت باتری قابل استفاده شود، اما درباره باتری‌های لیتیومی تنها تا زمانی که اعلام میکند باتری شارژ شده است کافی است.

باتریهای نیکلی بعد از مدتی استفاده از آن و شارژ مجدد، نیاز به تخلیه کامل باتری دارد چون در غیر این صورت زود خراب می‌شود ولی باتریهای لیتیومی این مشکل را ندارند. این باتریها را هر موقع که لازم بود شارژ کنید و لازم نیست صبرکنید تا شارژ آن کاملا تخلیه شود.

۶٫ باتری را خنک نگهدارید و جلوی نور آفتاب قرار ندهید
باتریهای لیتیومی در خود تجهیزات محافظت در برابر حرارت دارند که اگر مدت طولانی در شارژ باشند صدمه ‌ای به آنها وارد نمیشود. اما با این حال اگر باتریهای لیتیومی را بیش از یک هفته شارژ کنید یا اگر گوشی شما مرتب مقابل نور مستقیم آفتاب یا نزدیک‌ منبع گرمایی باشد، صدمه می‌بیند.

www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج‌

02

 ترفندهایی برای افزایش عمر باتری گوشی های هوشمند

 خبرآنلاین: اکثر ما گوشی های تلفن همراهی داشتیم که هیچ شباهتی به گوشی های امروزی ندارند. آن زمان کاربران موبایل دغدغه های کاربران گوشی های هوشمند امروز را نداشتند. یکی از این دغدغه ها که اکنون به یک مشکل بزرگ تبدیل شده مصرف باتری است. در سال های اخیر پیشرفت تلفن های همراه پردازنده ها و نمایشگرهای آن ها از پیشرفت صنعت باتری های قابل شارژ پیشی گرفته و اگر با بعضی از آن ها چند ساعت بازی کنید باید دور تماس و پیامک را خط بکشید و در به در به دنبال یک شارژر بگردید. در زیر چند ترفند ساده برای افزایش عمر باتری اینگونه گوشی ها را به شما معرفی می کنیم:

اکثر گوشی های هوشمند دارای قابلیت چند وظیفه ای (Multi-tasking) هستند. به این معنی که چند اپلیکیشن می توانند همزمان باز بمانند و در صورت لزوم به آن ها دسترسی پیدا کرد. این کار به شدت ریزپردازنده گوشی را تشنه برق می کند و معضل اصلی کاربران است.

در سیستم عامل iOS با دوبار زدن دکمه Home نواری در زیر صفحه باز می شود و اپلیکیشن های فعال را نمایش می دهد. بر روی هر کدام از اپلیکیشن ها چند ثانیه لمس کنید تا یک علامت توقف در گوشه آن ها باز شود. این علامت را انتخاب کنید، اپلیکیشن مورد نظر بسته می شود.

در گوشی های مجهز به سیستم عامل اندروید نیز در قسمت Task Manager در پرونده RAM می توانید برنامه های در حال اجرا را ببندید.

یکی دیگر از قابلیت هایی که بلای جان باتری دستگاه است، روشن بودن مودم های وای فای، GPRS و GPS است. پس یادتان باشد وقتی به این قابلیت هایی نیاز ندارید مودم های مربوط را خاموش کنید.

علاوه بر این، قابلیت همزمان سازی بعضی اپلیکیشن ها به صورت آنلاین نیز می تواند باتری زیادی مصرف کند چرا که به صورت خودکار هر چند دقیقه یک بار به اینترنت متصل می شود و همین امر نیازمند انرژی بالایی است.

با کم کردن نور پس زمینه و کاهش مدت زمانی که صفحه نمایش در حال غیر فعال روشن می ماند هم می شود مصرف باتری دستگاه را کاهش داد.

در دستگاه های مجهز به iOS، کم کردن تعداد Notification ها تا حدودی مصرف باتری را محدود می کند. هر بار که یک Notificiation نمایش داده می شود صفحه نمایش دستگاه روشن می شود. اما در دستگاه های مجهز به اندروید، یک برنامه کلیدی امکان کنترل کامل مصرف باتری را به کاربر می دهد. در نسخه های قبل از اندروید ۴ این برنامه در Settings، About Phone، Battery Use قرار دارد. در اندروید نسخه ۴ این برنامه به یک قسمت مجزا در منوی Settings برده شده است. Battery Use به شما نشان می دهد هر کدام از عوامل مختلف چه مقدار از باتری دستگاه را مصرف می کنند.

www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج‌

 افزایش اعتبار سیم کارت های همراه اول با تلفن گویای ۴۴۴

مشترکان سیم کارت‌های اعتباری همراه اول از طریق تماس با تلفن گویای ۴۴۴ می‌توانند نسبت به افزایش اعتبار سیم کارت خود اقدام کنند.

علاوه بر روش رایج ورود رمز کارت شارژ (#*۱۴۰*)، مشترکان سیم کارت‌های اعتباری این اپراتور می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن گویای ۴۴۴ نیز اقدام به افزایش اعتبار کنند.

گفتنی است، خرید شارژ برای سیم کارت‌های اعتباری همراه اول از طریق روشهای حضوری (خرید کارت شارژ) و غیر حضوری مانند دستگاه pos، دستگاه ATM، اینترنت (سایت همراه اول به نشانی www.mci.ir) امکان پذیر است.

www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج‌

 با خدمات رایگان مخابرات برای تلفن های ثابت آشنا شوید

phone

هفت صبح: شرکت مخابرات ایران، خدمات رایگان متنوعی را برای کاربران تلفن های ثابت در نظر گرفته است اما بسیاری از مردم از این خدمات و نحوه فعال سازی آنها بی خبرند. در ادامه ایمیل جهت اطلاع شما دوستان پرشین استار به این سرویس ها اشاره می کنیم:

 انتقال مکالمه (Call Diverting) :

با این سرویس می توانید هنگامی که با تلفن شما تماس گرفته می شود مکالمه را به یک خط دیگری ثابت یا همراه منتقل کنید و عمل دایورت کردن را انجام دهید. برای این کار شما باید کد زیر را در دستگاه تلفن وارد کنید:
#شماره مورد نظر *۲۱*
بعد از زدن این کد صدایی که می شنوید فرق خواهد کرد، این یعنی اینکه خط شما دایورت شده است. برای غیرفعال کردن این سرویس باید باز گوشی را بردارید و عدد #۲۱# را وارد کنید. در صورتی که مجدد صدای بوق مخصوص را شنیدید، گوشی را قطع کرده و مجدد روشن کنید. در این حالت خط شما کاملا از حالت دایورت خارج شده است.

 سرویس انتظار مکالمه (Call Waiting) :

هنگام مکالمه شخص دیگری به شما تلفن می زند صدای بوق ضعیفی به گوشتان می رسد و شما را آگاه می کند، شما می توانید با کمک این سرویس مکالمه اول خود را موقتا قطع و با شخص ثالث صحبت کنید پس از خاتمه مکالمه یا حین مکالمه می توانید مجددا با شخص اول به صحبت خود ادامه دهید.
برای استفاده از این سرویس شما باید هنگام شنیدن صدای بوق ضعیف با فشاردادن دکمه «Flash» در تلفن های دیجیتال با نفر سوم تماس برقرار کنید. برای بازگشت به گفت و گوی اول می توانید همین کار را تکرار کنید.

 انتقال مکالمه از خط اشغال به خطوط دیگر (Call Forwarding) :

برای اینکه تماس گیرندگان با بوق اشغال مواجه نشوند، می توانید یک یا چند شماره تلفن خود را به مرکز تلفن مربوط اعلام کنید که در صورت اشغال بودن هریک از شماره ها ارتباط به طور خودکار به شماره های بعدی منتقل شود.
برای استفاده از این حالت باید بعد از برداشتن گوشی کد #۴۳* را وارد کنید.

 سرویس بیدارباش :

با اشتراک این سرویس زنگ تلفن در ساعت مشخص شده به صدا درمی آید. برای استفاده از این حالت باید از روش زیر استفاده کنید:
ابتدا *۵۵* را بزنید بعد به ترتیب ساعت و دقیقه را وارد کنید و در آخر # را بزنید.
مثلا می خواهیم در ساعت ۱۴:۳۸ تلفن زنگ بزند، این کد را می زنیم:
۱۴۳۸#*۵۵*
برای غیرفعال کردن این سرویس باید کد #۵۵# را وارد کنید.

 دایورت بعد از پنج زنگ :

با استفاده از این سرویس شما می توانید کاری کنید تا بعد از چهار بار زنگ خوردن گوشی و جواب ندادن به گوشی در زنگ پنجم تلفن به شماره ای دیگر دایورت شود. برای استفاده از این سرویس شما باید از کد زیر استفاده کنید:
#شماره موردنظر *۶۵*
برای غیرفعال کردن این امکان باید کد #۶۵# را وارد کنید.

———————————————————

درباره‌ی

همچنین ببینید

معرفی عوامل هنگ کردن گوشی تلفن همراه

هنگ کردن گوشی‌های تلفن همراه موضوعی است که کاربران در بسیاری موارد آن را به …

۲ نظر

  1. سلام آقاسعید مطالب ارزشمندی نوشته ای خیلی ساده قابل فهم بود ممنون از شما

  2. عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو