آموزش اجرا کردن ویندوز xp روی ویندوز ۸

ویندوز ایکس پی ویندوز فوق العاده ای بود که بسیاری از ما خاطره خوشی با آن داریم. اما بالاخره باید از ویندوز های جدیدتر استفاده کرد و کم کم این ویندوز های قدیمی به تاریخ می پیوندند. امروز می خواهیم آموزش دهیم که چگونه روی ویندوز ۸ ویندوزXP را هم داشته باشیم. پس همراه ما باشید.

به گزارش کلوب آموزش ؛ شما می توانید با استفاده از ماشین مجازی (virtual machine) به راحتی ویندوز ایکس پی را در ویندوز ۸ داشته باشید و آن را با دسکتاپ ادغام کنید و در نوار وظیفه از آن استفاده کنید.

نگاهی به ویندوز ایکس پی در ویندوز ۷

اگر شما نگران هستید که بعضی از نرم افزار های کاربردی اما قدیمی شما در ویندوز ۷ پشتیبانی نخواهد شد می تواند از حالت ویندوز ایکس پی استفاده کنید و مشکل خود را حل  کنید. این ویندوز به شما یک نمای کلی از ویندوز ایکس پی را می دهد. ما در اینجا می خواهیم آموزش نصب آن را توضیح دهیم.

در واقع وقتی می خواهید ویندوز ایکس پی را در ویندوز ۷ به وسیله ی ماشین مجازی اجرا کنید با یک کپی کامل از ویندوز ایکس پی در ماشین مجازی روبرو هستید. با این ویندوز مجازی می توانید نرم افزار های خود را اجرا کنید.

اما در مورد ویندوز ۸ قضیه کمی متفاوت است. حالت ویندوز ایکس پی بر روی ویندوز ۸ در دسترس نیست اما شما می توانید با VMware Player تجربه مشابهی داشته باشید. همچنین می توانید از VirtualBox یا ماشین های مجازی دیگری استفاده کنید اما یک خوبی که VMware دارد این است که میتوانید از کلید های میانبر به صورت مستقیم در برنامه های کاربردی استفاده کنید و هر برنامه دارای لوگویی در نوار وظیفه می باشد. خب قسمتی هم مربوط به کپی رایت است که اصلا به ما ربطی ندارد  پس مشکلی نیست.

راه اندازی ویندوز ایکس پی با VMware Player

اول از همه باید این نرم افزار را دانلود و بر روی کامپیوتر نصب کنید. پس از نصب نرم افزار را اجرا کنید و یک ماشین مجازی جدید بسازید. خب حالا باید از طریق setup process ویندوز ایکس پی را از طریق دیسک یا فایل ISO نصب کنید.

ایجاد ماشین مجازی جدید

رمز عبور محصول، نام کاربری، رمز عبور ویندوز و اطلاعات دیگر را وارد کنید. بعد از این کار را به VMware Player بسپارید تا به طور خودکار ویندوز ایکس پی را نصب کند و کاری به نرم افزار نداشته باشید. همانطور که اشاره شد لطفاً به نرم افزار کاری نداشته باشید تا خودش فرایند را کامل کند و نرم افزار VMWARE برای دسته بندی را نیز نصب کند که به شما اجازه می دهد دسکتاپ را یکپارچه سازی کرده و اداره کنید.

نصب ویندوز ایکس پی بر روی ویندوز۸

یکپارچه سازی ویندوز ایکس پی با ویندوز۸

برای یکپارچه سازی ویندوز ایکس پی با سیستم عامل ویندوز ۸، با کلیک بر روی منو گزینه Unity را انتخاب کنید. این گزینه کامپیوتر را قادر می سازد تا در یک حالت خاص برنامه های کاربردی ویندوز ایکس پی را در ویندوز ۸ اجرا کند.

فعال کردن حالت Unity

هر برنامه را که اجرا کنید در زمانی که گزینه Unity فعال باشد، ویندوز را قادر می سازد تا نرم افزار ها بر روی دسکتاپ و تسکبار موجود باشند.

برای راه اندازی برنامه های در حال اجرا در ویندوز ایکس پی، موشواره را به گوشه سمت چپ و پایین صفحه نمایش حرکت دهید و با استفاده از منو VMware برنامه های کاربردی ویندوز ایکس پی را اجرا کنید. با اینکار نرم افزار ها روی دسکتاپ ویندوز ۸ ظاهر می شوند.

برای ایجاد لینک های مستقیم به برنامه های کاربردی، بر روی شورتکات آنها در نرم افزار VMware راست کلیک کرده و بعد گزینه ساخت یک شورتکات بر روی دسکتاپ را بزنید.

هروقت که مایل باشید می توانید از حالت Unity خارج شده و فقط نرم افزار ها را در صفحه پنجره مجازی داشته باشید.

برنامه ی VMware به طور خودکار از drag & drap و Copy & Paste پشتیبانی می کند، بنابراین شما می توانید از برنامه های کاربردی استفاده کنید که بسیار شبیه به داخل ویندوز ۸ اجرا می شوند. با این حال، آنها در ویندوز ۸ اجرا نمی شوند و بنابراین به هر فایلی در ویندوز ۸ دسترسی ندارند. ممکن است بخواهید یک فولدر اشتراک گذاری بین ویندوز ۸ و ویندوز ایکس پی ایجاد کنید، خب اینکار از تنظیمات نرم افزار ماشین مجازی در دسترس است، بنابراین می توانید فایل را بین ویندوز ۸ و ویندوز ایکس پی به اشتراک بگذارید.

خبر بد است که مایکروسافت دیگر از سال ۲۰۱۴ به طور رسمی از ویندوز ایکس پی پشتیبانی نمی کند. این در حالی است که ۱۲ سال و نیم است که با این ویندوز خو گرفته ایم ولی باید در ۸ آوریل ۲۰۱۴ خداحافظی غم انگیزی با این ویندوز داشته باشیم.

این شرم آور است که مایکروسافت قابلیت ویندوز مجازی را از ویندوز ۸ حذف کرده است اما دلیل روشنی برای اینکار وجود دارد. مایکروسافت دیگر از ویندوز ایکس پی حمایت نخواهد کرد هرچند در قالب یک ماشین مجازی باشد. اما هنوز کاربرانی هم هستند که نمی توانند از ویندوز ایکس پی دست بکشند و تنها راه حل آنها است که از ماشین مجازی استفاده کنند و به خود اعتماد به نفس بدهند.

با این حال توصیه می کنیم دیگر دست از کار با ویندوز ایکس پی بکشید. هر روز نرم افزار های جدیدی تولید می شوند که فقط از ویندوز های جدید مایکروسافت پشتیبانی می کنند و استفاده از سیستم عامل قدیمی اول از همه به ضرر خود کاربر تمام خواهد شد. این مشکلی است که حتی با ماشین های مجازی هم حل نمی شود.

درباره‌ی

همچنین ببینید

آموزش نرم افزار HDD Regenerator جهت رفع بدسکتور های هاردیسک

معمولا بدسکتور های به دلایل مختلفی به وجود می ایند و باعث به وجود آمدن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو