عطر و ادکلن ارشاکو
چرا خرید از دیجی‌کالا را دیگر نمی‌توان به دیگران توصیه کرد!؟ | کلوپ آموزش
منوی بالا را از قسمت نمایش -> فهرست انتخاب کنید

چرا خرید از دیجی‌کالا را دیگر نمی‌توان به دیگران توصیه کرد!؟

یکی از مزایای فروشگاه‌های آنلاین و شاید بهتر بگوئیم بهترین و مهمترین مزیت فروشگاه‌های آنلاین صرفه‌جویی در وقت است. شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که برای کار خاصی برنامه‌ریزی کرده‌اید اما فرصت کافی برای خرید ابزار و کالای مورد نیاز برای انجام آن را ندارید یا قصد دارید آخر هفته و یا تعطیلات خود را برای کار دیگری به جز چرخیدن در فروشگاه‌ها برای پیدا کردن کالای مورد نیاز خود صرف کنید.

اینجاست که فروشگاه‌های آنلاین بزرگترین مزیت خود را نشان می‌دهند اما توصیه می‌کنیم اگر قصد انجام چنین خریدی دارید که روی زمان تحویل کالای خریداری شده برنامه‌ریزی مهمی کرده‌اید کمی تامل کنید یا حداقل بهتر بگوئیم روی خرید از دیجی‌کالا تجدید نظر کنید و اگر قصد خرید از آن را دارید آن را به زمانی که ضرورتی ندارد موکول کنید.

دیجی‌کالا بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران است که ثابت کردن آن به تلاش خاصی نیاز ندارد. این فروشگاه که چندین سال است فعالیت خود را از یک فروشگاه کالای دیجیتال به فروشگاه دیجیتال کالا تغییر داده و انواع و اقسام کالاها را به فروشگاه‌ خود اضافه کرده ظاهرا همچنان درگیر مشکلات فراوانیست!  دیجی‌استایل یکی از این فروشگاه‌های زیرمجموعه دیجی‌کالاست که برای تمرکز بیشتر بر روی بخش پوشیدنی‌ها ایجاد شده است.

این مطلب به بهانه پیام ارسالی یکی از کاربران فارنت در تجربه خرید خود از فروشگاه دیجی‌استیایل دیجی‌کالا نگاشته شده که به بررسی این مشکل و برخوردهای عجیب و غریب این فروشگاه در برخورد با مشتریان خواهد پرداخت.

این کاربر فارنت در خصوص تجربه خرید خود از دیجی‌استایل می‌گوید:

دوم مهرماه چندین کالای مختلف را از دیجی‌استایل سفارش دادم و مراحل را به ترتیب دنبال کردم و بازه زمانی دریافت کالای خود را شامل روز و بازه ساعتی دریافت خود را مشخص کردم و حتی آن را جند روز بعد معین کردم تا مشکلی از بابت تامین یا .. پیش نیاید و با توجه به شاغل بودن خودم زمان را طوری تنظیم کردم که در خانه باشم. در زمان ثبت شده مورد نظر خبری از کالاهای خریداری شده نشد و دقیقا فردای آن روز بدون اطلاع قبلی به من، کالاها را به درب خانه برده بودند که خب طبیعتا من در خانه نبودم و جالب اینکه وضعیت سفارش من به ارسال شده تغییر پیدا کرده بود اما کالایی تحویل نشده بود! با تماس تلفنی قرار شد کالاها فردای آن روز در بازه زمانی که در شرکت هستم به درب محل کارم آورده شده و تحویل شود. صبح فردا هم خبری از کالاها نشد و ظاهرا کالا خارج از ساعت کاری به درب شرکت برده شده بود! و طبیعتا برگشت خورده بود! حالا پس از گذشت چهار روز از زمان مقرر برای تحویل  سفارش، این فروشگاه در تماس تلفنی خود به من اعلام کرد که یا برای تحویل تا هفته آینده منتظر بمانید  و یا خرید خود را ملغی کنید! من به ناچار خرید خود را لغو کردم و در عین حال همچنان از بازگشت پول به حساب من خبری نشده است و زمان آن نیز مشخص نشده است تا من خرید خود را علیرغم میل باطنی و کمبود وقت به صورت فیریکی و سنتی انجام دهم! تنها راه من شکایت به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان بود که امیدوارم راه به جایی ببرد. نهایتا امیدوارم مدیران دیجی‌کالا به وقت و هزینه مشتریان خود احترام بیشتری بگذارند.

بررسی این موضوع نشان می‌دهد که این تنها مشکل این کاربر فارنت نیست و فروشگاه دیجی‌کالا مدتیست با این مشکل گریبانگیر است. کافیست در شبکه‌های اجتماعی و یا در بخش نظرات مطالب مختلف کمی جستجو کنید تا با حجم آن با تنوع فراوان روبرو شوید! اجازه بدهید راه دور نرویم، بررسی و تجربه روند خرید در این فروشگاه آنلاین توسط خود ما نیز  نشان می‌دهد که پیش‌بینی لازم برای فرار از وعده‌های ثبت شده از پیش انجام شده است.

در روند خرید از دیجی‌استایل که برای صحت ادعای این مشتری مورد بررسی ما قرار گرفت و در هنگام تکمیل آن و در بخش تحویل اکسپرس! بازه زمانی به شکل غیرقابل باوری بزرگ است! دو بازه زمانی ۹ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۲۲! این یعنی شما باید یک روز کامل را در خانه مانده و تکان نخورید تا مبادا در این فاصله زمانی کالای شما به درب خانه برسد! اگرچه با توجه به تجربیات موجود به نظر باید زمانی بیش از شش یا هفت ساعت مقرر شده را در خانه یا محل معین شده بمانید و حالا جالب اینکه این در واقع تجربه تحویل اکسپرس این فروشگاه است!

نکته دیگر حذف گزینه پرداخت در محل پس از تحویل است و این فروشگاه ظاهرا با توجه به تجربه تاخیرهای مکرر و صرفنظر کردن مشتریان از دریافت کالا گزینه تحویل در محل را با زیرکی خاصی حذف کرده است! زیرکی از این نظر که در هنگام خرید کافیست شما گزینه پرداخت در محل را برای نوع پرداخت خود انتخاب کرده و دکمه پرداخت و تکمیل خرید را بزنید که در نهایت تعجب در مرحله بعدی دوباره با تنها گزینه موجود یعنی پرداخت اینترنتی روبرو می‌شوید که یعنی خبری از پرداخت در محل نیست و باید هزینه کالایی را که معلوم نیست چه زمانی دریافت خواهید کرد و یا شاید مانند تجربه این کاربر فارنت از آن نهایتا صرفنظر خواهید کرد، را همان لحظه پرداخت کنید!

فروشگاه دیجی‌کالا یکی از تجربه‌های موفق در جامعه استارت‌آپ‌های ایرانی به شمار می‌رود. در سال‌های اخیر اما با حضور فروشگاه‌های آنلاین دیگر در این بازار که حتی برخی از آنها نوع طراحی خود را از این فروشگاه اقتباس می‌کنند، ظاهرا سرعت بالای این فروشگاه در توسعه خود نقائص خواسته یا ناخواسته فراوانی را به آن تحمیل کرده است که مطمئنا مدیران این فروشگاه آگاهی بیشتری از آن دارند.

این مطلب در تلاش برای این است تا با طرح این مشکل که مطمئنا مشکل بسیاری از خریداران این فروشگاه و سایر فروشگاه‌های انلاین است در برطرف کردن آن موثر باشد. شما چه تجربه‌ای در خرید از دیجی‌کالا و سایر فروشگاه‌های آنلاین دارید!؟ با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

منبع : فارنت

با تشکر از ابراز احساس شما!
بعد از خواندن مطلب چه حسی دارید؟
  • برانگیخته
  • مجذوب کننده
  • خوشحال کننده
  • حوصله سر بر
  • ناراحت کننده
  • عصبانی شدم
۹۷۰x90

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.