آموزش طراحی ورودی منزل

ورودی هر خانه ای به نوعی معرف دیگر قسمت های خانه است و از آنجایی که هر فرد در بدو ورود به خانه اولین چیزی که مشاهده می کند دکوراسیون ورودی است به همین دلیل از اهمیت زیادی برخوردار است و تا حد زیادی می تواند ذهنیت و برداشت اولیه افراد را در خصوص دیگر قسمت های خانه شکل دهد.در خارج از خانه ممکن است هوا تاریک و سرد و خصمانه باشد، اما در داخل خانه محیطی گرم و روشن و آرام حکمفرماست. مژده ورود به چنین فضایی باید زمانی که فرد از فضای بیرون وارد خانه می شود به او داده شود و وی در بدو ورود آرامش بگیرید. اگر قرار باشد ورودی خانه نیز کم نور و سرد باشد فرد هنگام ورود هم چنان احساس رخوت و ناراحتی بیرون را به همراه خواهد داشت و هیچ احساس آرامشی به وی القا نمی شود و حتی اگر دیگر قسمت های خانه گرم و روشن باشد باز هم فرد به همان حالت باقی می ماند.

طیف وسیعی از کفپوش های مناسب برای ورودی خانه وجود دارد. برای مثال انواع سنگ ها از قبیل مرمر و کفپوش های چوبی، انواع کاشی ها، و سرامیک ها که بسته به سبک مورد نظر خواه سنتی و خواه مدرن می توانید یکی از ان ها را برای دکوراسیون ورودی خانه خود برگزینید.

فرش نیز یکی از کفپوش های قابل قبول برای ورودی است، اما اگر هم به استفاده از قالیچه در سایز بزرگ تر در ورودی تمایلی ندارید و کفپوش ورودی شما هر مصالحی که باشد حتما باید از پادری در جلوی در ورودی استفاده کنید تا از ورودی آلودگی به داخل خانه و دیگر قسمت های ورودی جلوگیری کنید.

نور نقش مهمی در ایجاد احساس ها و حالت های خوب در فضای ورودی خانه دارد. نوپردازی ورودی در عین روشن بودن باید دارای نوعی لطافت باشد تا وقتی فرد به عنوان مثال در تاریکی شب از بیرون وارد خانه می شود نور شدید چشم وی را آزار ندهد اما از روشنایی داخل لذت برده و به آرامش برسد. استفاده از آباژور در کنار یک نورپردازی سقفی می تواند ایده ال و مناسب باشد. شما می توانید برای زیبا کردن دکوراسیون ورودی از عناصری مثل مجسمه های زیبا و گلدان هایی از گل های تازه و زیبا استفاده کنید و با یک نورپردازی مناسب این عناصر زیبا را در فضا برجسته سازی نمایید.

نوع و تعداد اثاثیه ای که در فضای ورودی لازم است به مقدار زیادی به فضای موجود بستگی دارد. آنچه شما باید به آن توجه کنید این است که تمام وسایل از قبیل کت، پالتو، کفش، کلید، روزنامه و مجله باید برای خود جای مخصوص داشته باشند و از این رو قفسه های کتفی برای قرار دادن کفش، آویزها و چوب لباسی برای تن پوش ها، جاکلیدی و محفظه ای برای قرار دادن روزنامه ها را حتما برای دکوراسیون فضای ورودی در نظر بگیرید.این عناصر در واقع حداقل های دکوراسیون یک فضای ورودی هستند.

اگر به کت ها و پالتو ها را در آویزهایی با فضایی در بسته می آویزید باید توجه کنید که فضا دارای تهویه کافی باشد تا رطوبت لباس هایی که احتمالا به سبب باران خیس شده اند از بین برود و خشک شوند. آینه دیواری نیز یکی از عناصر بسیار مهم و ضروری در فضای ورودی است. زیرا هم فضا را بزرگتر نشان می دهد، به نورپردازی کمک کرده، و می توانید هنگام بیرون رفتن از خانه مرورری بر وضعیت ظاهری خود داشته باشد.

—————————————

درباره‌ی

همچنین ببینید

رنزو پیانو (Renzo Piano) معمار ایتالیایی آخرین شاهکار خود را در پاریس رونمایی کرد

شاهکار جدید رنزو پیانو شاهکار جدید رنزو پیانو در دل بافت تاریخی پاریس :در طول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو